MireXs 0 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Siemka,Czy w B6 jest możliwa regulacji drzwi góra dół?Ostatnio zauważyłem, że drzwi nie zamykają się tak jak powinny (trzeba mocno trzasnąć drzwiami). Są delikatnie obwiśnięte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiaudi 61 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Regulacja wzdłużna– Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-)– Moment dokręcenia 32 Nm– Zawias drzwi -1-.– Słupek -A--3-– Drzwi -2-Regulacja względem środka samochoduWskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi.* Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja.* Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części.– Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie)– Moment dokręcenia 32 NmWskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu). Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi.Regulacja za pomocą klina zamykającego– Poluzować śruby -2-.– Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-.– Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia.Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość.– Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-.– Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi.– Dokręcić śruby momentem 25 Nm.Wymiary szczelin– Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem)– Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MireXs 0 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Yeah! Świetny opis. W moim przypadku spróbuję obniżyć klin zamykający.Bo reszta to troszkę pogmatwana dla mnie. ;P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radex121 4 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 A powiedźcie którymi pokręcić aby drzwi bardziej sie do środka schował ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 10 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Regulacja wzdłużna – Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-) – Moment dokręcenia 32 Nm – Zawias drzwi -1-. – Słupek -A--3- – Drzwi -2- Regulacja względem środka samochodu Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi. * Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja. * Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części. – Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie) – Moment dokręcenia 32 Nm Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu). Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi. Regulacja za pomocą klina zamykającego – Poluzować śruby -2-. – Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-. – Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia. Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość. – Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-. – Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi. – Dokręcić śruby momentem 25 Nm. Wymiary szczelin – Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem) – Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami) swietny opis ,napewno sie przyda,tez mam problem z jednymi dzwiami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cez032 0 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Czy ktoś może otworzyć te zdjęcia i wstawić nowe linki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tekilus 1 Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 jak wszystko skopiujesz sobie i wkleisz np. do word'a to będziesz miał rysunki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cez032 0 Posted November 22, 2015 Share Posted November 22, 2015 Wklejam i dalej nic. Gdyby ktoś mógł te rysunki na nowo wkleić to będę wdzięczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FORA3 1 Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Kolego może to Ci pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilWzg 0 Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 (edited) witam. mi też cieżko zamykaja sie drzwi kierowcy ,ale nie umiem odczytać tego schematu troszke regulowałem śrubką na górnym zawiasie króra jest schowana pod małą czarną osłonką. ale nadal gdy przymkne drzwi i poruszam je góra dół to jeszcze są luzy . Wieczore wrzuce zdjęcia zawiasów i zaznacze czym kręciłem. nie wiem gdzie znajduje sie ta druga regulacja gdzieś na dolnym zawiasie http://www.directupload.net/file/d/4368/dghzbsol_jpg.htm śrubka http://www.directupload.net/file/d/4368/d5slvhc9_jpg.htm opadnięte drzwi http://www.directupload.net/file/d/4368/c2acpcqj_jpg.htm odpowie ktoś ? Edited May 27, 2016 by KamilWzg Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekmez 0 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Czesc, Zamykanie udało mi się doregulować ryglem. Problem był nie wielki, musiałem mocniej trzasnąć drzwiami. Jak w instrukcji - poluzowałem sruby i niezbyt mocno (plastikowym młotkiem) nastawiłem rygiel. Rygiel jest mocowany na ruchomym docisku wewnątrz słupka. Zamyka sie teraz idealnie, jednak z uwagi na lekką niesymetrię w szczelinie, bede sie rozglądał za nowym zawiasem. Jak koledzy na forach podpowiadają, bede szukał górnego. Pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusz_lbn 0 Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Jak się dostaliście do tych śrub? Dużo trzeba demontować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
/dev/null 0 Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Pozwolę sobie odgrzebać temat. Na rysunku wrzuconym przez @FORA3 widać śruby A - jak można się dostać do tej śruby która jest od wewnątrz (w zawiasie górnym) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avaxus 2 Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Tutaj masz jak to wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now