Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI BGB brak mocy


Yuri22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio stałem się posiadaczem B7 Avant 2.0TFSI (BGB) Quattro 2005r. Po kilku przejażdżkach od zakupu stwierdziłem, że auto nie zbiera się chyba tak jak powinno. A mam porównanie, bo w rodzinie jest już takie Audi, tylko że sedan i FWD, które ewidentnie dużo lepiej jeździ. Na początku myślałem, że to masa Avanta+napęd powodują słabsze osiągi, ale różnica była zbyt duża, więc dzisiaj przejechałem się na hamownię i wynik potwierdził moje obawy:

2qbrort.jpg

Jak widać na wykresie, na tą chwilę jest dno i metr mułu.

Odnośnie diagnostyki, to przed zakupem byłem w ASO i nie stwierdzono żadnych błędów w sterowniku silnika, ani w sumie nigdzie indziej. Ogólnie auto jest w dobrym stanie i do czerwca tego roku było cały czas serwisowane w ASO, w kraju z którego pochodzi. W ASO prześledziliśmy całą historię serwisową i oprócz standardowych rzeczy typu wymiany rozrządu, płynów, itd. nie stwierdzono żadnych grubszych napraw.

Ma ktoś może jakieś sugestie? Czy np. walnięty zawór N75 lub N249 nie powinien spowodować błędu w ECU? Trochę przejrzałem internet i sporo ludzie piszą o awaryjności tych zaworów, ale z reguły wiąże się z to z wywaleniem błędów, a u mnie nic.

Generalnie auto zaprowadzam w przyszłym tygodniu do mechanika na standardową wizytę po zakupie, czyli olej, filtry, itp. i tak się zastanawiam, czy w ciemno tych zaworków nie powymieniać, bo jeśli nawet to nie one są przyczyną, to pewnie i tak mnie prędzej czy później czeka ich wymiana. Prosiłbym o pomoc, bo w sumie auto kupiłem dla tego silnika, a teraz jego największy atut znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędy niekoniecznie muszą wyjść. w B7 są już bardziej zelektryfikowane, ale jak podciśnienie ucieka to może nic nie wyjść.

po prostu zrób logi dynamiczne. opisy są na forum - tylko większość jest dla dieselków, a ty musisz trochę inne grupy zarejestrować

a pierwsza sugestia to właśnie turbo / sterowanie turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaś podpowiedź, które grupy ew. odczytać, bo nie mogę nic znaleźć na forum odnośnie 2.0T? I czy taki interfejs będzie dobry do B7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaś podpowiedź, które grupy ew. odczytać, bo nie mogę nic znaleźć na forum odnośnie 2.0T? I czy taki interfejs będzie dobry do B7?

Witaj,

Temat poruszany był na forum. Miałem podobne objawy w swoim BGB 2005 r.

W aucie czuć było duży brak mocy, miało dużą turbo dziurę.

Na desce wypluwał błędy EPC i sterowania silnika.

Powodem był diverter valve przy turbinie.

Po wymianie na nową generację zaworu (PIERBURG) ze zmienioną membraną różnica jest kolosalna.

W pierwszej kolejności sprawdziłbym ten zawór,

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za o

A jakaś podpowiedź, które grupy ew. odczytać, bo nie mogę nic znaleźć na forum odnośnie 2.0T? I czy taki interfejs będzie dobry do B7?

Witaj,

Temat poruszany był na forum. Miałem podobne objawy w swoim BGB 2005 r.

W aucie czuć było duży brak mocy, miało dużą turbo dziurę.

Na desce wypluwał błędy EPC i sterowania silnika.

Powodem był diverter valve przy turbinie.

Po wymianie na nową generację zaworu (PIERBURG) ze zmienioną membraną różnica jest kolosalna.

W pierwszej kolejności sprawdziłbym ten zawór,

Powodzenia!

Dzięki za odpowiedź. A masz może jakieś oznaczenie tego zaworu? To jest N75 czy N249?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie wywalalo bledy na ecu i wtedy wymieniono zawór sterujacy vtg

Zaznaczam ze blad wyskikawal tylko przy mocniejszym deptaniu , przy normalnej jezdzie bylo ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a pierwsza sugestia to właśnie turbo / sterowanie turbo

Powodem był diverter valve przy turbinie.

wtedy wymieniono zawór sterujacy vtg

Czy to wszystko oznacza jeden i ten sam zawór?

Na stronie Inter Cars znalazłem takie 2 pozycje:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3122223533160-700470070-O18407-elektryczny-zawor-sterujacy.html

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117323531160-701830130-O18407-elektryczny-zawor-sterujacy.html

Czy któryś z nich odnosi się do tego o czym piszecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne 002, 033, 115, 230.

Czy takim zwykłym "allegrowym" da radę?:

http://allegro.pl/vag-k-can-3-6-passat-b6-touareg-golf-v-audi-c6-q7-i4633234170.html

Wcześniej przez 5 lat użytkowałem Golfa 4 1.8T i posiadam interfejs, ale podejrzewam, że on nie obsługuje CAN i chciałbym kupić odpowiedni cobym sobie mógł sam zejść z lapkiem do auta, bo w Radomiu raczej ciężko będzie mi znaleźć kogoś, kto mi te logi wykona.

Edit:

Ok. Poczytałem już temat o interfejsach i wiem, że tym ww. nie ma co się interesować.

Edytowane przez Yuri22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź tego KKL starego, bo np diesel 2.0 tdi bkd normalnie sie z kompem silnika łączy linią K. z resztą urządzeń już nie, ale na razie potrzebny tylko silnik.

piszę sprawdź, bo nie wiem jak jest z benzyniakami

a k+canem sie grubsze rzeczy robi i zazwyczaj diagnostyki nie zrobisz

Edytowane przez Homiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Sprawz ze starym kablem. Ja mam tez stary kable ktory uzytkowalem do a4 b5 a nadal moge robic logi w aktualnym aucie a4 b7 r. 08 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizuję temat, bo może ktoś z niego skorzysta.

Auto wziąłem do elektromechanika, który standardowo zaczął od podpięcia VAGa i tu niespodzianka, bo wywaliło błąd przekroczenia ciśnienia doładowania i czujnika regulacji ciśnienia (samochód tydzień wcześniej był w ASO i panowie błędów nie stwierdzili...). Błąd skasował i kazał się przejechać. Niestety żadnego efektu, więc pojeździliśmy trochę z podpiętym lapkiem i ciśnienie oscylowało w okolicach 0,3 Bar. Czujnik wymieniony (uwalony jeden z króćców) i owszem jest lepiej, ale cały czas mam wrażenie, że to jeszcze nie jest to. Być może to było tylko moje głupie wrażenie, ale zdecydowałem, że wymienię jeszcze zawór bocznikowy przesuwny. Koszt nie jest kosmiczny, a przynajmniej będę spokojny.

P.S. Taka mała ciekawostka. Myślałem, że auta ze Szwajcarii są lepsze pod względem rzetelnego podchodzenia do serwisów okresowych niż z innych krajów. Niestety, wygląda na to, że tam też druciarzy nie brakuje. Wyobraźcie sobie, że filtr powietrza był z 2009r., a filtr paliwa z... 2005r. Autentycznie, nikt nie wymieniał w tym aucie filtra paliwa od nowości.

Myślę, że po wymianie ww. zaworka uda mi się pojechać jeszcze raz na hamownię i wtedy zobaczymy. Ew. wcześniej zrobię logi dynamiczne.

EDIT (04.11.2014)

No i problem rozwiązany. Okazało się, że oba zawory były padnięte. Dzisiaj został wymieniony DV i auto zapyla tak jak powinno. Nawet hamownia nie potrzebna :).

Edytowane przez Yuri22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie wreszcie sa numery tych zaworów które opisywałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...