Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT powinny być 2 Wentylatory ( Duży/mały ) i do czego służą ? Czy możliwa jest jazda tylko na jednym Dużym ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Padł mi wentylator od chłodnicy ten duży ....Zmieniłem u mechanika o kosztach i rozbieraniu przodu nie wspomnę.Po wymianie wszystko niby ok jednak .....wczoraj zajrzałem pod maskę i stwierdziłem że obok tego dużego wentylatora jest miejsce na mniejszy jednak jest PUSTE !!! Kolega który ma autko z silnikiem 1.8 Turbo ma dwa WENTYLATORY ( duży i mały ) Czy prawdą jest że po prostu ktoś kto sprzedał mi to Autko ( wiadomo że było bite z przodu ) po prostu nie zamontował tego drugiego mniejszego Wentylatora który jest odpowiedzialny za ????? ( Klimę , Chłodzenie .....czy za co ???) Czy to NORMALNE ???Wszystko niby działa jak trza załącza się KILMA NAWIEWY TEMPERATURA TRZYMA a przy okazji okazało się że powodem "niby" zatarcia się poprzedniego wentylatora był fakt że włącznik ECO na klimatroniku miałem WYŁĄCZONY ( nie wiedziałem o tym ) i wentylator kręcił się cały czas od momentu odpalenia czy TAK JEST ??? Teraz faktycznie jak włączam to ECO ( Laik ze mnie wiadomo ) to Wentylator wyłącza się a w przypadku użycia KLIMY włącza się z Automatu i to jest Logiczne ( na tyle ile się znam ) no i powinienen też załączyć się kiedy przekroczę 95 C temperatury silnika ( dłuższy postój , korki te klimaty ) i mam cichą nadzieję że tak będzie !!!

Panowie CZY TAK POWINNO być ??? proszę o Podpowiedzi i dziękuję z góry !!! :hi:


Ktoś coś wie ??? lub słyszał ???

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

wg mnie jak masz miejsce na dwa wentyle a wsadzony jet jeden to ktoś coś mieszał ( szczególnie jak mówisz że auto po przygodzie) pewne jest to że jazda na wyłączonym ECON nie może być do końca główną przyczyną zatarcia wentylatora. Ja tak jeżdżę cały czas i z tego co wiem tak się zaleca ( jak się mylę niech mnie ktoś poprawi ) W b5 zawsze mam auto i wyłączony econ i wentyl mi padł przy przebiegu 300 tys- i to nie łożysko a szczotki. Po wymianie szczotek nalatał już jakieś 70 tys i dalej jest OK. To że wentyle chodzą na włączonej klimie to normalne, choć ......sam czytałeś mój post i jak widać u mnie ( ale już w B6)nie do końca chodzą cały czas :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dziękuję za Info...Troszeczkę jeszcze pomęczę : W takim razie jeśli wszystko hula jak trza ( Klima , nawiewy , Econ odłącza Wentylator no po prostu wszystko działa ) to po co jest ten mniejszy WENTYLATOR i czy w ogóle jest sens go Kupować i montować ??? Jeździłem bez niego 1,5 roku na wciąż kręcącym się Wentylatorze ( Dużym ) i wszystko śmigało aż Wentylator sobie padł !!! DO CZEGO SŁUŻY TEN MNIEJSZY WENTYLATOR i czy TRZEBA GO MIEĆ !!! skoro można jeździć na głównym ...Teraz używam funkcji ECON i po prostu mam nawiew powietrza bez udziału Klimatyzacji co niby "oszczędza" sam Wentylator - czy tak ma być i czy to ma sens ??? ( na logikę skoro się nie kręci to mniej się zużywa )

Pzdr i thx za info :hi:

Resumując : Czy WENTYLATOR DUŻY ma kręcić się non stop od odpalenia autka przez cały okres jazdy ??? ( kupiłem nowy i w/g Was na ile przebiegu powinienen starczyć )

Czy muszę zamontować ten mniejszy WENTYLATOR i do czego on właściwie służy ??? skoro obecnie i tak jak przedtem zanim padł ten duży Wentylator wszystko działało ???

Audi A4 B6 silnik 2,00 ALT 130 Koni ( podobno ) ....2002 rocznik

Dziękuję za wszelkie sugestie i info !!!


Panowie proszę o podpowiedź i odniesienie się do TEMATU...Pzdr i Thx :hi:

Edytowane przez vasco
Opublikowano

Ja mam takie audi i mam tylko jeden wentylator fabrycznie :D

Opublikowano

Witam! Kolego vasco, ja mam audi A4 B6 z 2002 r. i mam dwa wentylatory. Z tego co wiem to w standarcie montowany jest jeden wentylator i to wystarczy. Drugi mniejszy wentylator montowany jest wtedy gdy fabrycznie montowany jest hak do holowania przyczep. Takie mam informacje. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam! Kolego vasco, ja mam audi A4 B6 z 2002 r. i mam dwa wentylatory. Z tego co wiem to w standarcie montowany jest jeden wentylator i to wystarczy. Drugi mniejszy wentylator montowany jest wtedy gdy fabrycznie montowany jest hak do holowania przyczep. Takie mam informacje. Pozdrawiam.

Ok ....Dziękuję Panowie za info troszeczkę mnie to Uspokoiło

pzdr

vasco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...