Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala po wymianie silnika


Derlej

Rekomendowane odpowiedzi

Logi

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 557 B
Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 379 D
Component: ABS BOSCH 5 7402
Coding: 0265108005
Shop #: BB 37402
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 033 C
Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07
Coding: 00142
Shop #: WSC 13571
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Silnik został wymieniony. Rozrząd zamontowany oryginalnie w kupionym silniku. Będę go wymieniał jak sprawdzę czy silnik odpala. Wszystko się kręci ale tak jakby nie łapało. Nie dotarło jeszcze paliwo do silnika? Ma ktoś jakieś pomysły albo miał coś podobnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest? Paliwo dochodzi? Swiece mokre czy suche?

Blad 16989 oznacza uszkodzony ECU dokladnie pamiec ROM badz przerwe w polaczeniach ECU.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten błąd może wynikać z usunięcia immo? Rok temu dawałem do elektromechanika aby usunął bo się uszkodziło.

Co do iskry to jeszcze nie bardzo wiem jak to sprawdzić :) Jak ktoś ma jakiś dobry sprawdzony sposób to mile widziane porady.

Mam pytanie jeszcze. W obecnym silnku mam świece które były tam wkręcone, ale kable mam od starego silnika. Czy może to mieć znaczenie? Bo jeśli tak to zamontuje świece ze starego, bo były dobre.


Jeszcze filmik z odpalania

Na dziś już nie mam sił do tego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh matko naprawde nie wiesz jak sprawdzic iskre? Wykrecasz swiece podłaczasz kladziesz do masy kolega kreci rozrusznikiem a ty patrzysz. Przewaznie blad 16989 wiaze sie z wymiana ECU ale niech sie ktos wypowie bardziej ozeznany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam uwalony ECU. Nie ma co szukać w ciemno tylko trzeba od tego zacząć. Przed wymianą silnika chodził ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przed wymianą i ogólnie rozwaleniem rozrządu chodziło wszystko super.

Sprawdziłem świecę wszystkie mają iskrę.

Kolejno od strony rozrządu

1

2

3

4

I zdjęcia (jednej zapomniałem zrobić)

http://i59.tinypic.com/x0weao.jpg

http://i58.tinypic.com/29efvnl.jpg

http://i62.tinypic.com/2sagsu8.jpg

Edytowane przez Derlej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w 1,6 ze sterowaniem zapłonu, czy realizuje to ECU czy tam jest jakoś inaczej bo chyba tam jest kopułka itp. Ale wtryskami PB steruje już na pewno ECU. Jak go uwaliło to pewnie nie dostaje PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wtryski wykrecic i oblukac czy paliwko jest. Jesli nie ECU na podmiane.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem trochę na forach. Jest to częsty błąd przy a4 z usuniętym immo. I większość pisze, że auto im normalnie jeździ tylko np. nie ma mocy itp. Ale odpalać odpala. No i też komp musiałby zepsuć się w tym samym momencie co poszedł napinacz rozrządu. Zastanawia mnie jeszcze pompa paliwa bo jej nie słychać. Muszę ją jakoś jutro sprawdzić. Zastanawiałem się nad wstrzyknięciem paliwa ale nie wiem jak to zrobić :) Tz gdzie wstrzyknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob tak wyciagnij liste wtryskowa a z niej jeden wtryskiwacz i zakrec jak poleci paliwo to znaczy pompa dobra. A paliwo mozna wstrzyknac w kolektor w otwory po wtryskach. Tylko nic niepodpal.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem listwę i podłożyłem kawałek ręcznika papierowego pod wtrysk. Po odpaleniu na ręczniku była plama 2x2cm benzyny. Jednak jak zaglądałem do środka kolektora to wyglądał na suchy. No i wlazłem do bagażnika aby zobaczyć czy słychać pompę, kilka razy był przekręcany kluczyk i ani razu nie było jakiegokolwiek dźwięku. Na więcej nie było dzisiaj czasu niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pompy paliwa to nie wiem jak wygląda u ciebie sterowanie. U mnie, po przekręceniu kluczyka pompa włącza się tylko na sekundę "dopompowując" ciśnienie. Kolejne przekręcenia już nic nie dają. Dopiero po dłuższym czasie ponownie "dopompowuje". Włącza się na stałe dopiero przy odpale. W ADR bodajże nawet nie dopompywała, tylko startowała razem z rozrusznikiem, więc i u ciebie tak może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa zaczyna chodzić w chwili kręcenia rozrusznikiem,

poskładaj wtrysk i niech jeden kręci silnikiem a drugi w chwili kręcenia silnikiem psiknie jakimś plakiem,samostartem do przepustnicy,

jak załapie na chwilę tzn., że nie podaje paliwa,

a czemu nie podaje,może pompa,może ECU.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem listwę i podłożyłem kawałek ręcznika papierowego pod wtrysk. Po odpaleniu na ręczniku była plama 2x2cm benzyny. Jednak jak zaglądałem do środka kolektora to wyglądał na suchy. No i wlazłem do bagażnika aby zobaczyć czy słychać pompę, kilka razy był przekręcany kluczyk i ani razu nie było jakiegokolwiek dźwięku. Na więcej nie było dzisiaj czasu niestety.

Wtrysk normalnie pylił?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ciśnienie i świece ze starego silnika. A i zmieniłem udostępnianie filmów na publiczne, więc można już włączyć.
Ciśnienie (na wszystkich 4 tak samo skoczyło.



Świece





Ciśnienie na listwie wtrysków 4 kg/m2(60 PSI) (tylko może być lekko niedokładnie bo pociekło trochę paliwa)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60psi to okolo 4.1 bar czyli za duze. Regulator cisnienia uszkodzony badz nie podlaczony do przepustnicy ale mniejsza oto. Czy wtryski pracuja pyla normalnie?

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ssamostart na stacji i próbowałem odpalić psikając na filtr powietrza i do dolotu. Niestety bez powodzenia.

Wyjąłem całą listwę wtrysków. Dałem pod nią papier i wszystkie dały takie same ślady po benzynie. Później dam film bo idę kombinować dalej puki jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze listwa wtryskiwaczy.



Mam pytanie czy jeśli nie zgadzają mi się znaki na obudowie sprzęgła z rozrządem to... no własnie. Ogólnie jak ustawię rozrząd na znak to na obudowie sprzęgła nic nie ma a odwrotnie jak ustawię na sprzęgło to rozrząd ma znaki w różnych miejscach. Może coś też z zapłonem źle podłączyłem kolejność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...