KystianP Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Cześć szybki strzał - aktualnie jeżdzę na letnich oponach o rozmiarze 225/profil 50/R17, mam zawieszenie 1BE. Rozważam na zimę inny rozmiar, mianowicie : - 225/55/r17 - czy nie będzie za wysoki? lub - 215/55r17 - czy nie będzie za wysoki, i nie będzie śmiesznie wyglądać? Macie może takie opny u siebie? Model opony wybrany (Dunlop SP WS 4D), drażni mnie tylko rozmiar, niepotrzebnie kombinuję, ale może zmiana na inny rozmiar bedzie wskazana? dziękuję za sugestie
Sebiś Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Chyba sam sobie odpowiedziałeś kolego, że nie potrzebnie kombinujesz. Co chcesz osiągnąć przez zmianę szerokości, wysokości opony, to łatwiej będzie Cię rozumieć ? Chodzi o cenę opon czy o lepszą jazdę po śniegu ? 225/55/17 będzie za duża ( o 2,25 cm) i będzie to wyglądało śmiesznie, 215/55/17 jest też minimalnie za duża. Jeśli NIE jeździsz po zaśnieżonych górskich drogach to zmiana na węższe opony czy opony o wyższym profilu pogorszy tylko właściwości jezdne. Ja ubiegły sezon przejeździłem na 225/50/17 i byłem bardzo zadowolony, tym bardziej, że nawet u nas w górach tego śniegu było jak na lekarstwo. Zawieszenie też mam 1BE.
KystianP Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Wyższy profil "55" sam sobie identyfikuję jako lepszy na zimę w sytuacji gdy np, gdzieś sie przez przypadek wpakuję (->krawężnik). Panuje też opinia że na zimę powino się zakładać węższę i wyższe rozmiary- chciałem tak zrobić. Jednocześnie miałem obawy, że opona z takim profilem i zawieszniem będzie ocierała.
Sebiś Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Jeśli chodzi o krawężniki i dziury w drodze to niewiele zdziałasz taką zmianą. Przykładowo dla opony 225/50/17 zamiennikiem będzie 205/55/17. Jeśli bardzo chcesz poprawić komfort to 225/55 ale na felgę 16 cali. Ale patrząc na opis w twojej stopce: upgrade 208 KM to będziesz niezadowolony z prowadzenia samochodu w zakręcie czy przy ruszaniu na suchej nawierzchni w zimie. Jak bym był na twoim miejscu to bym kupił 225/50/17. Panuje też opinia że na zimę powino się zakładać węższę i wyższe rozmiary Sprawdza się na drodze pokrytej śniegiem, szczególnie na stromych podjazdach. Na suchej drodze robi się nie ciekawe.
KystianP Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 po serii niepotrzebnych rozterek na temat rozmiaru - opona zakupiona w rozmiarze 225/50/r17 (bez zmian), dzięki
smite Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Witam Samochod a5 zawieszenie zawieszenie 1bv -10mm. W tej chwili 255/35/r19. Jest dosc nisko. Na zime chcialbym podniesc troche samochod a seryjne 225/50/r17 obnizy jeszcze o 4mm. Co wy na 215/55/r17? Bedzie 7mm wyzej.. ewentualnie 255/55/17..
Sebiś Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 4 mm na średnicy koła czy obniży o 2 mm, w rzeczywistości w ogóle, jeśli opony będą nowe. 215/55/17 podniesie 3 mm więc też nie wiele. Jeśli chodzi Ci o 225/55/17 to podniosło by faktycznie o 9-10 mm. Jeśli jesteś przyzwyczajony do 255/35/19 to licz się z tym, że 225/55/17 będzie wyglądało jak 16 cali , tylko jakieś takie nie do tego modelu. Polecam Ci tak samo jak koledze Krystianowi zostać przy 225/50/17. Nie będziesz zadowolony z podnoszenia samochodu rozmiarem koła. Zima nie taka straszna żeby przerabiać A5 na Allroad
LukiKRK Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Audi oryginalne koła 17" na zimę sprzedaje właśnie 225/50/R17 takie jak poleca kolega Sebiś więc nie ma co kombinować... Chyba że 18"
McDrums Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Panowie, drazac temat. Jezdzi ktos na 225/55/17 ? Pytam bo dostalem do auta felge 17 8j et39 i takie opony sa tam naciagniete,ale musze je zmienic na nowe zimowe i mam obawy czy nie sa za duze - pytalem juz w oddzielnym temacie ale odzewu brak a chcialbym juz szukac oponek
Sebiś Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 16.10.2014 o 12:03, Sebiś napisał: 225/55/17 będzie za duża ( o 2,25 cm) i będzie to wyglądało śmiesznie Kup po prostu 225/50/17 czyli takie jak powinny być. Jeśli już koniecznie chcesz coś innego na felgę 17 cali to 245/45/17 ale to też będzie śmiesznie wyglądało opona 225/55/17 jest montowana w A4 B8 allroad. Edytowane 2 Listopada 2017 przez Sebiś
McDrums Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Oki, i to na felge 17 8j et39 rpzumiem pasowac bedzie bez problemow. Pytam bo standardowe felgi do b8 naja chyba inne parametry, stad obawy. Nie chce wtopic na oponach. Inna sprawa ze potwierdza mi sie podejrzenie ze na tym co dostalem auto nie moglo jezdzic
Sebiś Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) 17 cali, ET 39, 8 cali szerokości felgi będzie pasować bez problemu. Jest jeszcze kwestia otworu centrującego w przypadku jeśli nie jest to oryginalna felga 4G0 (A6 C7). Otwór ma być 66,6 mm. Ewentualnie większy i wtedy stosujesz pierścień centrujący. Jeśli otwór będzie mniejszy np. 57,1 mm to zostaje toczenie albo szukanie nowych felg . Edytowane 2 Listopada 2017 przez Sebiś
McDrums Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Felga jest oryginalna - 4G0 601 025 A, dzisiaj założona, wygląda, ze będzie ok, jeszcze przez weekend protestuje po placach okolicznych i parkingach czy nic nie ociera. Jak będzie ok, zamawiam takie same opony - 225/55 R17 i tyle, nie bede chyba wiece kombinowal z nizszym profilem na zime
Sebiś Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Nie będzie obcierać, ale w końcu uszkodzisz sobie nadkole przy przejeździe przez np. próg zwalniający (tak jak ja). W ogóle nie rozumiem po co pytasz skoro i tak nie chcesz słuchać. Co ten wyższy profil ma na celu ? Oszukać licznik o +3,31% ? Bo komfortu jazdy sobie nie poprawisz.
McDrums Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 chce słuchać dlatego pisze:) felga jest oryginalna ale od A6 (wiec otwór centrujący jest ok). Natomiast szerokość to 8 a nie 7 jak w A4, no i ET o 6 mniejsze niz w oryginale a4 (39 u mnie), dlatego pytam, finalnie się to sprowadza do tego, że ja che 225/50 ale wg np oponeo, taka mieszanka z felgą która mam (17 cali, ET 39, 8j) nie jest zalecana (https://www.oponeo.pl/narzedzia/dobor-opony-do-felgi/8-00x17)
Sebiś Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 (edytowane) W A4 B8 felgi 17 są w szerokościach 7,5 i 8 cali, nie ma 7 cali ! Link który przesłałeś to kpina jak wpiszesz 7,5 cala to opona 225/50/17 też nie podświetla się jako zalecana ! Dla potwierdzenia, że na felgę 8 cali założyć możesz 205-245 mm masz tabelkę, która jeszcze niedawno była na oponeo. Edytowane 3 Listopada 2017 przez Sebiś
McDrums Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 mój błąd, oczywiście 7,5. Dzięki za tą druga tabelkę.
Pawmichtim Opublikowano 2 Maja 2019 Opublikowano 2 Maja 2019 (edytowane) Kolego McDrums, jak Ci się jeździ na 225/55R17? Edytowane 2 Maja 2019 przez Pawmichtim
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się