Jump to content
IGNORED

[A4 B7] Wybijanie biegu 3.0 tdi BKN


Tommy Gun
 Share

Recommended Posts

Witam,

Sprawa wygląda następująco. Czasami gdy robi się zimniej na polu, pojawia się problem z wrzuceniem 2 biegu. Zarówno przy przełączaniu z 1 na 2 albo po wbiciu samej 2. Lewarek potrafi wrócić na pozycję biegu jałowego. Po jakimś czasie problem znika i biegi chodzą już normalnie.

Czy istnieją w ASO zestawy naprawcze do wybieraka i czy można ewentualnie coś takiego skorygować ??

Bardzo proszę o wasze opinie w tej sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Skoro dzieje się to tylko jak jest zimno to może sprawa oleju?

Link to comment
Share on other sites

W ASO kupiłem zestaw naprawczy za ok. 50 zł. Taka plastikowa kulka w którą wchodzi czop kulisty heh czy jak to zwał.

Jutro podam nr seryjne oraz czy zmiana przyniosła spodziewany efekt.

Link to comment
Share on other sites

Też to mam- numery już gdzieś podawałem :)
U mnie winna okazała się śruba łącząca wybierak ze skrzynią- na początku wypadały mi biegi, pod koniec miałem problem żeby wbić inny bieg niż 3 i 4. Po dokręceniu wróciła precyzja ;)

Link to comment
Share on other sites

a jak wam ogólnie chodzi 1 i 2 ? bo mnie #$%#$% strzela.

BTW: jaki serial tej cześci ?

Link to comment
Share on other sites

Marcin- spróbuj zmienić olej- miałem ten sam objaw w poprzednim aucie i wymiana oleju pomogła.

Link to comment
Share on other sites

olej był wymieniany na samym starcie, niestety różnicy żadnej nie odczułem.

Chodzi o to że jedynka i dwójka nie wskakuja całkiem od lewej tylko bardziej na środku co jest bardzo kłopotliwe, do tego nie zawsze chcą wejść a jak się wciśnie na siłę to słychać lekkie grzechotnięcie i czuć jakby rzuciło skrzynią.

Czasem chodzą dobrze aż miło, czasem fatalnie.

Chętnie wym wsadził skryznie od b8 :P

Edited by marcin4x4
Link to comment
Share on other sites

Postaram się znaleźć numer tej części jutro i Ci podrzucić. Sprawdź jeszcze czy od spodu masz wszystko dobrze poprzykręcane (śruby wybieraka).
Na sam koniec zostaje Ci sprawdzenie poduszki skrzyni...

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że u Ciebie nie ma takiego objawu ?

W marcu zwalam doł bo robię rozrząd, przy okazji 2mas, sprzęgło więc chcę sprawdzić i profilaktycznie wymienić wszystko co się da, oczywiśćie w ramach rozsądu. Poduszka dolna z tego co pamiętam dość droga była.

Link to comment
Share on other sites

Czasem jak jest zimno to potrafi mi niedokładnie bieg wejść- zazwyczaj 2 właśnie. Wygląda to tak, że wbijam bieg tak jak zwykle ale on po puszczeniu sprzęgła wyskakuje. Dzieje się tak tylko przez dosłownie chwilę (zazwyczaj pierwsze 2 wbicia biegów).
U mnie jest to bardziej kwestia oleju- objawy mam takie same jak w poprzednim aucie. Bieg na zimno wyskakuje jeśli nie zostanie lekko dociśnięty. Ale tak jak mówiłem- wystarczy chwila i wszystko wraca do normy.

Miałem wcześniej problem z biegami- musiałem szukać 1,2,5,6. Myślałem, że to właśnie któraś z tulei na drążku zmiany biegów się poddała ale okazało się, że odpowiedzialna za to była śruba wybieraka (tego odpowiadającego za ruch na boki) - odkręciła się i prawie wypadła. Wystarczyło ją dokręcić i problem zniknął...

Link to comment
Share on other sites

z 2jką mam podobnie, wcisnąć trzeba z siła i wrażenie jest jakby nie weszła albo się cofnęła ale mimo wszystko i tak siedzi. Teraz przez wyjazdem jak daje kilka sekund na rozruch motorowi to zawsze przelecę kilka razy 1 - 2 i wtedy jest znacznie lepiej, a teraz nawet bardzo dobrze (skrzynia chyba wzięła sobie to do „trybów”)

3-4-5-6 jest ok, podoba mi się przełożenie od 4+

Edited by marcin4x4
Link to comment
Share on other sites

z 2jką mam podobnie, wcisnąć trzeba z siła i wrażenie jest jakby nie weszła albo się cofnęła ale mimo wszystko i tak siedzi. Teraz przez wyjazdem jak daje kilka sekund na rozruch motorowi to zawsze przelecę kilka razy 1 - 2 i wtedy jest znacznie lepiej, a teraz nawet bardzo dobrze (skrzynia chyba wzięła sobie to do „trybów”)

3-4-5-6 jest ok, podoba mi się przełożenie od 4+

Fakt, że manual w B7 3,0TDI jest zestopniowany do d*py... Pierwsze 2 biegi to tragedia, 3 zaczyna być ok, od 4 jest w porządku...

Link to comment
Share on other sites

No w B8 jest znaczna poprawa, kolega wymiania skrzynie na wersję po 2011 roku (niby tam jakaś zmiana była) zobayczmy co to zrobi.

pewno z B8 się nie da zaaplikować :( spalanie by też spadło :)

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że jest zdecydowanie lepiej zestopniowana (to samo tyczy a5 bodajże).
W nowszych 3,0 TDI (B8 właśnie) siedzi już sprzęgło 2 tarczowe... Plug&Play nie dopasujesz...

Tu masz te numery:
8E0 798 151 B

8D0 711 279

Link to comment
Share on other sites

racja, zapomniałem.

1 i 2 też chodzi tam zdecydownie lepiej a sam silnik (wersja 240) w porówniau do ASB jeździ i pali lepiej, w sumie w połączeniu ze skrzynią jest to pierwszy silnik którym dałbym radę jeździć bez modyfikacji i z DPF'em.

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...