Jump to content
IGNORED

Ciężko pali na zimnym


daniel12896
 Share

Recommended Posts

Witam od pewnego czasu mam problemy z audi, silnik ADP 1.6 + gaz stag200 . Otóż od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem, czasem odpali od razu czasem zaskoczy na 300 obrotów chce pojsc wyzej lecz nie moze, gdy dodam gazu buczy, raz strzelilo w tlumiku, wymienialem kopulke, palec, kable Beru , bylem u mechanika powiedzial, ze to moze byc wina czujnika w aparacie zaplonowym, sprawdzalem na vagu ostatni i nie moglem usunac tego bledu na zapalonym silniku, slyszalem , ze na zgaszonym wyskakujący bład to normalne. przedwczoraj podpialem sie ponownie i chcialem zobaczyc czy tez blad wyskoczy, owszem byl na zgaszonym, lecz juz gdy zapalilem bledu nie bylo , dokladnie chodzi o czujnik halla. mam tez bledy z przepustnicą ( czyszczona klika razy, adaptacja zrobiona, czyscilem tez styki ). samochod odpali za 2 , 3 razem. czasem po nocy stania zalapie za pierwszym ale musze dlugo krecic, potem zaczyna silnikiem telepac, gdy ruszam tak jak by nie mial sily jechac , cos jak by go blokowalo gdy dam wiecej gazu puszcza i potem znowu, dopiero jest dobrze jak sie rozgrzeje, prosze o pomoc bo nie chcialbym wyrzucać pieniedzy w bloto . zastanawiam sie nad wymiana przepustnicy.

Link to comment
Share on other sites

Jak walnie czujnik halla, albo podaje błędne dane to będą działy się miej więcej takie rzeczy. Sprawdź go albo podmień na inny.


Przepustnica - jaki błąd dokładnie wyskakuje? Bo błędów może być kilka.

Link to comment
Share on other sites

sprawdzenie reduktora i wtrysków gazowych,czy nie puszczają gazu w dolot-tak się dzieje po dłuższym postoju,że trzeba długo kręcić a jak już odpali to chwile kuleje

Link to comment
Share on other sites

Ja i tak upierałbym się od rozpoczęcie od tego co sugerowały błędy. LPG zawsze można zakręcić.

Link to comment
Share on other sites

Przepustnice wymieniłem dzisiaj na inną, poprawiło się trochę reagowanie na gaz, lecz tak jak by był słabszy przy wyższych obrotach, gorzej się rozpędza. Dziś spróbowałem odpalić na samym gazie, odpalił dobrze, myślę, ze może filtr paliwa wymienić . Dziś postaram się sprawdzić jeszcze raz na nowej przepustnicy jakie są błędy i podam. Pojawia się też lekkie falowanie obrotów gdy wrzucam na luz, ale to czasami.


A mam pytanie zauważyłem ze środkowa pucha tłumika jest dziurawa, czy to może mieć jakiś wpływ na coś?
Co do tego czujnika Halla, jak on tam jest założony? Czy da rade wymienić tylko czujnik czy trzeba cały aparat zapłonowy, bo byłem u mechanika i powiedział, ze tam jest coś lutowane i najlepiej cały aparat wymienić.

Dodam jeszcze, że kilka tygodni temu miałem spawany tłumik i powiedzieli mi ,ze nie ma kata, tzn jest sama pucha.. nie wiem czy dobrze zrozumiałem.


Wklejam błędy, które mi się pojawiły

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D07
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00000
9 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
26-10 - Output Open - Intermittent
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
26-10 - Output Open - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
Lambde odlaczalem moze dlatego sie pojawil , ten ostatni to chyba od węgla aktywnego, też odłaczałem , żeby sprawdzic jak bedzie się zachowywac po odłączeniu, reszta wyskakiwała wczesniej , niewiem co oznacza 01250 i 01252.

Sprawdzałem też po kolei wtryski, odłączałem na odpalonym i po każdym odpieciu silnik pracował inaczej.

Edited by daniel12896
Link to comment
Share on other sites

Kasowałeś błędy? Bo sporo ich. Jeśli nie to usuń i chwilę pojeździ, dopiero wtedy zrób odczyt bo nie wiadomo co jest stare a co nie.

Link to comment
Share on other sites

Błędy skasowane, za każdym razem po przejechaniu i podłączeniu pod komp wyskakują te błędy. Czy ten 00561 może się pojawiać ze względu na nieszczelny ykład wydechowy ?

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Link to comment
Share on other sites

561 - błąd niedopasowania mieszanki. Może wynikać z innych, choćby z tego od Halla. Skoro cały czas masz błąd czujnika halla to czemu zajmujesz się szukaniem przyczyn gdzie indziej? Zlikwiduj błąd halla a jeśli to nie pomoże to dopiero szukaj przyczyn gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, a jak to tam wygląda czy da rade samemu wymienić ten czujnik , czy cały aparat lepiej ? Szukam bo czytałem, ze ten Halla występuje na zgaszonym, choć raz miałem sytuacje , że na odpalonym nie mogłem go wykasować, zaraz powracał.

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, a jak to tam wygląda czy da rade samemu wymienić ten czujnik , czy cały aparat lepiej ? Szukam bo czytałem, ze ten Halla występuje na zgaszonym, choć raz miałem sytuacje , że na odpalonym nie mogłem go wykasować, zaraz powracał.

No jak jakieś urządzenie jest uszkodzone i wywołuje błąd to raczej go nie usuniesz. To znaczy usuniesz, ale zaraz powróci - normalna normalność.

Nie wiem niestety jak tam hall wygląda w 1,6. 1,8 jest prościzna bo jest na drugim wałku rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie a w 1.6 jest w aparacie zapłonowym. Na dniach postaram się zakupić czujnik, lub cały aparat. I dam znać czy pomogło. Dzięki z góry za pomoc : )

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jeszcze złącze hala i kabel który do niego idzie. Bo może sam czujnik jest ok, ale jest instalacja może być uwalona. Sprawdź czy przewód jest cały, czy kostka ok itp.

Link to comment
Share on other sites

Po zrobieniu około 40 km na samej benzynie wyskoczył tylko ten błąd, po usunięciu nie powraca, powróci pewnie podczas jazdy . ;/

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D07
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Link to comment
Share on other sites

To tylko potwierdza że trzeba zajrzeć do halla.

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie Halla to samo, podczas odpalania na benzynie załapie kuleje nie chce się wkręcić na obroty, gdy dodam lekko gazu gaśnie od razu, za drugim razem odpali, lub czasem wskoczy na 1200 obr. i od razu gaśnie, gdy odpalam bezpośrednio na gazie, odpala bez problemu, po rozgrzaniu na gazie i na benzynie działa poprawnie. Czy może to być przyczyna gazu? Ogólnie na zimnym tak jak by nie palił na wszystkie gary, dopiero bo osiągnięciu danej temperatury chodzi w miarę normalnie, sprawdzałem temperaturę na climatronicu i pokazuje 111 stopni. Ładnie ciągnie na 1 i na 2 biegu, na 3 powyżej 3 tys obrotów coś jak by go blokowało i puszczało i tak do 5. Mam dziurawy tłumik i nie mam kata została sama puszka, czy może to mieć wpływ, ze spaliny się zawirowują? Nie wiem od czego teraz zacząć, czy jechać do gazownika, czy szukać przyczyny gdzie indziej, filtr paliwa zmieniłem, ze starego poleciała czarna benzyna. na ciepłym lepiej odpala ale też nie jest za dobrze, czasem też kuleje zanim odpali.

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie halla błędy kasowane i sprawdzane po raz kolejny?

PS: Ty dopiero teraz wymieniałeś filtr paliwa? Przecież to zawsze jest podstawa. Takie rzeczy jak filtry, kable, świece należy sprawdzić w pierwszej kolejności i muszą być w 100% sprawne zanim zaczniemy szukać dalej.

Jak pokazuje 111 stopni to jeśli wody nie gotuje to coś nie tak więc pewnie czujnik do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Wody nie gotuje, na liczniku normalnie 9o stopni, tylko tam jest tyle. Sprawdzałem i są tam dwa czujniki jeden na 4pin drugi na 2piny, który jest od temp ? Wiem wiem, ale wcześniej chodził więc nie wymieniałem tego filtra. Dziwne, że na gazie pali od razu. Błędy były od mieszanki. Być może coś z gazem mam, może puszcza gdzieś . Chodź sprawdzałem już że zakręciłem butle wypaliłem cały gaz i po nocy też nie chciał odpalić. Halla wyskakuje nadal na zgaszonym. Na zimnym silniku pokazuje mi na klimatroniku temp 62. ;/

Edited by daniel12896
Link to comment
Share on other sites

Czujniki masz dwa. Jeden jest od klimy, drugi 4pinowy od wskazań na desce i info dla silnika. VAGiem można sprawdzić co pokazują. Zresztą na klimie chyba też.


Aha, co masz za gaz? Stag 200 to sekwencja, dobrze kojarzę?

Link to comment
Share on other sites

Tak sekwencja . Bo to jest kanał 51 od temperatury tak?

Byłem na ustawieniu zapłonu silnik od razu inaczej się zbiera, lecz pozostał jeszcze problem z odpalaniem. No i przy okazji sprawdzili mi ten czujnik temp. i mówili, że jest dobry, więc nie wiem co to może być, że tak ciężko pali. spróbuje wyczyścić to sitko przy pompie. Może mapy się rozjechały? Nie wiem co jeszcze może mieć wpływ na odpalanie, najgorzej na zimnym bo na ciepłym jako tako odpala.

Link to comment
Share on other sites

Przyczyn niestety może być wiele. Najpopularniejsza to czujnik temp, który odpowiada między innymi za "ssanie", czyli zwiększoną dawkę jak jest zimno. Masz kabel żeby podłączyć auto pod VAGa?

Link to comment
Share on other sites

Kabel mam z allegro za 40 zł ale chyba się nadaje : ) Chyba, że kupię w ciemno ten czujnik, drogi nie jest chcą 40 zł. Tylko plastik jest zielony a mój stary biały (kremowy) ale to chyba różnicy nie robi.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź VAGiem co mówią oba czujniki. Porównaj odczyty z czujnikiem od klimy na zimnym silniku. Szkoda kasy na zakupy w ciemno skoro łatwo to można sprawdzić. Jak odpali na zimnym to ma wyższe obroty?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak odpali, a zdarza się to za drugim razem lub 3 to wskakuje na 1200 , ogólnie kręci z 5 sekund wskoczy na 300 ale coś jak by nie mogło go podciągnąć i gaśnie, czasem pomagało szybkie wciskanie pedału gazu, potem gaśnie i wtedy od razu zapala i wskakuje na 1200. czasem zafaluje.
To sprawdza się w Engine czy Instrumentals? i który kanał wybrać?

Link to comment
Share on other sites

Czyli niby ok. Który kanał to nie pamiętam. Ja zawsze patrzę po opisie. A do podstawowego sprawdzania zawsze można ściągnąć polskiego VAGa. Jeśli chodzi o sprawdzanie błędów to ja robię to właśnie niem bo wsio po PL, a potem ewentualnie weryfikuje jeszcze VAGiem.

Kable i świece sprawdzane? Kable można sprawdzić w nocy spryskując je wodą.

Link to comment
Share on other sites

No tak ja mam po angielsku niestety . Spojrzę w opis i posprawdzam . Kable nowe, ogólnie musiałem wymienić kopułkę na starą z palcem, bo nowa miała przebicie na jednej wtyczce gdzie wchodzi kabel WN. Świece były nowe kupione. Może coś z tym paliwem, że nie podaje od razu takiego ciśnienia i nie chce zapalić za pierwszym.?

Link to comment
Share on other sites

Można sprawdzić jeszcze ciśnienie PB i wydajność pompy paliwa. Filtr paliwa wymieniany? A ogólnie silnik w jakiej kondycji?

Link to comment
Share on other sites

Filtr wymieniony , ze starego aż czarno... własnie wyciągam pompę żeby ja obejrzeć ewentualnie wyczyścić ale za cholerę nie mogę wyjąć jej. A jak sprawdzić to ciśnienie?

Link to comment
Share on other sites

Reset ECU byl robiony cos pomaga? Moze gaz ci cos miesza w mapach wtrysku PB?

Link to comment
Share on other sites

No własnie już robiłem, gdy pochodzi i go zgaszę, po 5 sekundach odpalę odpala za strzałem, ale jak np próbuje go odpalić po 10 minutach to już nie chce dusi się przy 300 i nagle załapie i wskakuje normalnie. Dziwne to trochę, jak by nie miał wystarczającej dawki paliwa na start .


Widzę, że ten sam silnik, wiesz może który czujnik odpowiada za sygnał do ECU ? ten na 4 pin czy ten na 2?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...