ka2zan Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Witam, Mam problem z temp silnika albo wskazaniem. Na blacie pokazuje temp ok 60-70stopni. Kody klimatronika: 49: tak samo jak na blacie: 60-70 stopni kanał 51: 90stopni. Sprawdzałem węże na chłodnicy i przy temp 90st. na kanale 51 jeden wąż zimny, drugi ciepły. Wynika z tego, że termostat OK. Czy rzeczywista temp silnika to 90st czy 60-70? Czego mam dalej szukać żeby wyelimować usterkę? Dzięki z góry za pomoc.
koziol992 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Miałem taki sam problem, identyczne objawy i po wymienieniu termostatu wszystko wróciło do normy
ka2zan Opublikowano 14 Października 2014 Autor Opublikowano 14 Października 2014 Dzięki za odpowiedź. Ale dziwi mnie, że węże na chłodnicy są OK. Jeden zimny, drugi gorący. jakby był walnięty to oba byłyby ciepłe przy nagrzewaniu? Po ponownym sprawdzeniu temp na kanale 51 rośnie do 90st nawet przy wyłączonym silniku!!! Idzie płynnie od 0 i zatrzymuje się na 90!! Znalazłem 1 czujnik temp. Czy są jeszcze inne?
koziol992 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 u mnie było identycznie na kanale 51, wiec wychodzi na to ze u nas jest za ta temperaturę odpowiedzialny kanał 49....wymień termostat na początek, nie wielki koszt i nie ma dużo roboty a na 99% jest on winny Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
bediks Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Skoro dolny waz zimny tzn że termostat nie puszcza czyli do wymiany, temp płynu nie na 51 a właśnie na 49 się patrzy
ka2zan Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Skoro dolny waz zimny tzn że termostat nie puszcza czyli do wymiany, temp płynu nie na 51 a właśnie na 49 się patrzy Wąż zimny to chyba dobrze. Nie puszcza od razu dużego obiegu. Wymieniłem czujnik 4 -pinowy i jest OK jak narazie. Temp na zegarach wróciła do 90st. C. Sprawdzę jeszcze temp. na komputerze i pojedzę pare dni. Skoro dolny waz zimny tzn że termostat nie puszcza czyli do wymiany, temp płynu nie na 51 a właśnie na 49 się patrzy Wąż zimny to chyba dobrze. Nie puszcza od razu dużego obiegu. Wymieniłem czujnik 4 -pinowy i jest OK jak narazie. Temp na zegarach wróciła do 90st. C. Sprawdzę jeszcze temp. na komputerze i pojedzę pare dni. Wymieniłem dodatkowo termostat na Wahlera. Wcześniej otwierał przy 83st. Teraz na klimatroniku pokazuje nawet 90st. Czy układ sam się odpowietrzy? Nie widzę tego zaworka przy wężach do nagrzewnicy. Edytowane 27 Października 2014 przez ka2zan
koziol992 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 sam sie odpowietrzy, gdy termostat sie otworzy i będzie ustawiona temperatura na "hi"
OLIVER Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Nie widzę tego zaworka przy wężach do nagrzewnicy. Żadnego zaworka przy wężach nie ma tylko na jednym króćcu od nagrzewnicy ( tym od strony aku )masz nawiercony od góry otworek Aby przez niego odpowietrzyć musisz z sunąć opaske i zsunąć węża na tyle by się ten otworek pokazał ..Jeśli jest powietrze to zostanie ono wy pchnięte przez płyn . W tym momencie jak już poleci płyn nasuwasz z powrotem węża i zakładasz opaske i powinno być
trepek Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 sam sie odpowietrzy, gdy termostat sie otworzy i będzie ustawiona temperatura na "hi" A po co Ci temperatura na HI? Ustawienie temp. nie ma żadnego wpływu na działanie układu chłodzenia. Ustawiasz jedynie położenie klapki kierującej powietrze czy powietrze ma przepływać przez nagrzewnicę czy ją omijać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się