Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali na zimnym


daniel12896

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie ja chce zmierzyc cisnienie tylko czy taki manometr sie nada. Czym sie rozni manometr od powietrza a czym od cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie sprawdzisz bo będzie przepuszczać na takim zwykłym. a jaka wartość powinna pokazywać sonda? Mi skacze 0.300V do 0.600V, ale chyba jest dobra bo pojawia się sinusoida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W granicach 1V chyba czyli 0.1 do 0.9 ale niech ktos sie wypowie jeszcze. 0.3 do 0.6 moze swiadczyc o zuzytej sadzie, po przygazowaniu tez pracuje tylko w tym zakresie? Tu to by sie logi przydaly dynamiczne i statyczne.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W granicach 1V chyba czyli 0.1 do 0.9 ale niech ktos sie wypowie jeszcze. 0.3 do 0.6 moze swiadczyc o zuzytej sadzie, po przygazowaniu tez pracuje tylko w tym zakresie? Tu to by sie logi przydaly dynamiczne i statyczne.

Dokładnie, pierwsza sonda pracuje mniej więcej od 0,1 do 0,9. Jak hamujesz silnikiem to powinna być w granicach 0,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie poprzednia stała tylko przy 0,9. a tą co mam teraz oscyluje od 0,3 do 0,6 na biegu jałowym . co prawda sondę mam od jakiegoś innego auta ale na 4 kabeki . czy musi być oryginalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z innymi sondami. Jakby co mam gdzieś jeszcze ori która wiem że była ok. A co pokazuje sonda jak hamujesz silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z podłączonym i logi dla bezpieczeństwa aby nie jechać z wlepionym wzrokiem w monitor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby sprawdzić dokładnie jak reaguje sonda. Jak będziesz hamował silnikiem, czyli silnik będzie schodził z obrotów z zapiętym biegiem to odcinany jest dopływ paliwa. Nie ma innej opcji aby w tych warunkach sonda pokazywała inną wartość niż coś w granicach 0,1 - permanentnie ubogo. To samo jak przyśpieszasz z pedałem w podłodze, powinno być w granicach 0,9 bo jedziesz wtedy na bogatej. Sona faluje w zasadzie tylko podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika i na postoju. Jak w jednym i drugim przypadku sonda nie będzie dawała tych skrajnych wartości to jak dla mnie coś jest z nią nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z 1.6 AHL na zimnym lub po ok 8 godzinach stania kiepsko pali a czasami od strzała. Na Vag-u wyskakuje błąd czujnika temp. Tylko mam pytanie gdzie on sie znajduje bo nie wiem jaki zamówić a rodzajów jest kilka a nie potrafię go zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze kolego, a czytałeś ten wątek? Albo cokolwiek na forum? Temat jest tak często poruszany że wystarczy 5 minut szukania. Masz klimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył głowicy, na trójniku. Będziesz miał dwa czujniki. Jeden 2pinowy od klimy i jeden 4pinowy od temperatury na blacie i ECU - ten jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak wykonam logi i tu wkleję to ktoś obczai działanie sondy ?


Wykonałem logi na benzynie podczas jazdy..

http://vaglog.pl/log_193413.html

po podłączeniu i sprawdzeniu błędów wyskoczyły mi takie błędy:

4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-00 - -
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
po usunięciu zrobiłem te logi , następnie sprawdziłem błędy i pojawił się ten:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi do bani jak dla mnie. Albo robisz statyczne, czyli auto chodzi na luzie, albo dynamiczne, czyli 3 bieg od niskich obrotów gaz do dechy i jedziesz do 5-6tyś. Wtedy coś można powiedzieć, a jak gazujesz na postoju to nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robiłem podczas jazdy, czyli 1 normalnie ruszam 2 itd. to idę zrobić jeszcze raz, a dobre to grupy ? bo tam widzę obroty powyżej 3tys nie przekroczyły a ja go podciągałem do 5 tys .


Dobra, mam nadzieję , że teraz wykonałem poprawnie logi.. zrobiłem dwa :

3 bieg od 1500tys obr. gaz do dechy gr. 007,008,009:

http://vaglog.pl/log_193414.html


tak samo tylko, że grupa 006, 007, 009

http://vaglog.pl/log_193415.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś lipnie wychodzi, bo obroty rosną do 2550 i na tym poziomie się zatrzymują - ale to chyba wina VAGa, bo też tak kiedyś miałem. Ale przez to ciężko stwierdzić co i jak. Niby na drugim logu sonda ok, idzie na bogato, ale już na pierwszym w połowie i ciężko stwierdzić o co kaman.

Aha, już chyba wiem. Robiłeś chyba wiele grup jednocześnie i czasy odczytu są bardzo długie - odczyt co prawie 1,5s a normalnie są gdzieś 4 na sekundę. Taka uwaga na przyszłość - rób logi osobno dla każdej grupy, wtedy są bogatsze odczyty.

Ogólnie sonda coś mi się nie podoba. Niby pełen but a ona pokazuje 0,6-0,7 trochę mało jak na moje oko, porównując z tym co zawsze u mnie było. W dodatku ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mam możliwości zrobić log-ów... Ale zalałem sobie 10 litrów gazu i będę jeździć aż mi się skończy i porównam spalanie, bo przecież na uszkodzonej sondzie spalanie wzrasta o dużo.. Niby jak sonda będzie okej, to mam jeszcze przypuszczenie co do alternatora .. Ogólnie wyje mi , i zastanawiałem się, czy to nie ma wpływu na obroty, że np nie ładuje jak powinien .. Może coś z regulatorem jest. bo jeśli samochód stoi no obroty są OK, ale jeśli ruszę i wcisnę sprzęgło, albo wrzucę luz to obroty zaczynają falować do póki się nie zatrzymam, i też nie zawsze tylko czasami.. tak ok 600 - 1200 . . Jest tak samo na benzynie i na gazie.. na początku też tak miałem z pól roku temu, potem ustały i pojawiły się dopiero nie dawno z powrotem . ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik wałka rozrządu nie pokazuje już błędu. Okazało się że jest padnięty czujnik temperatury. Wymieniłem go. Niestety jak jest zimny po odpaleniu zaraz gaśnie muszę chwile przytrzymać na obrotach. Szukam dalej. Przypominam gaśnie przy uruchamianiu silnika jak jest zimny . Motor 1,6 ANA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...