Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Chłodnicy Wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów. Mam pytanie jak wygląda demontaż chłodnicy wody. Muszę swoją wymienić na nową bo leci i nie wiem jak się za bardzo zabrać do tego żeby uniknąć nie potrzebnego rozbierania. Powiedzcie mi na sam początek czy trzeba demontować cały przód zderzak światła itp żeby sie do niej dostać czy jest jakiś inny sposób, jakoś odchylić wysunąć czy coś?

Opublikowano

Jeśli pytasz o B5 to można ją zdemontować bez rozbierania przodu. Wywalasz skraplacz od klimy , u góry wyjmujesz dwa kolki plastikowe i odpinasz z tyłu 2 przewody na szybko złączu. Łatwa robota. Pamiętaj żeby nie kupować najtańszych chłodnic. Używki to też loteria. Zalecam Nissens.

Uzupełnij profil.

Opublikowano

W tym akurat przypadku nie ma to większego znaczenia. Trzeba demontować.

Opublikowano

W B5 trzeba demontować? Jakim cudem? Wystarczy sam zderzak. Dopiero co wymieniałem rozrząd i chłodnice i wyglądało tak jakby nic tam nie przeszkadzało po zdjęciu zderzaka.

Opublikowano

O zderzak mi właśnie chodziło. Trzeba też odchylić chłodnicę klimy(o ile jest)i potrzebne jest na to miejsce.

Opublikowano

No wiem wiem. Zderzak koniecznie trzeba odkręcić ale całego pasa przedniego jak i samych lamp nie trzeba ruszać. Chłodnica klimy jest u góry przykręcona na 4 śruby które trzymają 2 opaski metalowe. Na dole jest tylko na wcisk z gumą. Warto ją wyjąć i odchylić. Ogólnie łatwa sprawa. Przy montażu nowej polecam wymienić uszczelki szybko złączy (z nissens'em są w komplecie) i przesmarować je płynem do garów albo mydłem w płynie wtedy łatwo nałożysz węże na nową chłodnice. I na prawdę nie warto oszczędzać na chłodnicy.

Opublikowano

Witam :)

Mógłby mi ktoś na szybko powiedzieć jak rozpiąć złączkę między chłodnicą a dolnym wężem w audi A4 B5 1.9 TDI?

Opublikowano

tam masz taki drucik który odginasz, tak samo jak ten górny

zapytam jeszcze

podejszie chłodnica z pasem przednim z 1.8 benzyna zwykłą do 1,9 tdi ????? polift ta i ta

Opublikowano

Panowie i Panie pomocy. Chodzi o dolny króciec jak tam idą uszczelki? Wymieniłem właśnie chłodnice ale jedna z uszczelek (gumowy oring) pękła i nie pamiętam jak idzie od strony chłodnicy ma być plastikowe coś i oring czy na początku oring i potem ta uszczelka plastikowa. Jak by ktoś mógł to mniej więcej zobrazować bym bym bardzo wdzięczny.

Opublikowano

A co do wymiany jak ww w temacie to najszybciej i najprościej jest przez wyciągnięcie zaślepek prawa i lewa i odkręcamy cały pas wraz z zderzakiem (mniejsze ryzyko uszkodzenia zatrzasków, i więcej miejsca do pracy) następnie, kołki od góry dwa plastikowe, następnie 4 śruby na froncie klucz 10-tka, dwa węże i czujnik temperatury co widzę ktoś tu o tym zapomniał napisać chłodnice odchylamy kilka cm do siebie i zdecydowanym ruchem wyciągamy do góry powinna wyjść bez problemu lecz czasami zdarzy się że wyjdą razem z gumowymi mocowaniami (nie problem wkładamy przy montażu nowej) no i oczywiście przekładamy ze starej mocowania na śruby, chyba że są w nowej. Następnie składamy tak samo jak rozkręcaliśmy. Uwaga na oringi u mnie jest problem jw, jeśli Wam się udało wlejcie trochę płynu po to żeby sprawdzić czy nigdzie nie ucieka płyn i wszystko jest ok jeśli tak to uzupełnijcie płyn odpalcie motor przy otwartym zbiorniku 1 minuta kilka razy dać gazu dolać i fajrant.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...