Jump to content
IGNORED

Grzejące się koło


tomyx1307
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem. Grzeje się lewe przednie koło.Wymienione tarcze, klocki,gumowe przewody hamulcowe,nowy płyn, zregenerowany zacisk. Wcześniej też się pewnie grzało,ale jakoś nie zwracałem na to uwagi,zobaczyłem dopiero, jak klocki zużyły się dużo szybciej niż w kole prawym. Koło nie kręci się swobodnie,jest lekki opór. Może to łożysko, chociaż było sprawdzane i niby jest ok. Czy szukać w kierunku pompa-serwo-abs? Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Jak się grzeje i ściera klocek szybciej niż w prawym kole na tej samej osi to masz odpowiedź - klocek dotyka do tarczy, stąd zużycie i temperatura. Stawiałbym na cylinderek, który nie wraca do pozycji zero tylko cały czas jest troszkę wysunięty. Lepiej go wymienić niż bawić się w dyskusyjnie skuteczną regenrację :)

Edited by Jakoob
Link to comment
Share on other sites

Tłoczek i uszczelki zostały wymienione na nowe.


A i jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy hamulcowej, że jedna sekcja blokuje. Nie znam się na tym, może ktoś kumaty wytłumaczyć, jak ta pompa pracuje?

Link to comment
Share on other sites

A może to wina prowadnic ? Trzeba wyczyścić i nasmarować.

Link to comment
Share on other sites

Tłoczek i uszczelki zostały wymienione na nowe.

A i jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy hamulcowej, że jedna sekcja blokuje. Nie znam się na tym, może ktoś kumaty wytłumaczyć, jak ta pompa pracuje?

Chodzi o to, że masz dwa obwody, na krzyż czyli lewy przód + prawy tył oraz prawy przód + lewy tył. Zabezpiecznie jakbyś np. urwał przewód hamulcowy to po krzyżu na jednym obwodzie mniej skutecznie ale w miarę prosto się zatrzymasz.

Zobacz czy prawe tylne koło nie jest również cieplejsze jeśli idziemy tą drogą.

Link to comment
Share on other sites

Prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. Prawe tylne koło nie grzeje się. Przypomniało mi się, że jak kupiłem audiczkę, musiałem wymienić klocki z przodu. Mechanik podczas wymiany wciskał tłoczki, ale nie odkręcał odpowietrzników aby stary płyn wypłynął i płyn poszedł z powrotem w układ. Mogła się przez to uszkodzić pompa ABS?

Link to comment
Share on other sites

Aha czyli "nasi tu byli" :)

Nie koniecznie uszkodzić i nie koniecznie od razu pompa ABS. Zacznij mimo wszystko od odpowietrzania (wątpię ale może to to) - zakładałem, że taka błahostkę wykluczyłeś najpierw :doh: Lepszy efekt uzyskasz na zapalonym silniku. Jak się nie uda można też odpalić odpowietrzanie pompy komputerem ale do tej procedury potrzebny podnośnik (nie kanał!). Jak to nie pomoże, nie mam więcej pomysłów kto i co spartolił po drodze :P

Edited by Jakoob
Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzanie było na uruchomionym silniku. Dzisiaj zauważyłem, że wprawdzie tylne prawe koło się nie grzeje się ,ale nie kręci się swobodnie, chyba klocki trzymają. Więc może to jednak pompa?


Okazało się, że to jednak pompa hamulcowa. Wymieniona na nową, jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzanie było na uruchomionym silniku. Dzisiaj zauważyłem, że wprawdzie tylne prawe koło się nie grzeje się ,ale nie kręci się swobodnie, chyba klocki trzymają. Więc może to jednak pompa?

Okazało się, że to jednak pompa hamulcowa. Wymieniona na nową, jest ok.

Witam miałem ten sam problem wszystko zostalo przebadane okazało sie ze pompa zle działała brala na krzyż lewe przednie tylne prawe blokowalo. Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

pompa nie bierze na krzyż

ma dwie sekcje które rozbijają sie na 4

a siła jest rozłozona tak jak piszesz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...