Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1.9 AJM skrzynia DUK - jaki zamiennik 6 biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Tak jak w temacie. Kończy mi się moja 5 biegowa DUK i zastanawiam się nad zmianą na jakąś sensowną 6tkę. Z racji tego, że bardzo dużo jest 2.5 tdi V6 i skrzyń DQS, zastanawiam się nad montażem tej skrzyni. Ale skoro już zmieniam skrzynię to pasowało by może dwumasę 228 mm wymienić na dwumasę lub jednomasę 240 mm.

Teraz pytanie, czy ktoś już to robił, jak to pasuje. znalazłem takiego linka http://www.dieselschrauber.de/GKB.html z opisami skrzyń i z nich wynika, że DUK ma dwumasę 240 mm, a DQS 228 mm ? WTF !!! dodatkowo, że DUK ma jednomasę a DQS dwumasę.

Dodam że AJM`a mam dłubniętego z turbawką od AWX na 155 Kucy i 342 Nm.

Dzięki z góry za poradę.

Opublikowano

DQS ma dwumasę 240mm. Jeśli masz skrzynie 5b to masz sprzęgło 228mm, przy zmianie na 6b możesz zostawić swoje sprzęgło, ale ja chyba wsadziłbym jednak 240, zawsze to zapas będzie na przyszłość ;) Tylko przy zmianie dwumasy ze sprzęgłem na 240 musisz wymienić też rozrusznik

Opublikowano

OK, ale teraz tak. czy istnieje tak szczep.

Zakładam skrzynię DQS oraz zestaw jednomasy (mocowanie na 6 śrub) i sprzęgła z AVF. Tu też jest 240 mm, ale czy podejdzie mi rozrusznik z AKN`a (dawcy DQS).

Bo jest też zestaw jednomasy i sprzęgła do DQS ale jednomasa jest mocowana na 8 śrub.

Opublikowano

Rozrusznik z 2.5 nie będzie pasował. Po co zakładasz jednomas ?

Opublikowano

A co to za zestaw jednomasy? Jeśli zakładasz sztywne koło to rozrusznik od B5 ze skrzynią 5-biegową wrzucasz

Opublikowano

Są dwa rodzaje zamienników dwumasy wraz ze sprzęgłem w Valeo:

1. dedykowany do AVF o numerze VAL 835026 - jednomas mocowany na 6 śrub

2. deydkowany do AKN,AFB o numerze VAL 835027 - jednomas mocowany na 8 śrub

Rozrusznik to nie problem bo kupię go razem ze skrzynią, tylko czy zęby podpasują pod jednomas z AVF.

Zmieniam na jednomas, bo dwumasa nie wytrzymuje a ja już nie chcę kasy na dwumasę wywalać.


Chcę 6 biegową, bo pod nią podchodzi jednomas i sprzęgło 240 mm. Pod 5 biegową max 228 mm.


Btw. rozrusznika, to wkręcam go w mocowania do skrzyni, czy jest inne mocowanie?

Opublikowano (edytowane)

Dwumasa nie wytrzymuje czego ? 155KM i 340nm momentu ?

Zobacz na projekty po 250PS ze sprzęgłem na dwumasie, które jeżdzą i mają się bardzo dobrze. Bez urazy przy Twoich zaledwie 155KM komplet sprzęgła z AWX zdecydowanie wystarczy i będzie o wiele lepszy jak jednomas. Sprzęgło 240mm przy takich modach kompletnie mija sie z celem.

Osobiście sam mam w 2 autach nowe komplety z AWX (dwumas i sprzęgło) przy skrzyniach 6biegowych i przy mocach rzędu 200/400 spokojnie sobie radzą.

Decyzja Twoja, z doświadczenia podpowiem, że tylu znajomych co zmieniało dwumas na jednomas szybko wracali do dwumasy.

Tak dla wiadomości dla innych, żadne koło dwumasowe na 8śrub czyli z 2.5 TDI nie bedzie pasować do 1.9 TDI

Edytowane przez kuba84
Opublikowano

No to dlaczego po 12 tys km i pół roku padła mi dwumasa?

Opublikowano

Poświęce jeszcze chwilę na komentarz w tym temacie.

Nie wiem dlaczego ? Może było wadliwe, może masz za dużo koksu z dołu, może zbieg okoliczności... nie wiem nie mi to oceniać

Wiem jakie rozwiązania stosuje na codzień, wiem jak to się spisuje, jakie wytrzymuje obciążenia i jak się na tym jeździ ale nie mam zamiaru nikogo przekonywać do swoich racji.

Opublikowano

witam ... tak czytalem wasze opisy ,jestem nowy tu no i chcialem sie podzielic informacja ,wlasnie chce tez zamienic skrzynie 5 biegowa na 6 biegowa oraz dwumase na jednomase do tego samego silnika co ty posiadasz AJM, skrzynie chce 6 biegowa , mam zakupione nowe sprzeglo performence SACHA i jednomase Performance SACHA orginalne dostosowane wlasnie do tego silnika ,jest duzo lzejsze bo wazy zaledwie 6kg jednomasa co w calosci daje lepsze osiagi no i jest testowane na 550+nm . No i nie sadze ze dwumasa jest tak bardzo dobra i wiecej wytrzyma, to sa moje doswiadczenia,poje tez juz padlo.

zgadzam sie z Toba i zakladaj jednomase z dobrym sprzeglem a napewno bedziesz mial wieksza mozliwosc uzyskania zapasu mocy,jezeli oczywiscie bedziesz chcial cos wiecej w przyszlosci z silnikiem zrobic.

Czy moze ktos wie jakie polosie mozna zamontowac pod 6 biegowa skrzynie biegow ,dlugosci mnie interesuja i ewentualnie nazaw-numer,dziekuje

dodam ze chcialbym uzyc prawa i lewa lape z S4 poniewaz mozna urzyc wieksze zacisku hamulcowe,ktore oczywiscie sa bardzo wazne jezeli zwiekrzymy moc w silniku,o ktorych nikt nie pamieta ze automatycznie powinno sie zrobic. Audi S4 b5 ma rozmiar na srubach 15 cm ,gdzie normalna a4 b5 tylko 10 cm i kazde nowe zaciski od nowszych audi z wieksza tarcza pasuja bez jakis przerobek.

Opublikowano (edytowane)

"Czy moze ktos wie jakie polosie mozna zamontowac pod 6 biegowa skrzynie biegow ,dlugosci mnie interesuja i ewentualnie nazaw-numer,dziekuje dodam ze chcialbym uzyc prawa i lewa lape z S4 poniewaz mozna urzyc wieksze zacisku hamulcowe,ktore oczywiscie sa bardzo wazne jezeli zwiekrzymy moc w silniku,o ktorych nikt nie pamieta ze automatycznie powinno sie zrobic. Audi S4 b5 ma rozmiar na srubach 15 cm ,gdzie normalna a4 b5 tylko 10 cm i kazde nowe zaciski od nowszych audi z wieksza tarcza pasuja bez jakis przerobek."

łapy skrzyni z S4 ? przecież są takie same przy każdej skrzyni 6biegów.

łapy nie mają nic do zacisków ...

Czytając Twojej wywody można się domyślić, że raczej chodzi o zwrotnice, bo mowa o hamulcach. Jeśli o to Ci chodzilo to masz cały dział poświęcony zmianie hamulców 288 na 321 z S4 itp

półosie z 5 zostają do 6

Edytowane przez kuba84
Opublikowano

oj tak ,przepraszam za zla podana nazwe ,tylko polosie mowisz z 5 biegowej nie podejda do zwrotnicy z S4 bo tam jest grubsza polos koncowa niz w normalnej 5 biegowej A4 , ma wiecej zazebien ,czy moze sie myle *?


bo ja chce zmienic tez hamulce na wieksze


a do tego potrzebne mi sa adaptery jezeli chcailbym uzyc polosi z 5 biegowej skrzyni biegow


bo odleglosc srub jest 10 cm w normalnej starej B5 A4 a w S4 b5 i b6,b7,b8 15 cm

Opublikowano

OK, to odświeżam temat, bo już mam wszystko porobione. Zatem poniżej klika fotek.

Po pierwsze: tak wyglądało sprzęgło

x1nlah.jpg

Z racji tego, że padło sprzęgło i skrzynia, zatem jedyne dla mnie rozsądne wyjście to swap skrzyni 6b DQS + koło jednomasowe i sprzęgło dedykowane do AVF`a oczywiście w rozmiarze 240 mm.

Tutaj porównanie skrzyń:

25koqhu.jpg

wybieraków

2gt7nnm.jpg

oraz sanek

wuqwrm.jpg

z racji tego, że odkryto przy okazji wyciek z vacum pompy, pompa dostała nowe uszczelki

1z52o0p.jpg

21b3tiq.jpg

o7mu79.jpg

na vacum pompe idzie jeszcze jedna taka uszczelka-blaszka.

Do swapa skrzyni potrzebne:

- skrzynia DQS

- rozrusznik z AVF`a

- pierscień silnik-skrzynia 5 mm

- sanki z akn`a

- wybierak z gałką 6 biegów

Wszystko działa teraz jak ta lala.

Opublikowano

to przy osce w q dochodzi wal i dyfer....ja jezdze na 240mm sprzegle i dwumasie juz z jakies 1.5-2 lata......oczyw.skrzynia 6 b.....bardzo pomocny bieg w dluzszych trasach

Opublikowano

to przy osce w q dochodzi wal i dyfer....ja jezdze na 240mm sprzegle i dwumasie juz z jakies 1.5-2 lata......oczyw.skrzynia 6 b.....bardzo pomocny bieg w dluzszych trasach

Tak jest zgadza się, mój opis dotyczy ośki. Co do sprzęgła i skrzyni, to się zobaczy. na razie jest OK. nie mierzyłem jeszcze prędkości maksymalnej, ale spalanie jest na podobnym poziomie.

Komfort ruszania ze względu na jednomasę pogorszył się, ale nie ma już drgań przy przyśpieszaniu. ciągnie na każdym biegu rewelacyjnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...