Banka.B Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Witam jak w temacie mam felgi używane 16 + nowe opony Kleber wszytsko wyważone i niby proste wg słów wulkanizatorów, jednak przy prędkościach 110/120 zaczynają się wibracje dochodzące jakby z tylniego prawego koła. Wg mechanika w feldze wyrobione są gniazda na śruby i to może powodować wyczuwalne wibracje drgania z tyłu auta, po rozpędzeniu do 160 mam wrażenie że wszystko się rozpadnie. Jest to możliwe co ów mechanik mówi? pytam bo nie wiem czy jechać najpierw na szarpaki, ale zawieszenie jest ok nic nie stuka i nie puka. Czy wyważyć te koła jakoś z autem - taką usługę też mi zaproponowali, czy poprostu jest to wina felgi mimo że jest wyważona i prosta. Pomoc mile widziana pozdrawiam Bartek
jacek70 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Myślę że to nie wina otworów. Miałbyś luz i nie dało by się dokręcić koła.
Banka.B Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 Ale może być np jedna felga krzywa bądź w jakiś sposób zniszczona że powoduje bicie mimio że u wulkanizatora wychodzi że jest ok? Po prostu staram się znaleźć przyczynę żeby wyeliminować możliwe koszty których mógłbym uniknąć. Jak miałem założone felgi 17 z letnimi oponami nie działy się takie historie.
jacek70 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Sprawdź na innych kołach i jeśli będzie bić to wina nie będzie kół tylko czegoś innego.
beefrezer Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Ja proponuje zmienić wulkanizatora. Też miałem ten problem, tylko mi kierownica latała. Wulkanizator sprawdzał 3 razy i mówił, że wyważone. Nawet od nowa wszystko wyważył, ściągał oponę itp. Nic te zabiegi nie pomogły. Postanowiłem jechać do innego wulkanizatora, wyważył koła i problem znikł. Możliwe, że maszyna wulkanizatorowi się "rozkalibrowała"
piotrek4415 Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 A te felgi używane nie mają przypadkiem luzu na piaście (za duży otwór centrujący)? Wyrobione otwory mogą jedynie sprawiać problem z dokręceniem koła a wtedy miałbyś luźne koło nawet po dokręceniu. Jeśli jest ok. to spróbuj wyważyć koła w innym warsztacie. Ewentualnie może jeszcze być wadliwa opona (ale przy nowych to mało prawdopodobne). Próbowałeś zamieniać koła miejscami, aby sprawdzić czy ta dolegliwość zmienia sie razem ze zmianą położenia koła czy występuje cały czas w jednym miejscu?
Jendry Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Tak jak wyżej pisze Piotrek. Sprawdź wymiar felgi i piasty. Czy nie trzeba pierścienia centrującego???
arkady1321 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 pierscien centrujący-sprawdz pozamieniaj kola przod-tyl/będziesz wiedział które kolo/ a jak dojdziesz do kola to zmien opone.bo może płótno puszcza i opona ma bicie i po tych zabiegach będziesz pewien ze to np.kola sa winne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się