Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sześć błędów, przerywanie silnika, check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam problem z sześcioma błędami, pomoże ktoś je rozszyfrować, bardzo proszę.

Silnik 2.0FSI AWA

16698 - P0314 misfire detected single

17912 - P1504 intake air system leak detected

16683 - P0300 random/multiple cylinder misfire detected

16685 - P0301 cylinder 1 misfire

16784 - P0400 egr system malfunction

18010 - P1602 power supply terminal 30 voltage too low

Pozdrawiam Sławek

Opublikowano

kasowales bledy ? moze ktores wyskakuja po czasie, albo jeden wynika z drugiego .

Opublikowano

Błędy wykasowane, niby narazie nic nie wyskakuje, zobaczymy

Opublikowano

sprawdzaj codziennie po jezdzie czy nie pojawil sie jakis blad.

Opublikowano

Dzisiaj te same błędy, zauważyłem że bardzo czuć benzynę z przodu pojazdu

Opublikowano

Po pierwsze, uzupełnij profil. Po drugie zapodałbyś zdjęcie komory silnika pod maską.

Pierwsza sprawa, to zasilanie samochodu, czyli AKU. Jak słaby, to trzeba wymienić lub spróbować naładować. Może dlatego wywala błąd:

18010 - P1602 power supply terminal 30 voltage too low.

Jest to standardowy błąd, który pojawia się gdy AKU jest odczepiony z klem, lub gdy napięcie obniża się/spada poniżej progu działania elektroniki w samochodzie. Eletroniki, która napędza pozostałe elementy mechaniczne silnika.

Pewnie podczas uruchamiania silnika napięcie siada. AKU nie trzyma. Daj znać, czy podczas włączonego radia samochodowego i uruchamiania silnika, radio się nie wyłącza czasem, a wyświetlacz za kierownicą "fis" nie gaśnie. Jeśli gaśnie jedno i drugie to AKU do zmiany.

Jeśli zasilanie jest neprawidłowe, to dla układów odpowiedzialnych za ustawienie elementów silnika w odowiednij pozycji, skutkuje, tym że nie są w stanie się ustawić na ten czas. Nie są w stanie zareagować. Może powodowć to wówczas pojawianie się różnych błędów.

16698 - P0314 misfire detected single

Błąd ten znacza, że Vag wykrył przerwę w zapłonie. Może to być spowodowane od strony elektronicznej/elektrycznej, brakiem zasilania świecy/świec. Nie pisze ten błąd o którą świecą chodzi. Czy pierwszą czy drugą, trzecią, czwartą. Wychodziło by na to, że wogóle wszędzie. Świeca, świece nie generują iskry dla mieszanki. Świeca zasilania jest przez cewkę zapłonową, która znajduje się u góry. Jest zazwyczaj w silnikach ALT kolru czerwonego lub po wymienie w ASO, koloru czarnego. Cewka to nawinięte zwoje miedzi zalane zalewą chemoutwardzalną mającą na celu odizolwania uzwjenia zasilanego i uzwojenia świecy od zwarcia oraz odbiera ciepło na zasadzie radiatora. Jeśli świeca/ świece nie generuje iskry bo, np. cewka/cewki zaczynają padać. Cewka/cewki nie przenosi zasilania na świecę. Nie wydaje sie mi, żeby coś przed cewką/cewkami jeszcze mogło być padnięte.

Możesz pdstawić lub zamienić miejscami cewkę/cewki ale nie wydaje się mi aby to pomogło. Wynika to raczej z nieprawidłowego zasilania cewek czyli od słabego AKUmulatora.

17912 - P1504 intake air system leak detected

Wynika, że masz zdetekowany (detect) przeciek (leak) powietrza (air) dolotowego (itake). Wyglądana to, że masz nieszczelność gdzieć w dolocie powietrza do samego silnika. Posprawdzaj wszystko od samego filtra powietrza silnika. Posprawdzaj węże/wężyki. Może któryś z nich jest przetarty, sparciały, załamany, przegryziony. Puszcza powietrze, któr powinno być w obiegu silnika. Może masz nieszczelna uszczelkę podpokrywą silnika. Może któraś guma/uszczelka cieknie za kolektorem dolotowym, łączącym się z silnikiem tuż koło wtrysków.

Każda drobna nieszczelność, jakakolwiek by ona nie była wpływa na skła mieszanki, ponieważ w cylindrze ma dokonywać się zapłon przez iskrę ze świecy. Spróbuj jakiegoś spraya porozpylać delikatnie wróżne miejsca. Będziesz słyszał jak silnik pracuje wówczas i czy nie zaciąga gdzieś lewego powietrza.

16683 - P0300 random/multiple cylinder misfire detected
16685 - P0301 cylinder 1 misfire

Widać, że są przerwy w zapłonie (misfire) losowo (random), oraz w drugim błędzie, że jest to cylinder nr 1. Tak jak pisałem na początku. Może to być związane z cewką nad tą świecą wkręconą w ten cylinder.

Może również może to być spowodowane świecą, świecami. Trzeba je po prostu wymienić na nowe. Nie trzymają iskry. Moe wystarczy ją, je wykręcić, zobaczyć zrokowo i przeczyścić sztotką drycianką, papierkiem ściernym. Sprawdzić stan elektrody lub elektrod (zależnie od tego ile jest ich na tej świecy zapłonowej).

16784 - P0400 egr system malfunction

Tu Ci nie pomog za bardzo, bo ja nie mam EGR w swoim ALT'ku. Masz jednak kłopot z układem EGR. Hm. Czy EGR dotyczy diesla? Cz y również znajdujesię w silniku benzine?

Może ten EGR jest przyczyną wszydtkich Twoich problemów.

Mam nadzieję, że coś pomogłem. Pozrawiam.

Opublikowano

Profil uzupełniony ;0

Opisałeś wszystko super, dziękuję, w wolnym czasie postaram się sprawdzić wszystko krok po kroku tak jak to opisałeś


Witam

Problemem okazał się padnięty wtrysk na pierwszym cylindrze, włożyłem używany z tym, że zamieniłem je miejscami - pierwszy z drugim, po tym zabiegu silnik pracuje równo na biegu jałowym, równo przyspiesza i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...