Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu


SMS

Rekomendowane odpowiedzi

Moja stara skrzynia była rozbierana i uszczelniana przez kogoś silikonem właśnie na wyjściu lewej półosi. Więc coś jest na rzeczy, że skrzynie w 1Z są ujowe ;-)

A4-tomek, nie regeneruj swojej skrzyni tylko 6g wkładaj. Skrzynia, wybierak, cięgna i tyle Ci do szcześcia potrzeba :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby co pasuje bez żadnych przystawek do silnika 1Z? Sanki też te same? Bo skrzynia z 2.5 chyba miała inne poduchy.

send from HTC

Ale i tak za późno bo skrzynia już w sobotę była wywieziona do serwisu który został mi polecony. Ponoć tam gdzie ją wywiozlem to ten i jeszcze jakiś jeden warsztat są jedynymi dwiema firmami na Śląsku, którym warto zaufać w kwestii skrzyni biegów. Reszta to partacze...

send from HTC

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich kosztach oscyluje się wymiana na 6 biegową skrzynie w AFN ?

A4-Tomek dobrze zrobił. Będzie miał skrzynie pewną po remoncie, o ile ktoś to dobrze zrobi.

A z używaną 6 biegową to nigdy nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i sanki też trzeba zmieniać.

Na forum kupi się komplet na swapa za 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samek jesli chodzi o warsztat to jest to firma z polecenia forumowicza a jak sie okazalo jest to firma o której znalazlem dobre opinie na forum passata całkiem przypadkowo. Facet sprawia wrażenie znającego dobrze temat skrzyń bo pracował w ASO Audi ;) firma to SynchroCar

Grzesiu no właśnie o sankach zapomniales ;) napewno śruby mocujace pasują?

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby pasują, jakby nie pasowały to nie miałbym przeca 6g u siebie ;-) A nic nie wiertałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no cóż już za późno xD mi zależy na pozbyciu sie tego szarpania. Powinienem jutro coś już wiedzieć co z moją skrzynią.

send from HTC

Zrobienie skrzyni by mi wyszło 1 750 zł. Nowe łożyska (wszystkie), nowe uszczelniacze + olej.

Z rozmowy dowiedzialem się że na lozyskach są ewidentne luzy a w skrzyni dużo opilkow jest, które wraz z olejem plywaly wszędzie i wycieraly jeszcze bardziej łożyska

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś patent jak wydlubac łożysko igielkowe w wału? Mechanik pewnie ma ściągacz ale może ktoś coś wymyślił by go nie potrzebować :)

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie we wtorek Montowałem skrzynie i łozysko wydłubywałem cienki ostry przecinaczek i poszlo niby robi tak ze napychaja plasteliny i pretem o grubosci 15 dostawiaja i uderzaja u mni etak nie poszlo to w elementch wyszlo z godzine dlubalem. Jak skrzynie założyleś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co ma dac plastelina :P ja myslalem żeby wziąć dłuższy plaskownik, zagiac oba konce odpowiednio, zachaczyc o łożysko od wewnątrz i młotkiem wybijać uderzając w drugi zagiety koniec.

Na skrzynie będę czekał do wtorku a zakladalem i ściągałem ją ręcznie z ojcem dając deskę na krawędzie kanału jako asekuracja gdyby komuś sił brakło no kabinowalismy jak ja potem zdjąć na dno kanału a niestety jest on tak płytki że trzeba kucac w nim.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już leży w garażu gotowa. Pozostało zalać ją olejem, założyć spowrotem sprzeglo i można skrzynię zakładać.

Narazie walcze z lozyskiem igielkowym bo coś mam problem z jego wydlubaniem :/

send from HTC

Łożysko wreszcie wymienilem ale zostal maly zadzior na powierzchni wew. gniazda w wale korbowym. Z grubsza go usunalem ale po wbiciu nowego łożyska jak krece nim palcem to czuć delikatnie że rolki po czymś przeskakuja i pytanie czy to nie przeszkadza bo nie wiem jak pasowane jest łożysko z walkiem żeby nie było że mi spali łożysko czy coś :/ nie wiem czy to tak zostawiać czy zaś je rozpieprzac :( jestem w kropce zaś.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba" z deszczu pod rynnę" z tym łożyskiem. Wydaje mi się ,że tylko idealna gładź bieżni łożyska daje gwarancję poprawnej pracy . W zasadzie jesteś bez wyjścia. Musisz liczyć na to,że wygładzisz bieżnię łożyska wewnątrz wału korbowego i go nie rozkalibrujesz. Poza tym igiełki tego łożyska nie są z plasteliny i może "ułożą"się prawidłowo. Swoją drogą to cholerne łożysko nie ma absolutnie nic wspólnego z szarpaniem przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bałem się to tak zostawić więc łożysko zostało wyjęte, zadziory usunięte i wbite nowe łożysko oryginalne.

Sprzeglo założone, skrzynia też i wisi już na łapach więc pozostało jutro rano pomontowac resztę gratow i można robić próbę i się okaże czy kasa wlozona w remont skrzyni się opłaciła.

Wiem że łożysko igielkowe nie daje szarpania.

Mechanik dał mi do myślenia bo podczas ruszania całym autem telepalo ale na pedale nie było czuć żadnego drgania więc myślę że nie sprzeglo było winne.

send from HTC

Prawie żem skończył ino morduje się z tym przekletym silownikiem sprzęgła :/ za cholerę nie umiem go wsadzić na miejsce żeby zaskoczył na swoje miejsce po scisnieciu. Brakuje może milimetra żeby zaskoczył.

Ma ktoś na to dziadostwo jakiś patent? Bo myślę odpiac przewód hydrauliczny i żeby samą sprzezyne wciskać a nie razem ze sprezajacym się płynem w srodku.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,że można to zrobić we dwie osoby. Pomagał mi chrześniak (bardzo delikatne ręce) od góry . Ja dokręciłem to z kanału .Jeśli nie można inaczej odepnij przewód z płynem i wtedy walcz. Odpowietrzenie jest banalne. Można przez odpowietrznik lub poczekać z pół godziny i samo się odpowietrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na chodzie wreszcie :D wygląda na to że remont skrzyni się opłacił :) zero drgań przy ruszaniu przód, tył, na full skreconych kołach. Zniknęło nawet ruszanie się lewarka w przód i tył na 4,5 biegu. Wszystko wygląda na to że facet się spisał :)

Co do wysprzeglika najlepiej jest odkręcić przewód, wyjac silownik na zewnątrz i wypompowac płyn. Założyć go na pusto (wchodzi o wiele lżej) potem podpiac przewód i odpowietrzyc układ.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku winne były luzy wewnątrz skrzyni. Luzy były na walku głównym i walku sprzeglowym. Napierajac lomem na lewe wyjście półos czuć było luz. Lewarek skrzyni na 4,5 biegu chodził do przodu, tylu jak dodawales/ujmowales gaz. Dodatkowo czuć było jak coś się napreza i puszcza przyspieszajac i ouszczajac gaz. Po remoncie powyższe objawy zniknęły.

W opisie naprawy zostały wymienione:

- łożysko walka sprzeglowego

- uszczelniacz walka sprzeglowego

- łożysko walka głównego

- 2 łożyska mechanizmu roznicowego

- uszczlniacz wybieraka

- uszczelniacze polosi (2 szt.)

Koszt remontu był srogi: 1700 zł ale wszystko złożone na nowych łożyskach.

Zmarnowana jedna tarcza sprzeglowa bo luzy na skrzyni wytlukly tlumik drgań. Nowa tarcza do 1Z: 300zl

Gdybym zaczął rok temu od skrzyni a nie od sprzęgła to bym wydał tylko raz kasę na sprzeglo bo kupił bym tylko tarcze a nie komplet...

send from HTC

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję samozaparcia i wykonanej naprawy :oklasky: . Mam nadzieję ,że wątek nie popadnie w zapomnienie i będziemy wracać do tematu gdyby coś zaczęło się dziać po najbliższym okresie użytkowania auta czego oczywiście nie życzę :wink: . Szerokości !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...