Jump to content
IGNORED

Xenon D2S


Chadury89
 Share

Recommended Posts

Witam.

Posiadam lampy Valeo z homologacja HC i DC. Na lampach z tylu napisane jest D2S=XENON. Chcialbym zalozyc w najblizszym czasie xenony i zastanawia mnie jaka jest roznica miedzy zarnikami d2s a hid h7? I czy jezeli wloze do lampy zarnik xenon ale h7 to trace homologacje?

Link to comment
Share on other sites

D2s są dedykowane pod konkretne wejście w lampie, a HID H7 to z kabelkami są. Chyba że też są żarówki HIDY ale to taki chłam, że nawet czasem potrafi się nie zapalić, albo gasnąc podczas jazdy, a więc nie kupował bym tego, no i nie wiadomo jaki ma to wpływ na odbłyśnik i samą lampę.

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko ze mi chodzi o homologacje. Wejscie w lampie jest h7 ale zeby zalozyc d2s sa specjalne adaptery.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że nie będzie to zgodne z przeznaczeniem lampy, bo skoro masz zwykłą żarówkę H7 a chcesz zakładać z przejściówką D2S to siłą rzeczy nie masz poziomowania i nie masz spryskiwaczy lamp, a to dyskwalifikuje Ci lampę i homologację.

Link to comment
Share on other sites

A co maja spryskiwacze do lampy? Lampa ma dwie homologacje na H7 i na D2S, poprostu handlarz oskubal auto do cna i zmienil mocowanie. Mam webasto a brakuje mi tylko pieca, mam poliftowe auto a licznik przedlift. Instalacja od navi jest a kosz 1 din, zestaw glosnomowicy nokia a k.zwa nie moge znalezc mikrofonow :D To sa dwa odlaczne elementy. O ile sie nie myle fabryczny samopoziom w B5 FL niewystepowal a xenony juz tak..

PS. a spryski sobie wyrezam wkrotce ;)

Edited by Chadury89
Link to comment
Share on other sites

Musisz rozróżnić dwie rzeczy.

Lampa ma homologację do montażu D2S i spokojnie mógłbyś założyć ksenony.

W B6 również mam homologację D1S a miałem fabrycznie H7. Nie koniecznie to sprawka handlarza.

Druga sprawa to kodeks drogowy, który nakazuje mieć spryskiwacze i samopoziom.

Jeśli trafisz na upierdliwego miśka to zabierając dowód każe ci podjechać do diagnosty celem sprawdzenia samopoziomu (czytaj homologacji).

Dlatego też jest dobra alternatywa, dostępna u nas forum, aby przy włączaniu świateł mijania, soczewki zrobiły ruch pionowy, a to powinno wystarczyć przy kontroli,

Spryskiwacze teraz nie sa drogie i założenie to pikuś więc jest to najłatwiejsza część zabawy.

Link to comment
Share on other sites

Troche czytalem na forum prawnym, ktos pisal ze przepisy odnosnie spryskiwaczy weszly w zycie w 2003roku, wiec prawo dziala wstecz?

U mnie po miescie lata vectra b i golf w starych lampach z niebieskim xenonem i tak ze dwa lata ich mijam :facepalm:

Edited by Chadury89
Link to comment
Share on other sites

a były B5 z ksenonami bez spryskiwaczy? jak to udowodnisz misiakom, możesz jeździć.

Tym samym, ingerujesz w układ oświetlenia a to samo z siebie wyklucza homologację, którą po prostu tracisz. Pamiętaj mówimy o aspektach prawnych nie o fizycznej ingerencji w lampę.

dla rozbudzenia złości jeszcze arytkuł.

Jeszcze do niedawna reflektorom ksenonowym w autach obowiązkowo towarzyszyły spryskiwacze i układy samopoziomowania. Dziś producenci tłumaczą, że nie są one potrzebne, i rezygnują z nich. A jak jest naprawdę?

http://moto.onet.pl/uwaga-absurd-producenci-nabijaja-nas-w-butelke/882mh

Link to comment
Share on other sites

Lampa w poliftowym b5 jest taka sama pod xenon i żarówkę halogenową. Rózni się tylko mocowaniem żarnik/h7. Oznaczenie na kloszu masz pod to i pod to. Więc jeśli zrobisz spryski, wrzucisz nawet zwykłe HIDy pod H7 to teoretycznie nikt Ci się nie przyczepi (tak mam - spryski akurat miałem seryjnie). Kontrole drogowe przechodzi ;) Dla dopełnienia całości trzeba by było puścić wiązke i samopoziomowanie (ale to możesz regulować ręcznie żeby ew. przy doładowanym samochodzie nie razić).

Link to comment
Share on other sites


Mysle o takich:

Spryskiwacze ReflektorĂłw ( XENON ) - Model III (4658781385) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

I co kupiłeś?
Link to comment
Share on other sites

Narazie sobie odpuscilem, bo jakis pajac wjechal mi hakiem w zderzak, na wiosne go pomaluje i bede rzezbil spryski. Musze jeszcze wtedy pomalowac ta listwe na klapie co lubvi sie utleniac i nakladki na klamki.


Dobra spryskim mam ogarniete, cudo :decayed: imitacja samopoziomu bedzie :decayed: Bixy wlasnie sklejone i przetwornice HID plus zarniki d2s zamontowane pod lampa :decayed:

Teraz pytanie. Dlaczego w nowych zarnikach dochodzi to tak zwanych mini eksplozji tz nie miga lec np na scianie widac jakbym pojawialy sie jasniejsze punkciki i znikaja. Zarnik musi sie wypalic czy jak? Bo np troche uzywane zarniki h7 z innego auta pala sie idealnie.

Link to comment
Share on other sites

Narazie sobie odpuscilem, bo jakis pajac wjechal mi hakiem w zderzak, na wiosne go pomaluje i bede rzezbil spryski. Musze jeszcze wtedy pomalowac ta listwe na klapie co lubvi sie utleniac i nakladki na klamki.

Dobra spryskim mam ogarniete, cudo :decayed: imitacja samopoziomu bedzie :decayed: Bixy wlasnie sklejone i przetwornice HID plus zarniki d2s zamontowane pod lampa :decayed:

Teraz pytanie. Dlaczego w nowych zarnikach dochodzi to tak zwanych mini eksplozji tz nie miga lec np na scianie widac jakbym pojawialy sie jasniejsze punkciki i znikaja. Zarnik musi sie wypalic czy jak? Bo np troche uzywane zarniki h7 z innego auta pala sie idealnie.

Miałem to samo na zestawie hid przetwornice są gowniane i maja słaba stabilizacje napięcia ja poszedłem w ori sprzęt i problem z glowy

To nie wina palników tylko przetwornic

Chociaż jeśli twierdzisz ze na h7 było ok z chinczykami to loteria

Edited by sebidi
Link to comment
Share on other sites

Narazie lampy czekaja na pokrycie klarem i zobaczymy czy sie ustabilizuje, jak wlaczalem na probe ostatnio to juz mniej dzialy sie takie cuda :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Zainwestuj jeszcze w przetwornice koito d2s i bedzie ok. Hidowe są tragedia i sieją zakłóceniami. Ja za komplet używek koito zapłaciłem 200zł z przesyłką.

Link to comment
Share on other sites

U mnie te hidy nie sieja ale w sumie tylko je sprawdzalem, ale zarniki cos za slabo swieca tz sa 4300k a swieca z niebieska poswiata, chyba ze musza sie rozswietlic. Z drugiej strony kupilem dzisiaj tanio jedna przetwornice koito i zobacze jaka jest roznica w dzialaniu przetwornicy tz jak beda swiecic te palniki.


Zrobilem filmik zeby pokazac roznice w swieciu chinskiego palnika na przetwornicy koito i na hid.


A powiedzcie mi dlaczego wystepuje migotanie palnika. Na hidowskiej na poczatku tez migotaly ale przestaly a teraz na koito te migota. To normalne dla nowych palnikow chinskich? :decayed:


A i nie patrzcie na lampy sa lekko matowe bo do lakierowania je przygotowalem :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...