Jump to content
IGNORED

AFN + automat - falowanie obrotów na 4 biegu przy 80km/h


Rozmys11
 Share

Recommended Posts

Witam prośba o pomoc bo nie mam pomysłu co jest grane. Na czwartym biegu przy prędkości 80-100km/h falują mi obroty.

1. Zaczęło się od pękniętego węża przed intercoolerem, wyskakiwał wtedy błąd 00575, naprawiłem wąż błędu brak, obroty nadal falują

2. Zaczął wyskakiwać błąd 65535 37-10 (uszkodzony sterownik silnika) , okazałą się że w sterowniku silnika puścił gumowy przewód i trochę zalało sterownik olejem, wyczyściłem wszystko i aktualnie błędów brak

Natomiast nadal są te falujące obroty zaczyna się od 1800 obr do 2000obr,

Prośba o pomoc w temacie . pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tylko na czwartym biegu? A jak jest na wolnych obrotach. Sprawdź szczelność.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie tylko na czwartym biegu. Na wolnych jest ok, nic nie faluje.

Szczelność czego? Strony cisnieniowej i podciśnieniowej?

pytanie czy nie jest to zwiazane z turbo, 1800obr to chyba moment w ktorym ono sie załącza?

Macie jakis pomysl?

Link to comment
Share on other sites

Dołączam sie do pytania, mam ten sam problem z tym, ze u mnie jest to odczuwalne na 3 i 4 biegu i tylko pod obciążeniem, np. górka i obroty falują w zakresie 50-70obr/min. sprawdziłem vagiem błędy i nic nie ma, co mogłoby mnie naprowadzić

Link to comment
Share on other sites

Szczelność układu dolotowego(powietrze).

Link to comment
Share on other sites

Szczelność układu dolotowego(powietrze).

Był to pierwszy krok jaki poczyniłem, potem sprawdziłem stronę ciśnienia i znalazłem to pęknięcie , ale dolot ok

Witam prośba o pomoc bo nie mam pomysłu co jest grane. Na czwartym biegu przy prędkości 80-100km/h falują mi obroty.

1. Zaczęło się od pękniętego węża przed intercoolerem, wyskakiwał wtedy błąd 00575, naprawiłem wąż błędu brak, obroty nadal falują

2. Zaczął wyskakiwać błąd 65535 37-10 (uszkodzony sterownik silnika) , okazałą się że w sterowniku silnika puścił gumowy przewód i trochę zalało sterownik olejem, wyczyściłem wszystko i aktualnie błędów brak

Natomiast nadal są te falujące obroty zaczyna się od 1800 obr do 2000obr,

Prośba o pomoc w temacie . pozdrawiam

Dodam że problem pojawia się przy temperaturze powietrza 10st , przy 20st jest ok, o co kaman?? :)

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100.

Sokram

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100.

Sokram

a tak konkretnie to sprzęgło lock-apu w konwerterze daje takie objawy regeneracja z wyjęciem i montażem ok. 1200 złotówek + olej

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100.

Sokram

a tak konkretnie to sprzęgło lock-apu w konwerterze daje takie objawy regeneracja z wyjęciem i montażem ok. 1200 złotówek + olej

A to się pocieszyłem,zaczęły występować u mnie dokładnie takie objawy.Tyle co zrobiłem pompe i już nastepny zonk.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli jeszcze temat aktualny ;)

u mnie było za mało oleju w skrzyni, były dokładnie takie same objawy..

Witaj

Dzięki za odpowiedz, wczoraj poświęciłem trochę na artykuły z for amerykańskich o automatach. Takie objawy (jeśli konwerter jest ok) może powodować za mały lub za duży poziom oleju. O małym już powiedziałeś , ja dorzucę od dużym .

Za dużo oleju , występuje efekt spieniania oleju, bąble powietrza w oleju nie pozwalają na wygenerowanie właściwego ciśnienia w konwerterze żeby dopiąć lockup w niskim zakresie obortów, u mnie przy 2200obr już nie ma problemu z falowaniem

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wam falują obroty to wbijcie D lub R.

Jesli przy wciśniętym pedale hamulca trzęsie budą to konwerter ma swoje przejechane, bo spypie pyłkiem (ze sprzęgła lock-up które jest zintegrowane w nim) i zawór lock-up w sterowniku skrzyni się przycina.

Jak trzęsie budą i falują obroty po załączeniu lock- up to nie ma czego szukać w dolocie tylko szykować sie na wymianę konwertera.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wam falują obroty to wbijcie D lub R.

Jesli przy wciśniętym pedale hamulca trzęsie budą to konwerter ma swoje przejechane, bo spypie pyłkiem (ze sprzęgła lock-up które jest zintegrowane w nim) i zawór lock-up w sterowniku skrzyni się przycina.

Jak trzęsie budą i falują obroty po załączeniu lock- up to nie ma czego szukać w dolocie tylko szykować sie na wymianę konwertera.

Więc jeśli zawór lock-up w sterowniku może się przycinać to pytanie :

1.jak to zdiagnozować ??

2.jak rozróżnić czy jest to zawór czy sam konwerter ??

3.który to jest zawór?? masz może jego numer katalogowy???

Link to comment
Share on other sites

1. Zacytowałeś mnie i jeszcze się pytasz :facepalm:

Napisze jeszcze raz, jeśli przy wciśniętym pedale hamulca na D lub R trzęsie budą czyli karoserią samochodu to zawór lock-up się przycina.

2. Gdy falują obroty gdy załączy się lock-up na 4 biegu to konwerter do wymiany.

Jeśli trzęsie karoserią to zawór lock-up do wymiany i za razem konwerter (nawet jeśli obroty nie falują) a to dlatego że sypie metalowym pyłkiem - dzieje się tak przez normalne zużycie materiału (konwerter ma przejechane ok. 200 lub ponad 200k km)

Metaliczny pył krąży wraz z olejem po całej skrzyni, jak można się domyślić nie jest to dobre dla niej.

3.Ten zawór jest do kupienia np. tutaj:

http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=eb11fad06eb1d236e6caf182ba2280c7

albo

http://allegro.pl/ag4-boost-valve-tcc-control-sonnax-i4942109968.html

Zaznaczyłem w czerwone kółka o które części chodzi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c08940a95e685458.html

Część o numerze 34 zacina się w "tulejce" o numerze 36

Jeśli masz objaw opisany w pkt.1 to niech Ci przez myśl nie przejdzie że "oszukasz system" kupując zaworek, bo się grubo przeliczysz.

W takim wypadku nawet nie opłaca się go kupować bez wymiany konwertera, bo zawór ten nie przycina się bez powodu. Zazwyczaj dzieje się tak gdy sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać" pyłkiem metalowym.

Chociaż...zawór możesz kupić i wymienić ( kto bogatemu zabroni?), ewentualnie zrobić taki zabieg:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg?sid=a6c1f8b8988c715aaaf046599a481254

Ale możesz być pewny że usterka po jakimś czasie na pewno powróci :wink:

Edited by Hezen
Link to comment
Share on other sites

1. Zacytowałeś mnie i jeszcze się pytasz :facepalm:

Napisze jeszcze raz, jeśli przy wciśniętym pedale hamulca na D lub R trzęsie budą czyli karoserią samochodu to zawór lock-up się przycina.

2. Gdy falują obroty gdy załączy się lock-up na 4 biegu to konwerter do wymiany.

Jeśli trzęsie karoserią to zawór lock-up do wymiany i za razem konwerter (nawet jeśli obroty nie falują) a to dlatego że sypie metalowym pyłkiem - dzieje się tak przez normalne zużycie materiału (konwerter ma przejechane ok. 200 lub ponad 200k km)

Metaliczny pył krąży wraz z olejem po całej skrzyni, jak można się domyślić nie jest to dobre dla niej.

3.Ten zawór jest do kupienia np. tutaj:

http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=eb11fad06eb1d236e6caf182ba2280c7

albo

http://allegro.pl/ag4-boost-valve-tcc-control-sonnax-i4942109968.html

Zaznaczyłem w czerwone kółka o które części chodzi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c08940a95e685458.html

Część o numerze 34 zacina się w "tulejce" o numerze 36

Jeśli masz objaw opisany w pkt.1 to niech Ci przez myśl nie przejdzie że "oszukasz system" kupując zaworek, bo się grubo przeliczysz.

W takim wypadku nawet nie opłaca się go kupować bez wymiany konwertera, bo zawór ten nie przycina się bez powodu. Zazwyczaj dzieje się tak gdy sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać" pyłkiem metalowym.

Chociaż...zawór możesz kupić i wymienić ( kto bogatemu zabroni?), ewentualnie zrobić taki zabieg:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg?sid=a6c1f8b8988c715aaaf046599a481254

Ale możesz być pewny że usterka po jakimś czasie na pewno powróci :wink:

Super wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz :thumbup1:

Wyjmuje w takim razie konwerter.

Jak to wszystko zdemontuje, i złoże na nowo to ile oleju powinno wejść do skrzyni??

Edited by Rozmys11
Link to comment
Share on other sites

Przed wyciągnięciem konwertera zrób komplet logów zeby na 100% wykluczyć falowanie obrotów ze strony przepływomierza.

Czasami się zdarza że przepływka źle mierzy i wtedy falują obroty.

Lepiej sprawdzić i mieć pewność.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edited by Hezen
Link to comment
Share on other sites

Przed wyciągnięciem konwertera zrób komplet logów zeby na 100% wykluczyć falowanie obrotów ze strony przepływomierza.

Czasami się zdarza że przepływka źle mierzy i wtedy falują obroty.

Lepiej sprawdzić i mieć pewność.

Wysłane z mojego GT-I9100

Czyli może być tak że jest zły odczyt ale nie ma błędów na komputerze?ok

to mają być logi w trakcie przyspieszania , D i but w podłogę ?? czy przy stałej prędkości?? czy statycznie??

Jeśli występuj falowanie obrotów w zakresie 1800-2000obr to zapewne przy zepsutej przepływce w takim zakresie należałoby zrobić logi, czy dobrze myślę ??

Edited by Rozmys11
Link to comment
Share on other sites

Z przepływką czasami są różne problemy, jednym źle mierzy i wyjdzie błąd a bywały przypadki że przepływka mierzyła w tolerancji mapy ecu ale daną wartość trzymała po 20 sek :decayed:

Falowanie obrotów może być spowodowane także nieszczelnością w dolocie, ale jak zrobisz porządnie logi to wszystko będzie w nich widać.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/

Logi dynamiczne wykonujesz w następujący sposób: jedziesz na 3 biegu (wbijasz manualną 3) 1500obr (są to najniższe obroty, na jakich skrzynia nie zrzuci biegu na niższy), wciskasz gaz do dechy, zmienia na drugi bieg i ciągniesz do 4000obr

Każdy blok logujesz osobno, czyli robisz to co napisałem wyżej, ciągniesz do 4000obr. i zakańczasz logowanie. Wybierasz kolejny blok i robisz wszystko od początku.

Ze względów bezpieczeństwa logi dynamiczne wykonuj z osobą towarzyszącą... do obsługi programu może być nawet blondynka :grin:

Edited by Hezen
Link to comment
Share on other sites

Robiłe logi 3 mies temu, ale tylko do 3,5tys obr , miałem zapiętą trójkę i but w podłogę

008, 010, 011.(również zrobiłem logi przy obrotach 1700, czyli w miejscu gdzie najbardziej falują)

http://vaglog.pl/log_192182.html

000, 004, 008.

http://vaglog.pl/log_192184.html

Tak teraz przeglądam te logi i jednocześnie czytam info z tego linku o diagnostyce. i jest tam takie info :


- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.

jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.

Patrząc na logi w zakrecie obrotów 1700, wartość 4 powinna być nizsza niż 2 a jest wyższa, czy to może mieć znaczenie??

Edited by Rozmys11
Link to comment
Share on other sites

Zrób porządne logi, każdy blok z osobna.

Pedał do podłogi.

Załóż temat w dziale diagnostyki, tam chłopaki powiedzą Ci co jest nie tak a przede wszystkim jeśli przepływaka będzie źle mierzyć albo będziesz miał nieszczelność w dolocie to Ci o tym napiszą.

Ja w logach nie siedzę, nie mam takiej potrzeby. Odczytać jako tako potrafię, ale nie zawsze postawię prawidłową diagnozę

Moją mocną stroną są właśnie automaty z rodziny AG4, pod tym względem zawsze pomogę :)

Jeśli czegoś nie wiem to wtedy odsyłam do pewnego specjalisty na innym forum.

Edited by Hezen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...