Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy wyrobienie otworów na śruby może powodować wibracje tyłu auta?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie mam felgi używane 16 + nowe opony Kleber wszytsko wyważone i niby proste wg słów wulkanizatorów, jednak przy prędkościach 110/120 zaczynają się wibracje dochodzące jakby z tylniego prawego koła. Wg mechanika w feldze wyrobione są gniazda na śruby i to może powodować wyczuwalne wibracje drgania z tyłu auta, po rozpędzeniu do 160 mam wrażenie że wszystko się rozpadnie. Jest to możliwe co ów mechanik mówi? pytam bo nie wiem czy jechać najpierw na szarpaki, ale zawieszenie jest ok nic nie stuka i nie puka. Czy wyważyć te koła jakoś z autem - taką usługę też mi zaproponowali, czy poprostu jest to wina felgi mimo że jest wyważona i prosta. Pomoc mile widziana pozdrawiam Bartek

Opublikowano

Myślę że to nie wina otworów. Miałbyś luz i nie dało by się dokręcić koła.

Opublikowano

Ale może być np jedna felga krzywa bądź w jakiś sposób zniszczona że powoduje bicie mimio że u wulkanizatora wychodzi że jest ok? Po prostu staram się znaleźć przyczynę żeby wyeliminować możliwe koszty których mógłbym uniknąć. Jak miałem założone felgi 17 z letnimi oponami nie działy się takie historie.

Opublikowano

Sprawdź na innych kołach i jeśli będzie bić to wina nie będzie kół tylko czegoś innego.

Opublikowano

Ja proponuje zmienić wulkanizatora. Też miałem ten problem, tylko mi kierownica latała.
Wulkanizator sprawdzał 3 razy i mówił, że wyważone. Nawet od nowa wszystko wyważył, ściągał oponę itp. Nic te zabiegi nie pomogły. Postanowiłem jechać do innego wulkanizatora, wyważył koła i problem znikł. Możliwe, że maszyna wulkanizatorowi się "rozkalibrowała" :)

Opublikowano

A te felgi używane nie mają przypadkiem luzu na piaście (za duży otwór centrujący)? Wyrobione otwory mogą jedynie sprawiać problem z dokręceniem koła a wtedy miałbyś luźne koło nawet po dokręceniu. Jeśli jest ok. to spróbuj wyważyć koła w innym warsztacie. Ewentualnie może jeszcze być wadliwa opona (ale przy nowych to mało prawdopodobne). Próbowałeś zamieniać koła miejscami, aby sprawdzić czy ta dolegliwość zmienia sie razem ze zmianą położenia koła czy występuje cały czas w jednym miejscu?

Opublikowano

Tak jak wyżej pisze Piotrek. Sprawdź wymiar felgi i piasty. Czy nie trzeba pierścienia centrującego???

Opublikowano

pierscien centrujący-sprawdz

pozamieniaj kola przod-tyl/będziesz wiedział które kolo/

a jak dojdziesz do kola to zmien opone.bo może płótno puszcza i opona ma bicie

i po tych zabiegach będziesz pewien ze to np.kola sa winne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...