tomyx1307 0 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Witam. Mam problem. Grzeje się lewe przednie koło.Wymienione tarcze, klocki,gumowe przewody hamulcowe,nowy płyn, zregenerowany zacisk. Wcześniej też się pewnie grzało,ale jakoś nie zwracałem na to uwagi,zobaczyłem dopiero, jak klocki zużyły się dużo szybciej niż w kole prawym. Koło nie kręci się swobodnie,jest lekki opór. Może to łożysko, chociaż było sprawdzane i niby jest ok. Czy szukać w kierunku pompa-serwo-abs? Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakoob 6 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 (edited) Jak się grzeje i ściera klocek szybciej niż w prawym kole na tej samej osi to masz odpowiedź - klocek dotyka do tarczy, stąd zużycie i temperatura. Stawiałbym na cylinderek, który nie wraca do pozycji zero tylko cały czas jest troszkę wysunięty. Lepiej go wymienić niż bawić się w dyskusyjnie skuteczną regenrację Edited September 18, 2014 by Jakoob Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomyx1307 0 Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Tłoczek i uszczelki zostały wymienione na nowe. A i jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy hamulcowej, że jedna sekcja blokuje. Nie znam się na tym, może ktoś kumaty wytłumaczyć, jak ta pompa pracuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 A może to wina prowadnic ? Trzeba wyczyścić i nasmarować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakoob 6 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Tłoczek i uszczelki zostały wymienione na nowe. A i jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy hamulcowej, że jedna sekcja blokuje. Nie znam się na tym, może ktoś kumaty wytłumaczyć, jak ta pompa pracuje? Chodzi o to, że masz dwa obwody, na krzyż czyli lewy przód + prawy tył oraz prawy przód + lewy tył. Zabezpiecznie jakbyś np. urwał przewód hamulcowy to po krzyżu na jednym obwodzie mniej skutecznie ale w miarę prosto się zatrzymasz. Zobacz czy prawe tylne koło nie jest również cieplejsze jeśli idziemy tą drogą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomyx1307 0 Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. Prawe tylne koło nie grzeje się. Przypomniało mi się, że jak kupiłem audiczkę, musiałem wymienić klocki z przodu. Mechanik podczas wymiany wciskał tłoczki, ale nie odkręcał odpowietrzników aby stary płyn wypłynął i płyn poszedł z powrotem w układ. Mogła się przez to uszkodzić pompa ABS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakoob 6 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 (edited) Aha czyli "nasi tu byli" Nie koniecznie uszkodzić i nie koniecznie od razu pompa ABS. Zacznij mimo wszystko od odpowietrzania (wątpię ale może to to) - zakładałem, że taka błahostkę wykluczyłeś najpierw Lepszy efekt uzyskasz na zapalonym silniku. Jak się nie uda można też odpalić odpowietrzanie pompy komputerem ale do tej procedury potrzebny podnośnik (nie kanał!). Jak to nie pomoże, nie mam więcej pomysłów kto i co spartolił po drodze Edited September 19, 2014 by Jakoob Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomyx1307 0 Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Odpowietrzanie było na uruchomionym silniku. Dzisiaj zauważyłem, że wprawdzie tylne prawe koło się nie grzeje się ,ale nie kręci się swobodnie, chyba klocki trzymają. Więc może to jednak pompa? Okazało się, że to jednak pompa hamulcowa. Wymieniona na nową, jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek1991 0 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Odpowietrzanie było na uruchomionym silniku. Dzisiaj zauważyłem, że wprawdzie tylne prawe koło się nie grzeje się ,ale nie kręci się swobodnie, chyba klocki trzymają. Więc może to jednak pompa? Okazało się, że to jednak pompa hamulcowa. Wymieniona na nową, jest ok. Witam miałem ten sam problem wszystko zostalo przebadane okazało sie ze pompa zle działała brala na krzyż lewe przednie tylne prawe blokowalo. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,484 Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 pompa nie bierze na krzyż ma dwie sekcje które rozbijają sie na 4 a siła jest rozłozona tak jak piszesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now