Jump to content
IGNORED

Regulacja drzwi A4 B6


MireXs
 Share

Recommended Posts

Siemka,
Czy w B6 jest możliwa regulacji drzwi góra dół?
Ostatnio zauważyłem, że drzwi nie zamykają się tak jak powinny (trzeba mocno trzasnąć drzwiami).

Są delikatnie obwiśnięte.

Link to comment
Share on other sites

Regulacja wzdłużna
– Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-)
– Moment dokręcenia 32 Nm
– Zawias drzwi -1-.
– Słupek -A--3-
– Drzwi -2-

Regulacja względem środka samochodu
Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi.
* Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja.
* Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części.

– Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie)
– Moment dokręcenia 32 Nm
Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu).

a570104.png

Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi.

Regulacja za pomocą klina zamykającego

– Poluzować śruby -2-.
– Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-.
– Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia.
Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość.
– Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-.
– Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi.
– Dokręcić śruby momentem 25 Nm.

a570281.png

Wymiary szczelin
– Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem)
– Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Yeah! Świetny opis. :)
W moim przypadku spróbuję obniżyć klin zamykający.
Bo reszta to troszkę pogmatwana dla mnie. ;P

Link to comment
Share on other sites

A powiedźcie którymi pokręcić aby drzwi bardziej sie do środka schował ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Regulacja wzdłużna

– Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-)

– Moment dokręcenia 32 Nm

– Zawias drzwi -1-.

– Słupek -A--3-

– Drzwi -2-

Regulacja względem środka samochodu

Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi.

* Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja.

* Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części.

– Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie)

– Moment dokręcenia 32 Nm

Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu).

a570104.png

Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi.

Regulacja za pomocą klina zamykającego

– Poluzować śruby -2-.

– Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-.

– Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia.

Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość.

– Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-.

– Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi.

– Dokręcić śruby momentem 25 Nm.

a570281.png

Wymiary szczelin

– Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem)

– Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami)

swietny opis :thumbup1: ,napewno sie przyda,tez mam problem z jednymi dzwiami :(

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś może otworzyć te zdjęcia i wstawić nowe linki?

Link to comment
Share on other sites

jak wszystko skopiujesz sobie i wkleisz np. do word'a to będziesz miał rysunki

Link to comment
Share on other sites

Wklejam i dalej nic. Gdyby ktoś mógł te rysunki na nowo wkleić to będę wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

witam.

mi też cieżko zamykaja sie drzwi kierowcy ,ale nie umiem odczytać tego schematu :P troszke regulowałem śrubką na górnym zawiasie króra jest schowana pod małą czarną osłonką. ale nadal gdy przymkne drzwi i poruszam je góra dół to jeszcze są luzy . Wieczore wrzuce zdjęcia zawiasów i zaznacze czym kręciłem. nie wiem gdzie znajduje sie ta druga regulacja gdzieś na dolnym zawiasie

http://www.directupload.net/file/d/4368/dghzbsol_jpg.htm śrubka

http://www.directupload.net/file/d/4368/d5slvhc9_jpg.htm opadnięte drzwi

http://www.directupload.net/file/d/4368/c2acpcqj_jpg.htm


odpowie ktoś ?

Edited by KamilWzg
Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Zamykanie udało mi się doregulować ryglem. Problem był nie wielki, musiałem mocniej trzasnąć drzwiami.

Jak w instrukcji - poluzowałem sruby i niezbyt mocno (plastikowym młotkiem) nastawiłem rygiel. Rygiel jest mocowany na ruchomym docisku wewnątrz słupka. Zamyka sie teraz idealnie, jednak z uwagi na lekką niesymetrię w szczelinie, bede sie rozglądał za nowym zawiasem. Jak koledzy na forach podpowiadają, bede szukał górnego.

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Jak się dostaliście do tych śrub? Dużo trzeba demontować? 

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie odgrzebać temat. Na rysunku wrzuconym przez @FORA3  widać śruby A - jak można się dostać do tej śruby która jest od wewnątrz (w zawiasie górnym) ?

Link to comment
Share on other sites

Tutaj masz jak to wygląda 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...