kubala1985 Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 (edytowane) Witam. W mojej B5 2000r. lift nie działa licznik prędkości oraz nie nabija kilometrów. Na wszystkie możliwe sposoby został sprawdzony stan elektryczny (licznik, impulsator wkładane 3 rożne, przewody) wszystko badane vagiem i pod oscyloskopem. Pozostaje mi jedynie pierścień magnetyczny w skrzyni biegów. Teraz pytanie czy idzie się do niego dostać bez wyciągania skrzyni. Czy jest to wogle opłacalne czy lepiej kupić używaną skrzynie i wymienić (ze skrzynią nie ma żadnych problemów). Może ktoś już miał z tym do czynienia a może znacie kogoś z Poznania i okolic co mógł by się tego podjąć. Edytowane 8 Września 2014 przez kubala1985
waldidb Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Miałem to samo- wymiana u mechanika 250pln w staci BOSCH-koszt pierścieni w ASO 100pln.
bodowp Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Dołączę się do tematu. Dzisiaj wymieniłem impulsator i nic nie dało. Test liczników - prędkościomierz normalnie się "kręci" więc to nie sprawa styków czy zimnych lutów. Gdzie idzie przewód od impulsatora, żeby ostatecznie wykluczyć brak połączenia? I czy ktoś wymienił pierścień w skrzyni bo obawiam się, że to mnie właśnie czeka bo na starym impulsatorze było pełno opiłków. Edytowane 21 Listopada 2014 przez bodowp
kubala1985 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Po ponad roku jazdy na czuja postanowiłem jednak zajrzeć do skrzyni i zająć się pierścieniem magnetycznym (zmiana przepisów w ruchu drogowym sprawiła że lepiej jest widzieć prędkość). Wszystkie czynności robiłem u siebie w kanale - całość pracy około 2 godz. Wbrew temu co naczytałem się na różnych forach nie trzeba było wyciągać skrzyni. Więc krok po korku. 1. Odkręcamy przegub (żeby nie przeszkadzał podwieszamy go gdzieś do góry) 2. Kielich do którego był przykręcony przegub podważamy równomiernie dwoma breszkami (jest na zatrzaskach) 3. Spuszczamy olej ze skrzyni. 4. Odkręcamy pokrywę skrzyni. 5. Po ściągnięciu osłony ukazuje nam się pierścień (albo i nie jeśli jest połamany - w moim przypadku uszkodzone były tylko blaszki klinujące) 6. Zakładamy nowy i powtarzamy czynności w odwrotnym kierunku. Koszty: Nowy pierścień magnetyczny (kółko napędu prędkościomierza) - 62zł - dostępny tylko w ASO Ja postanowiłem jeszcze wlać nowy olej do skrzyni więc doszło 120zł za olej. Za zdjęciach widać jak wszystko wygląda. Wstawiłem również dokładny schemat. Mam nadzieje że komuś to pomoże
krisss_94 Opublikowano 15 Lipca 2015 Opublikowano 15 Lipca 2015 czy do skrzyni od b6 z zaślepką na impulsator takie kółko podejdzie?? mam kupiony impulsator ale brak takiego kółka w środku podejdzie je dołożyć?
christopherek Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 odgrzeję trochę,można jeszcze raz fotki gdzieś zapodac bo nie wyświetlaja się?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się