Skocz do zawartości

11 11
MireXs

Regulacja drzwi A4 B6

    Rekomendowane odpowiedzi

    Siemka,
    Czy w B6 jest możliwa regulacji drzwi góra dół?
    Ostatnio zauważyłem, że drzwi nie zamykają się tak jak powinny (trzeba mocno trzasnąć drzwiami).

    Są delikatnie obwiśnięte.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Regulacja wzdłużna
    – Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-)
    – Moment dokręcenia 32 Nm
    – Zawias drzwi -1-.
    – Słupek -A--3-
    – Drzwi -2-

    Regulacja względem środka samochodu
    Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi.
    * Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja.
    * Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części.

    – Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie)
    – Moment dokręcenia 32 Nm
    Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu).

    a570104.png

    Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi.

    Regulacja za pomocą klina zamykającego

    – Poluzować śruby -2-.
    – Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-.
    – Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia.
    Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość.
    – Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-.
    – Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi.
    – Dokręcić śruby momentem 25 Nm.

    a570281.png

    Wymiary szczelin
    – Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem)
    – Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Yeah! Świetny opis. :)
    W moim przypadku spróbuję obniżyć klin zamykający.
    Bo reszta to troszkę pogmatwana dla mnie. ;P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A powiedźcie którymi pokręcić aby drzwi bardziej sie do środka schował ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Regulacja wzdłużna

    – Regulacja wzdłużna następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -A- od słupka -A- przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi -2- (nadwymiarowe otwory w zawiasie lub w słupku -A-)

    – Moment dokręcenia 32 Nm

    – Zawias drzwi -1-.

    – Słupek -A--3-

    – Drzwi -2-

    Regulacja względem środka samochodu

    Wskazówka Na zawiasach drzwi na górze i na dole jest zamontowana śruba pasowana od strony drzwi.

    * Dlatego w przypadku naprawy z reguły nie jest konieczna regulacja.

    * Jeżeli regulacja jednak będzie konieczna, można wymienić śrubę pasowaną na śrubę o tej samej wielkości, długości i wytrzymałości, jak zaproponowano w katalogu części.

    – Regulacja względem środka samochodu następuje poprzez poluzowanie śrub zawiasu, patrz strzałka -B - przy zawiasie drzwi u góry lub/i na dole i przesunięcie drzwi (otwory podłużne w zawiasie)

    – Moment dokręcenia 32 Nm

    Wskazówka W tylnym obszarze drzwi regulację przeprowadza się za pomocą klina zamykającego (w kierunku środka pojazdu).

    a570104.png

    Rysunek przedstawia dolny zawias drzwi.

    Regulacja za pomocą klina zamykającego

    – Poluzować śruby -2-.

    – Do regulacji poziomej zastosować oznaczenia, patrz strzałki -a- lub patrz strzałki -c-.

    – Przesuwać klin zamykający -1-, aż drzwi będą ustawione równo z konturem nadwozia.

    Wskazówka Regulacja może być wykonana tylko w kierunku środka pojazdu, a nie na wysokość.

    – Do regulacji wysokości zastosować oznaczenia, patrz strzałki -b- lub patrz strzałki -d-.

    – Klin zamykający przy poprawnym ustawieniu musi trafiać w środek zamka drzwi.

    – Dokręcić śruby momentem 25 Nm.

    a570281.png

    Wymiary szczelin

    – Wymiar A = 3,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi drzwiami z przednim błotnikiem)

    – Wymiar B = 4,5 mm ±*0.5mm. (miedzy przednimi a tylnymi drzwiami)

    swietny opis :thumbup1: ,napewno sie przyda,tez mam problem z jednymi dzwiami :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ktoś może otworzyć te zdjęcia i wstawić nowe linki?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak wszystko skopiujesz sobie i wkleisz np. do word'a to będziesz miał rysunki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wklejam i dalej nic. Gdyby ktoś mógł te rysunki na nowo wkleić to będę wdzięczny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego może to Ci pomoże 11ikdol.jpg2vccjmc.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    witam.

    mi też cieżko zamykaja sie drzwi kierowcy ,ale nie umiem odczytać tego schematu :P troszke regulowałem śrubką na górnym zawiasie króra jest schowana pod małą czarną osłonką. ale nadal gdy przymkne drzwi i poruszam je góra dół to jeszcze są luzy . Wieczore wrzuce zdjęcia zawiasów i zaznacze czym kręciłem. nie wiem gdzie znajduje sie ta druga regulacja gdzieś na dolnym zawiasie

    http://www.directupload.net/file/d/4368/dghzbsol_jpg.htm śrubka

    http://www.directupload.net/file/d/4368/d5slvhc9_jpg.htm opadnięte drzwi

    http://www.directupload.net/file/d/4368/c2acpcqj_jpg.htm


    odpowie ktoś ?

    Edytowane przez KamilWzg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czesc,

    Zamykanie udało mi się doregulować ryglem. Problem był nie wielki, musiałem mocniej trzasnąć drzwiami.

    Jak w instrukcji - poluzowałem sruby i niezbyt mocno (plastikowym młotkiem) nastawiłem rygiel. Rygiel jest mocowany na ruchomym docisku wewnątrz słupka. Zamyka sie teraz idealnie, jednak z uwagi na lekką niesymetrię w szczelinie, bede sie rozglądał za nowym zawiasem. Jak koledzy na forach podpowiadają, bede szukał górnego.

    Pozdro!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak się dostaliście do tych śrub? Dużo trzeba demontować? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pozwolę sobie odgrzebać temat. Na rysunku wrzuconym przez @FORA3  widać śruby A - jak można się dostać do tej śruby która jest od wewnątrz (w zawiasie górnym) ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tutaj masz jak to wygląda 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    11 11

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...