Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala + turbina (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

Zwracam się z prośbą o pomoc w następującym problemie:

W moim aucie występują problemy z odpalaniem na zimnym silniku - na wiosnę wymieniona została pompa paliwa i problem znikł. Od niedawna znowu dzieje się coś niedobrego - silnik nie pali na "tyk" ale na zimnym lubi się zaksztusić, mija sekunda - dwie po czym wchodzi na właściwe obroty i pracuje idealnie. Olej i wszystkie filtry zostały wymienione na wiosnę tego roku, świece mają rok i są suche, filtr paliwa zmieniany rok temu. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika?

Dodam, że miesiąc temu padły mi wtryskiwacze gazowe - Panowie od LPG podpięli komputer i zdiagnozowali, że czasy wtrysków na PB się nie zgadzały - prawdopodobnie i te wtryskiwacze kończą żywot lub jest zrobiony jakiś program, chociaż w to wątpię (czy da się to jakoś sprawdzić?). W każdym razie Panowie zalecali sprawdzenia ciśnienia na listwie wtryskowej.

Drugi problem, to przyśpieszanie:

Auto zbiera się ładnie do 5000 tyś obr. tutaj następuje lekka dziura/przerwa. Panowie od LPG stwierdzili, że turbina pompuje trochę zbyt małe ciśnienie i wstaje na zbyt krótki czas. Czy może być to oznaką jakiegoś lewego powietrza lub turba do regeneracji?

Skonfrontowałem opinię Panów od LPG z serwisantami Volkswagena - podpięli komputer - zero błędów. Przejechali się autem i stwierdzili, że turbina pracuje ładnie, pompuje dobre ciśnienie i przyczyn przerwy w okolicach 5000 tyś. obr. należy szukać gdzie indziej. Nie poradzili też nic na problem z odpalaniem - powiedzieli jedynie, że winnym może być układ zapłonowy.

Proszę o pomoc - gdzie szukać przyczyn opisanych wyżej usterek i jak je skutecznie usunąć?

Auto to Audi A4 B5 1.8T 180km AJL.

Pozdrawiam,

Maciek.


Koledzy, pomoże ktoś?

Opublikowano (edytowane)

Moga byc rózne przyczyny złego odpalania, np. instalacja gazowa która popuszcza gaz do kolektora, żeby to spradzić zakrec gaz na buti wypal wszystko potem następnego dnia zobacz jak odpali. Co do reszty pytań to jedynie co możesz zrobić to logi dynamiczne vagiem: kanały 002+013 i 007+025.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

To na pewno nie wina LPG - wymienione są wtryskiwacze i cała instalacja działa perfekcyjnie.

Opublikowano

do sprawdzenia regulator, najlepiej podmienic i zobaczyc co sie dzieje po luzszym postoju. tez mam ten problem czasami jak postoi 8 godzin to pozniej chwile dluzej trzeba zakrecic jak by pompa paliwa nie podawala odrazu albo paliwo sie cofalo

Opublikowano

mi wystapił taki sam problem ale po wymianie świec. czy może to być główną przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...