Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca, problem z odpalaniem, słabo przyśpiesz. Silnik ARG 1.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Postaram się zarzucić rys historyczyny problemu jednak nie będzie to łatwe bo ciągnie się już ze 3 miesiące, raz jest lepiej a raz gorzej.

1. Na wolnych obrotach na Pb co jakiś czas czuć szarpnięcie jakby wypadał jeden zapłon.

2. W szcztowym momencie dolegliwości samochód nie chciał odpalać jak jeździłem po mieście od punktu do punktu (jakieś 1,5 miesiąca temu) jedynym ratunkiem było odpięcie klemy, czasami odpalił za czwartym.

3. Auto na zimnym silniku tuż po odpaleniu pracowało wyjątkowo nierówno coś jakby na 2 garach ale nie do końca takie bum bum bum...

4. W trakcie jazdy totalna zamuła, w zależności od dnia na niekórych biegach (głownie 3,4,5) nie wchodził powyżej 5tys obrotów, efekt jakby sie dusił.

Na wiosnę br. wymieniałem sondę lambda na ori. bo LPG świrowało, od tego czasu LPG działa malina a benzyna zaczeła świrować jakiś czas póżniej.

W trakcie prób rozwiazywania problemu wymieniłem:

-regulator ciśnienia paliwa

-wszystkie filtry

-odmę

-filtr paliwa

Układ dolotowy jest szczelny, cisnienie paliwa w porządku, przepływka czyszczona IPA oraz patyczkami do czyszczenia głowic w drukarkach, sprawdzana votomierzem oraz w VCDSie - wygląda na sprawną.

Historia błędów: (Błędy MAF sensora zapewne wynikają z jego odłączenia w trakcie prób ustalenia co jest grane)

1 sierpień

17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

P1516 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1602 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17545 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1137 - 35-00 - Please Register/Activate

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-10 - - - Intermittent

18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1593 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0130 - 35-10 - Please Register/Activate – Intermittent

20 sierpień

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

17924 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1516 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1593 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit

P1426 - 35-10 - - - Intermittent

23 sierpień

18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance

P1593 - 35-10 - - - Intermittent

17834 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1426 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0102 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-00 - -

Ostatni błąd (około tydzień temu) jaki zczytałem to:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Aktualnie błędy nie wyskakuja i auto jeździ póki co normalnie, jednak odczucie wypadania zapłonu wciąz pozostało.

Logi robione tydzień temu:

Statyczne:

000: http://vaglog.rtnet.pl/log_188070.html
001: http://vaglog.rtnet.pl/log_188073.html
002: http://vaglog.rtnet.pl/log_188077.html
003: http://vaglog.rtnet.pl/log_188075.html
004: http://vaglog.rtnet.pl/log_188078.html
005: http://vaglog.rtnet.pl/log_188080.html
010: http://vaglog.rtnet.pl/log_188082.html
023: http://vaglog.rtnet.pl/log_188084.html
026: http://vaglog.rtnet.pl/log_188086.html
099: http://vaglog.rtnet.pl/log_188088.html

Dynamiczne:

000: http://vaglog.rtnet.pl/log_188069.html
001: http://vaglog.rtnet.pl/log_188071.html
002: http://vaglog.rtnet.pl/log_188074.html
003: http://vaglog.rtnet.pl/log_188072.html
004: http://vaglog.rtnet.pl/log_188076.html
005: http://vaglog.rtnet.pl/log_188079.html
010: http://vaglog.rtnet.pl/log_188081.html
023: http://vaglog.rtnet.pl/log_188083.html
026: http://vaglog.rtnet.pl/log_188085.html
099: http://vaglog.rtnet.pl/log_188087.html

Aktualny stan:

Od jakiś 100km jeźdzę tylko na benzynie, zalałem Vyrwę 98, i jest ok, auto odpala, przyśpiesza płynnie jednak nierówna praca- drżenie/szarpnięcie co jakiś czas zostało.

Jakieś sugestie?

Z góry dzięki!

Adam

Opublikowano

cześć koleżko ja mam też taki sam silnik walczyłem pół roku sprawdz te wypadanie zapłonu bo u mnie winę ponosiła cewka i ja miałem 2 nówki zamienniki HUKO i DELPHI szit jakich mało z wadą fabryczną i kupiłem sobie za 40zł oryginalną używkę skasowałem błędy i jest git


delikatne drgania mam ale jeszcze mam padniętą sondę lub kata i to może być przyczyną, a i ubogą mieszanką paliwa mam też od tego samego ale chociaż auto zaczęło zapier...ać jak wcześniej

Opublikowano

cześć koleżko ja mam też taki sam silnik walczyłem pół roku sprawdz te wypadanie zapłonu bo u mnie winę ponosiła cewka i ja miałem 2 nówki zamienniki HUKO i DELPHI szit jakich mało z wadą fabryczną i kupiłem sobie za 40zł oryginalną używkę skasowałem błędy i jest git

delikatne drgania mam ale jeszcze mam padniętą sondę lub kata i to może być przyczyną, a i ubogą mieszanką paliwa mam też od tego samego ale chociaż auto zaczęło zapier...ać jak wcześniej

Dzięki za odpowiedź.

To prawie cud że masz ten sam silnik, serio...całkiem mało jest silników ARG.

A czy przed wymianą cewki na używkę na gazie auto też "nie chodziło" czy były jakieś różnice między PB a LPG?

Bo u mnie żeby było trudniej na gazie bardzo ładnie chodzi, zastanawiałem się też nad czujnikiem położenia wału.

Opublikowano

kolego ale jak podłączysz vaga to pokaże ci jeśli jest problem z czujnikiem,a chodzi ci o czujnik położenia wałka czy czujnik położenia wału g28

Opublikowano

kolego ale jak podłączysz vaga to pokaże ci jeśli jest problem z czujnikiem,a chodzi ci o czujnik położenia wałka czy czujnik położenia wału g28

W sensie że będzie wywalało błąd czujnika tak?

Chodzi mi o czujnik który powoduje podobne objawy co mam czyli chyba jest to położenia wałka

Opublikowano

ja mam taki sam silnik i okazuje się że mam identyczne objawy jak ty , u siebie podejrzewam cewkę że ona jest winna. lecz sądząc po twoich logach przepływka ci kiepsko już działa

Opublikowano

Witam panowie od 2 lat mam też 1.8 ARG problem polega na tym że po nocy odpalam auto wchodzi na 1200 obrotów i po kilku sekundach auto zaczyna jak by się dławić i telepać cała buda a jak jadę to przerywa lekko. Gdy silnik osiągnie około 50 stopni ładnie powoli schodzi z sssani i chodzi jak malinka chodzi nieraz jak dużej postoje na światłach to co jakiś czuć lekkie szarpniecie. Wymnie nilem : przepływomierz, sondę, czujnik cieczy, świece, i nadal to samo :(

Opublikowano

Witam,

Swoją A4 mam od miesiąca (silnik 1.8 ARG) i też czasami przy odpalaniu auto dziwnie szarpało. Czasami trzeba go było zgasić i odpalić jeszcze raz :eusathink: . Problem nie występował gdy silnik był zimny. Mechanik po odczytaniu LOGów powiedział, że był jakiś błąd sondy lambda ale go wykasował i od tamtej pory tzn. 3 tygodni problemu z odpaleniem nie było.

Za to tak jak u imbuska czasami na postoju czuć jak coś delikatnie szarpnie. Poza tym nie bardzo mam porównanie jak to powinno jeździć ale wg. mnie mocy mu nie brakuje (tylko że wcześniej jeździłem Polo 1.2 :decayed: ).

Opublikowano

u mnie wlasnie nie ma żadnych błędów :( rece opadaja

Opublikowano

u mnie po skasowanie błędów nie było lecz gdy kolego zaczął mi ustawiać program z gazem to na kompie pokazało że stoi sonda lambda ta druga za katem no i teraz jest zastanowienie czy to kata wina czy sondy ale najpierw trzeba sprawdzić

Opublikowano

Przesyłam link do filmiku ewidentnie slychac jak sie zaczyna halas i od tego monemtu auto zaczyna kulec a jak ssanie sie wylaczy chodzi dobrze

Ma któryś z kolegów pożyczyć cewke aby podmienic? Nie chce kupować nowej bo jak sie okaże ze moja jest sprawna to troche kasy pójdzie w błoto :(

Opublikowano

każdy ma z tym problem żeby pożyczyć mi się udało kupić za 45zł dobrą cewkę a tak jak ci napisałem delikatne drgania mam ale mało wyczuwalne za to to silnik chodzi równo nie mam tam jakichś większych problemów terazz

Opublikowano

Witajcie!

Chciałem się podzielić kilkoma nowinkami w mojej kwestii.

Po pierwsze problem podzieliłbym na dwie oddzielne (jak mi się zdaje) dolegliwości:

1. Zamulenie na benzynie, bardzo nierówna (choć na obrotomierzu prawie bez drgań) praca silnika, przegazowywanie przy ruszaniu na zimnym żeby nie zgasł czy też niemożność odpalenia samochodu w niektórych sytuacjach.

2. Nierówna praca silnika objawiająca się delikatnymi wstrząsami co jakiś czas- mam ciągłe wrażenie że na LPG jest to znacznie mniej wyczuwalne.

1. Wydaje mi się że ta pierwsza została usunięta, otóż jak się okazało wystarczyło przeprowadzić adaptacje przepustnicy w programie diagnostycznym.

Czytałem wiele wątków że się sama kalibruje jak przejedziemy to 50, to 100, to 200km co forum to inna opinia jednak były to chyba bzdury.

Przejechałem jakieś 150km na samej PB i było ok (poza problemem numer 2) od wczoraj jeżdżę na gazie i też jest ok, OBY tak dalej.

2.Ostała się jedynie nierówna/nieładna/mało komfortowa praca silnika na biegu jałowym iiiiii.... dziś zauważyłem że czasami auto ma przymułę przy bardzo delikatnym wciskaniu pedału gazu np: jadę na 2-ce powoli rozpędzając się bez ciśnięcia i tak przy 2800obr./min. potrafi się jakby auto zawiesić tzn. obroty nie rosną tylko jakby wręcz zaczynało hamować silnikiem po czym po 2s odpuszcza i idzie dalej. Jak dam buta, albo po prostu przyśpieszę trochę bardziej niż rowerzysta to problemu nie ma.

Pytanie jest następujące: Do czego zakwalifikować ten problem, do wspomnianych przez Was cewek?


ja mam taki sam silnik i okazuje się że mam identyczne objawy jak ty , u siebie podejrzewam cewkę że ona jest winna. lecz sądząc po twoich logach przepływka ci kiepsko już działa

darkb - czym się sugerujesz w temacie działania przepływomierza?

Opublikowano

Witam,

Podpinam się pod temat ponieważ mam ten sam silnik ARG i ostatnio pojawił się u mnie podobny problem, mianowicie po nocy na zimnym silniku (autko odpala bez problemu) na wolnych obrotach pracuje dobrze ale jak tylko włączę 1 lub wsteczny bieg (nie dotykając pedału gazu) obroty zaczynają falować. Kiedy próbuję ruszyć po dodaniu gazu zaczyna szarpać, obroty falują i jest problem z ruszaniem. Jak silnik się rozgrzeje to objawy ustają. Ruszając muszę mocno "gazować" aby nie zgasł.

Opublikowano

Witam,

Podpinam się pod temat ponieważ mam ten sam silnik ARG i ostatnio pojawił się u mnie podobny problem, mianowicie po nocy na zimnym silniku (autko odpala bez problemu) na wolnych obrotach pracuje dobrze ale jak tylko włączę 1 lub wsteczny bieg (nie dotykając pedału gazu) obroty zaczynają falować. Kiedy próbuję ruszyć po dodaniu gazu zaczyna szarpać, obroty falują i jest problem z ruszaniem. Jak silnik się rozgrzeje to objawy ustają. Ruszając muszę mocno "gazować" aby nie zgasł.

kolego sprawdź najpierw VAG czy nie masz błędów, później wyczyść przepustnice a następnie zalej paliwo na innej stacji niż tankujesz ja miałem podobnie i mi to pomogło akurat

Opublikowano

ja mam taki sam silnik i okazuje się że mam identyczne objawy jak ty , u siebie podejrzewam cewkę że ona jest winna. lecz sądząc po twoich logach przepływka ci kiepsko już działa

Idąc za Twoją radą wymieniłem przepływkę i.... rzeczywiście zaniżała w max przepływie około 30 g/s !

Idąc za radą innego kolegi wyczyściłem przepustnicę, niby jest lepiej ale też nie do końca...

Taki najbardziej powtarzalny i widoczny problem to praktycznie równiutko przy 2800 obr/min na 3 biegu kiedy ",uskam" pedał gazu auto zawiesza się, jakby hamowało silnikiem po czym "idzie" dalej.

Przy "butowaniu" tego nie ma....

Co Wy na to?

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podpinam się pod temat ponieważ mam ten sam silnik ARG i ostatnio pojawił się u mnie podobny problem, mianowicie po nocy na zimnym silniku (autko odpala bez problemu) na wolnych obrotach pracuje dobrze ale jak tylko włączę 1 lub wsteczny bieg (nie dotykając pedału gazu) obroty zaczynają falować. Kiedy próbuję ruszyć po dodaniu gazu zaczyna szarpać, obroty falują i jest problem z ruszaniem. Jak silnik się rozgrzeje to objawy ustają. Ruszając muszę mocno "gazować" aby nie zgasł.

kolego sprawdź najpierw VAG czy nie masz błędów, później wyczyść przepustnice a następnie zalej paliwo na innej stacji niż tankujesz ja miałem podobnie i mi to pomogło akurat

Wracam z tematem ponieważ wyczyszczenie przepustnicy i zmiana paliwa nie pomogła, wczoraj auto wylądowało u mechanika, VAG podobno wskazuje na awarię sterownika (komputera) silnika, do czasu zakupu nowego kompa odłączyli mi przepływomierz, auto jest w trybie awaryjnym i jeżdżę teraz na mapie... odpala i jezdzi bez problemu, tylko długo się rozgrzewa.

Edytowane przez Sebastian25

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...