Jump to content
IGNORED

Zapowietrzony Audik


Szwartz
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy,dostałem od ojca AFN-a 1.9TDI już od dłuższego czasu narzekał na złe odpalanie hmm pytałem czy ta przypadłośc występowała rano?ale dziwne raz tak raz nie zależy czy stał maską do dołu czy nie,więc go dostałem ojciec kupił vw ale tęsknił za a4.Rano ciężko pali więc obciołem przewody:zasilający filtr paliwa oraz zasilający pompę i zastąpiłem go przezroczystym z nowymi opaskami oczywiście żeby stwierdzić czy nie cofa się paliwo i co?okazało się że po zapaleniu i odpowietrzeniu w przewodach wszystko hula i jest stan paliwa choć coś między filtrem a pompą jakby za dużo pęcherzy,zgasiłem patrzę a tu paliwo najpierw z pompy do filtra delikatnie ucieka a następnie z filtra do węza zasilania ucieka więc zapaliłem ponownie,przewody pełne ropy zgasiłem patrze a tu ropa ucieka:zasilanie pompy następnie zasilanie filtra,zginam zasilanie filtra ropa staje w miejscu nie ucieka do baku,więc myślę filtr,kupiłem nowy Knecht,wydobyłem stary a tu na dużym oringu nacięcie no to mamy cię myślę,wkręcam nowy oczywiście przesmarowałem delikatnie nowy oring ropą zakręcam i ok teraz tylko wsunąć zawór regulacyjny z oringiem i zabezpieczyć go równo blaszką z dwoma śrubkami,wszystko poszło równo i sprawnie.ODPALAM auto nie potrafi zapalić długo kręci aż w końcu odpala,pomału rośnie paliwo w przewodzie zasilającym filtr z racji jego odpięcia,po chwili przewód zasilający filtr jest pełny,nie lecą żadne pęcherze,przewód filtr-pompa pełny choć nadal płyną duże ilości pęcherzy,natęrzenie prędkości przepływajacych pęcherzy zależy od dodania gazu.Gaszę silnik patrzę na obydwa przewody,paliwo się nie cofa,nie widać pęcherzy bingo myślę ok,rano idę do audika dzwigam klapę w celu sprawdzenia czy nie cofło się paliwo z obydwu przewodów i co?obydwa przewody pełne paliwa bez pęcherzy powietrza więc palę,świece na desce grzeją,gasną,palę a tu to samo długo kręci,zapalił robię 70km gaszę i zaraz odpalam a on niby palił ale dał odczuć że to nie to,proszę o pomoc trochę sie rozpisałem ale chcę opisać temat dokładnie.Czy to ten zaworek regulacyjny?VAG brak błędów.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie w swoim. Okazało się, że wężyki przelewowe między wtryskiwaczami były dziurawe. Jeśli Twoje są w nie najlepszym stanie to wymień je na wszelki wypadek. Koszt takiego wężyka to 10 -15 zł.

Link to comment
Share on other sites

Jakby wezyki byly dziurawe to ropa by ciekła

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem wszystkie przewody na przezroczyste, nowe zaciski,podgrzewacz paliwa,nowy filtr,zaworek zwrotny zasilanie filtr-pompa i lipa przy odpaleniu nadal lecą pęcherze między filtrem a pompą.Rano pusty wężyk nadmiaru do baku,ciężkie odpalanie


Czy ktoś morze mi odczytać parametry z vaga i co oznaczają?

zapłon-

0 obroty silnika

86 dawka paliwa wymagana od pedału gazu

1 ograniczenie

164 ograniczenie

45.0 temp. paliwa

33.3 temp.zasysanego powietrza

63.9 temp silnika

128 dawka zimnego startu

144 wyprzedzenie wtrysku zakładane

128 wyprzedzenie wtrysku aktualne

93% współczynnik wypełnienia impulsu zaworu wyprzedzenia

5950 mg/h masa powietrza zakładana

12750 mg/h masa powoetrza aktualna

5% wypełnienie impulsu zaworu EGR

_0_1_0 binarne

0,70 napięcie z pompy wtryskowej

odpalenie-

2142 obroty silnika

35 dawka paliwa

205 ograniczenie

102 ograniczenie

2268 obroty silnika

107 dawka startowa

70,2 temp. silnika

2100 obroty silnika

117 wyprzedzenie wtrysku

118 wyprzedzenie wtrysku aktualne

45% współczynnik wypełnienia impulsu zaworu wyprzedzenia wtrysku

861 obrotów silnika

134 wyprzedzenie wtrysku

135 wyprzedzenie aktualne

861 obroty silnika

33 ilość wtryskiwanego paliwa

128 różnica wtrysku cykl 4 do 3

128 cykl 2 do 3

128 cykl 1 do 3

binarnie 01010000

Link to comment
Share on other sites

Brak błędów chodzi mi tylko czy z pompą jest o.k.


Brak błędów chodzi mi tylko czy z pompą jest o.k.

Edited by Szwartz
Link to comment
Share on other sites

podłacz pod komputer i sprawdz wskazania czujnika temperatury paliwa w pompie wtryskowej.

u mnie oszukiwał o 30 stopni i tez kiepsko odpalał.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie czujnika temperatury to jak porównywałem temperature na liczniku a w vagu to chyba nawet zawyżał ale nie jestem pewny w sobotę sprawdzę,podczas jazdy zauważyłem że dopiero po 10km złapał temperaturę a w czasie jazdy wskazówka kilkakrotnie opadała z 90 na 70 stopni i tak utrzymywała się przez kilka minut aż w końcu znowu wskoczyła na 90

Link to comment
Share on other sites

ale mi chodzi o temperature paliwa

Link to comment
Share on other sites

ale mi chodzi o temperature paliwa

Kolego temp. paliwa wynosi 44,1 stopnia przy 85,5 stopnia C cieczy chłodzącej,wydaje mi się że to będzie poprostu któryś wtrysk,wszystkie świece grzeją były wykręcane,jak podgrzeje 5 razy świece to tak kręci szybko mało z maski nie wyskoczy ale potrzebuje czasu na odpalenie.Paliwo się nie cofa na 100%,robiłem próbę z bańką,nadal to samo,pompa trzymała paliwo w przewodach do bańki więc chyba wtryski

Link to comment
Share on other sites

jak podgrzeje 5 razy świece to tak kręci

A jak to podgrzewałeś ?? :eusathink: bo przy obecnych temperaturach świece nie podgrzewają ...(grzanie wstępne ) świece żarowe nie mają nic wspólnego z odpaleniem przy obecnych temperaturach ....

Sprawdź sobie czy w momęcie kręcenia rozrusznikiem podawane jest napięcie (12V) na zawor N109...Jesli nie to zapodej mu na krótko z + akumulatora i usłyszysz jak elektrozawór cyknie (to jest ok..) zakręć rozrusznikiem i powinien odpalić bez problemu ....

Link to comment
Share on other sites

Podgrzałeś?normalnie wykręciłem z głowicy każdą i podpiołem na krótko z aku grzały wszystkie równo w jednym kolorze.N109?hmmm zobaczę w poniedziałek,sąsiad podsunął mi że chyba muszę zmienić kąt wtrysku,widzę kolego że dzieli nas parę górek,jeśli znasz się na tym to chętnie bym podskoczył

Link to comment
Share on other sites

Podgrzałeś?normalnie wykręciłem z głowicy każdą i podpiołem na krótko z aku grzały wszystkie równo w jednym kolorze.N109?hmmm zobaczę w poniedziałek,sąsiad podsunął mi że chyba muszę zmienić kąt wtrysku,widzę kolego że dzieli nas parę górek,jeśli znasz się na tym to chętnie bym podskoczył

A tak samo się nie zmieniło jesli chodzi o kąt ...jak masz vaga to najpier upewnij sie czy to faktycznie jest tak słaby kat....a taki to tylko jest wróżenie .....

Pobadaj najpierw i zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

Witam tydzień temu znajomy zmienił mi dawkę z 5,8mg na 4,2mg strasznie kopcił ale miał moc co przekładało się na duże spalanie jeśli chodzi o odpalanie rano to kręcił lepiej ale jeszcze nie to,pojechałem do niego wczoraj i zmienił dawkę na 5,0mg i przestawił kąt wtrysku,autko nie kopci dziś rano zapalił bez problemów,zobaczymy co dalej acha i kazał mi pozakładać porządne grube przewody paliwowe które można odpowiednio mocno ścisnąć opaskami,przezroczyste wywalić ponieważ są zbyt cienkie i nie ma możliwości odpowiedniego ściśnięcia opaską więc będzie ciągnął powietrze.Temat zamykam i dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...