Jump to content
IGNORED

Wymiana Chłodnicy Wody


WaskiKR
 Share

Recommended Posts

Witam Kolegów. Mam pytanie jak wygląda demontaż chłodnicy wody. Muszę swoją wymienić na nową bo leci i nie wiem jak się za bardzo zabrać do tego żeby uniknąć nie potrzebnego rozbierania. Powiedzcie mi na sam początek czy trzeba demontować cały przód zderzak światła itp żeby sie do niej dostać czy jest jakiś inny sposób, jakoś odchylić wysunąć czy coś?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pytasz o B5 to można ją zdemontować bez rozbierania przodu. Wywalasz skraplacz od klimy , u góry wyjmujesz dwa kolki plastikowe i odpinasz z tyłu 2 przewody na szybko złączu. Łatwa robota. Pamiętaj żeby nie kupować najtańszych chłodnic. Używki to też loteria. Zalecam Nissens.

Uzupełnij profil.

Link to comment
Share on other sites

W tym akurat przypadku nie ma to większego znaczenia. Trzeba demontować.

Link to comment
Share on other sites

W B5 trzeba demontować? Jakim cudem? Wystarczy sam zderzak. Dopiero co wymieniałem rozrząd i chłodnice i wyglądało tak jakby nic tam nie przeszkadzało po zdjęciu zderzaka.

Link to comment
Share on other sites

O zderzak mi właśnie chodziło. Trzeba też odchylić chłodnicę klimy(o ile jest)i potrzebne jest na to miejsce.

Link to comment
Share on other sites

No wiem wiem. Zderzak koniecznie trzeba odkręcić ale całego pasa przedniego jak i samych lamp nie trzeba ruszać. Chłodnica klimy jest u góry przykręcona na 4 śruby które trzymają 2 opaski metalowe. Na dole jest tylko na wcisk z gumą. Warto ją wyjąć i odchylić. Ogólnie łatwa sprawa. Przy montażu nowej polecam wymienić uszczelki szybko złączy (z nissens'em są w komplecie) i przesmarować je płynem do garów albo mydłem w płynie wtedy łatwo nałożysz węże na nową chłodnice. I na prawdę nie warto oszczędzać na chłodnicy.

Link to comment
Share on other sites

Witam :)

Mógłby mi ktoś na szybko powiedzieć jak rozpiąć złączkę między chłodnicą a dolnym wężem w audi A4 B5 1.9 TDI?

Link to comment
Share on other sites

tam masz taki drucik który odginasz, tak samo jak ten górny

zapytam jeszcze

podejszie chłodnica z pasem przednim z 1.8 benzyna zwykłą do 1,9 tdi ????? polift ta i ta

Link to comment
Share on other sites

Panowie i Panie pomocy. Chodzi o dolny króciec jak tam idą uszczelki? Wymieniłem właśnie chłodnice ale jedna z uszczelek (gumowy oring) pękła i nie pamiętam jak idzie od strony chłodnicy ma być plastikowe coś i oring czy na początku oring i potem ta uszczelka plastikowa. Jak by ktoś mógł to mniej więcej zobrazować bym bym bardzo wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

A co do wymiany jak ww w temacie to najszybciej i najprościej jest przez wyciągnięcie zaślepek prawa i lewa i odkręcamy cały pas wraz z zderzakiem (mniejsze ryzyko uszkodzenia zatrzasków, i więcej miejsca do pracy) następnie, kołki od góry dwa plastikowe, następnie 4 śruby na froncie klucz 10-tka, dwa węże i czujnik temperatury co widzę ktoś tu o tym zapomniał napisać chłodnice odchylamy kilka cm do siebie i zdecydowanym ruchem wyciągamy do góry powinna wyjść bez problemu lecz czasami zdarzy się że wyjdą razem z gumowymi mocowaniami (nie problem wkładamy przy montażu nowej) no i oczywiście przekładamy ze starej mocowania na śruby, chyba że są w nowej. Następnie składamy tak samo jak rozkręcaliśmy. Uwaga na oringi u mnie jest problem jw, jeśli Wam się udało wlejcie trochę płynu po to żeby sprawdzić czy nigdzie nie ucieka płyn i wszystko jest ok jeśli tak to uzupełnijcie płyn odpalcie motor przy otwartym zbiorniku 1 minuta kilka razy dać gazu dolać i fajrant.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...