cichy85 Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Witam wszystkich forumowiczów W lipcu tego roku stałem się posiadaczem fajnego Audi A4 B6 z 2001 roku, silnik 1,8T, 150 KM, skrzynia biegów multitronik. Niestety krótko po zakupie okazało się, że są problemy ze skrzynią biegów. W związku z tym byłem zmuszony kupić nowy sterownik skrzyni i tak też zrobiłem. Po wymianie sterownika zostały rozwiązane moje problemy z miganiem biegów na wyświetlaczu, gubieniem biegów, itp. Po wymianie mimo że samochód jeździ znacznie lepiej nadal mam pewne problemy, mianowicie czasem występują szarpnięcia podczas ruszania samochodem, co prawda są w miarę delikatne ale jednak są. 1. Słyszałem, że po wymianie sterownika czasem należy przeprowadzić w takim wypadku adaptacje skrzyni, czy ktoś wie na czym polega taka adaptacja? Może znacie kogoś kto się tym zajmuje w okolicy Radomia? 2. Kolejna sprawa (nie wiem czy związana ze skrzynią biegów) kilka razy zdarzyło się po wymianie sterownika, iż jadąc samochodem, nagle samochód jakby przestał reagować na dodawanie gazu, zaczynał zwalniać i mimo, że dodawałem gazu samochód nie przyspieszał, po kilku sekundach zaczynał reagować na dodawanie gazu i było już wszystko OK. Ktoś orientuje się czemu tak może się dziać? 3. Kolejna sprawa to drżenie skrzyni podczas ruszania (nie chodzi o szarpnięcia) - to występowało także z poprzednim sterownikiem. Np zaciągam mocno hamulec ręczny, włączam bieg D i dodaje lekko gazu, wtedy słychać taki metaliczny hałas. Początkowo wyglądało to na pasek od alternatora, wymieniłem go ale to nie pomogło. W związku z tym chciałem wymienić napinacz paska od alternatora (ponieważ cały się trzęsie), to jednak też nie było powodem "drżenia". Kolejnym krokiem jaki mam zrobić to wymienić jakąś tam podstawkę, ponieważ sprawdzaliśmy poduszki pod silnikiem i skrzynią i wygląda, że są "OK". (wymienię tą podstawkę w ten piątek przy okazji wymiany rozrządu) Wyczytałem o podobnych objawach na jednym z form internetowych Audi i tam komuś pomogła wymiana pozycjometra.Czy spotkał się ktoś z takimi objawami? Niedawno podłączałem samochód pod komputer (CDiF/2), pojawiły się następujące błędy (może będą jakimiś wskazówkami): 4. Układ regulacji biegu jałowego.5. Obroty wyższe niż oczekiwane.6. Czujnik zakresu przełożenia sygnał poza zakresem.7. Obwód komunikacji modułu przeniesienia napędu.8. Elektrozawór II regulacji ciśnienia N216 Ktoś jest w stanie wyjaśnić co muszę zrobić z powyższymi problemami jakie wyświetlił komputer? Dodatkowo dodam, że mam jeszcze problem z czujnikiem temperatury, czasem wskazówka nie pokazuje temperatury, czasem pokazuje (niedługo go wymieniam). Serdecznie dziękuje za każdą cenną poradę
Burrows Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Napisz do Bart-S'a, on jest specem od skrzyń Multi. Ja również mam b6 z tą skrzynią i wymienialem olej oraz sterownik u Bartka, adaptacje też robiliśmy. Co do objawów nie chce się wypowiadać gdyż ekspertem nie jest ale jeśli biegi na fis migaly to wskazywało by że skrzynią pracowała w trybie awaryjnym. Znasz historię auta? Poprzedni właściciel wymieniał olej, robił coś?
cichy85 Opublikowano 10 Września 2014 Autor Opublikowano 10 Września 2014 Dzięki za odpowiedź Co do namiarów na Bart-S-a serdecznie dziękuje. Wiesz może w jakim mieście (lub okolicy) działa? Jeśli chodzi o historie autka to coś tam słyszałem, chociaż coraz bardziej upewniam się, że to był stek bzdur. Skrzynia miała być po remoncie (wymieniany lub naprawiany sterownik), wymieniony olej w skrzyni, olej w silniku, filtry, itd. - jedynie miałem wymienić rozrząd. W rzeczywistości jest tak, że podczas wymiany sterownika w skrzyni biegów kupiłem aby litr oleju w ASO (na wszelki wypadek jakby starego nie udało się w całości podczas wylewania "złapać"). Olej w skrzyni okazało się, że jest koloru ciemnego brązu lub nawet czarny. Tak więc wiem, że czeka mnie także wymiana oleju. Ogólnie autko bardzo mi się podoba, jednak przede mną jeszcze kilka napraw. Mam nadzieje, że jak wykonam wszystkie naprawy to długo mi jeszcze posłuży Co do tych objawów z tymi szarpnięciami i brakiem reakcji na dodawanie gazu o których pisałem w pierwszym poście ostatnio nie wystąpiły, dokładniej od momentu kiedy sczytywałem wszystkie błędy z komputera. Nie jestem pewien ale chyba mechanik je wykasował - może to rozwiązało problem? Mimo wszystko wstrzymuje się jeszcze z "radością" ponieważ trzeba trochę więcej czasu na taka diagnozę
Burrows Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Bartek działa we Wrześni (wielkopolskie). Napisz do niego, wszystko Ci powie. Czarny olej ? nie jest dobrze, powinien być koloru czerwonego. co do usunięcia błędów to nie wiem jakim sprzętem dysponował mechanik i kto to taki, gro dysponuje uniwersalnym sprzętem i za dużo z tym nie idzie zrobić.
luksik1 Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 witam, co do drzenia auta na D lub R przy zaciagnietym recznym lub staniu np na swiatlach pod gorke z noga na hamulcu to ma to samo wtedy słychać taki metaliczny hałas,. wymienilem napinacz i dalej to samo choc jak przytrzymam napinacz to te stukanie ustaje(poduchy pod silnikiem i pod skrzynia sa nowe a dzwiek dalej ten sam) A co po wymianie tej podstawki jakas poprawa(a i co to w sumie jest ta podstawka?) Pozdrawiam dodam tylko ze a4 b6 2003r 2.0 benzyna multitronic 163tys ujechane
cichy85 Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 Ta podstawką okazała się poduszka pod silnikiem, jej wymiana nic nie zmieniła nadal było słychać ten denerwujący dźwięk. W poniedziałek wymieniłem dodatkowo kompletny rozrząd wraz z pompą wody, okazało się, że dobrze zrobiłem ponieważ był już w bardzo kiepskim stanie. - ta wymiana także nie spowodowała likwidacji tych dźwięków.... Przy okazji okazało się, że olej w silniku jest już bardzo słaby. W sumie nic dziwnego jeśli wierzyć karteczce jaką znaleźliśmy przy silniku to na tym oleju Audi zrobiło ponad 40 tys km i wymieniany był w 2012 roku. W związku z tym postanowiłem od razu wymienić olej. Mechanik od razu sugerował, że dźwięk jaki słychać przy odpalaniu samochodu może być spowodowany kiepską jakością oleju. Po wymianie oleju część dźwięków znikła, jednak zostały te najbardziej irytujące. W związku z tym zabrałem mechanika na przejażdżkę Nie zdarzyliśmy wyjechać z podwórka, gdzie jest warsztat i stwierdził, że to brzmi jakby coś było niedokręcone. Wjechał na kanał, wszedł pod samochód, coś tam poodkręcał i dźwięki zniknęły - na tą chwile nie pamiętam co to było dokładnie, ale dowiem się i napisze. Teraz autko jeździ o wiele ciszej, a z jazdy mam znacznie dużo więcej przyjemności
luksik1 Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 hej, ja tez udam sie na kanal lub podnosnik, ale jak bys napisal co wlasnie dokrecal mechanik to bylbym bardzo wdzieczny. a co do napinacza paska to czy po wymianie na nowy (dalej sie trzesie?).
cichy85 Opublikowano 19 Września 2014 Autor Opublikowano 19 Września 2014 Dokręcał poduszkę pod skrzynią biegów - sprawdź może u Ciebie to też pomoże. Powiedział mi, że wcześniej dokręcał ją pneumatem, a teraz "poprawił" ręcznie. O jaki napinacz paska pytasz?
luksik1 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Witam, Napinacz paska alternatora (wieloklinowy) "chyba" Mniejsza o dokladna nazwe jest on z przodu miedzy wiatrakiem i rozrzadem Pisales ze wymieniales pasek i napinacz, ja zrozumialem ze o ten ci chodzi. Bo u mnie ten napinacz lata, podmienilem od znajomego i dalej tak samo lata. Dlatego pytalem czy po jego wymianie przestal ci latac(drzec). Pozdrawiam
cichy85 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Ja też chciałem wymienić ten napinacz (zaraz po wymianie paska alternatora). Mechanik zamówił nowy napinacz, zamontował go, ale tak samo jak u Ciebie to nie pomogło i dalej wszystko drżało/trzęsło się/latało W związku z tym wymontował ten nowy i zostawiliśmy stary.
POWER-KRIS Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Często drga ostro jak rolka alternatora pada.
luksik1 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 (edytowane) jak sprawdzic czy to faktycznie rolka alternatora...(koniec sprzegielka?) czy moze kolko na pompie wspomaganie bo ma delkatne luzy (po zdjeciu paska moge tym kolkiem poruszac i jest wyczowalny luz powiedzmy ok 1mm) czy trzeba wymienic cala pompe czy jest mozliwosc zmiany tylko kolka? Tak dla zamkniecia tematu...To byla rolki alternatora wina zamienilem alternator ze znajomego auta i wszystko jest teraz ok.(napinacz przestal drgac i nie ma juz drgan na budzie)Teraz tylko wymienic rolke i zalozyc swoj alternator spowrotem.Pozdrawiam i dzieki za pomoc. Edytowane 24 Września 2014 przez luksik1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się