Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Egr AJM


arek199pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na poczatku mialem chec zaslepic egr teraz juz sam nw jak mowicie da mi cos zaslepienie egr w ajm?? sa jakies konsekwencje ??

Edytowane przez arek199pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyło, EGR trochę przepuszczał i i miałem delikatne niedoładowanie poniżej 3000rpm i od tego kopcił. Różnicy nie odczułem w rozgrzewaniu. Wg nie ma różnicy nawet zima i lato ponieważ w moim Audi jest zamontowany dogrzewacz płynu chłodzącego. Który naprawdę robi robotę. 90 stopni łapę na trasie 7km poza miastem więc w ciągu kilku minut bez względu na temp zewnętrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaślepiłem w tym miejscu. Wystarczy imbusem 6mm bodajże odkręcić 2 śrubki, odgiąć króciec, wyjąć podkładkę a potem na kształt jej dociąć z cienkiej blaszki (nawet z puszki po konserwie :D ) ten kształt i tym zaślepić. Ja jeszcze objechałem brzegi takim silikonem żaroodpornym czy czymś takim, taka szara pastą dla szczelności.

zsMues.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz a ja ajm

To wejdz w temat z mojego podpisu. Jest gdzieś tam opisane jak go zaslepilem i zdjęcia są nawet :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepić to zaslepie sam bez problemu tylko ciekaw jestem jak w ajm zaslepie jak zareaguje a kolego nie wiesz czy 10-15 km spokojnej jazdy to normalne żeby silnik się rozgrzal do 90c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby AJM grzal sie dluzej niz AFN bo to praktycznie to samo, tylko ze ty masz pompowtrysk. Co chyba na temp nie wplywa. Wg mnie EGR ma znikomy wplyw na grzanie, bo on tylko czasami otwiera i zapetla spaliny (jak sie myle.niech mnie ktos poprawi). Jak masz sprawny termostat i nie ustawisz 30 stopni na klimatroniku ze goracym nawiewem na maxa wystudzisz silnik to spokojnie sie zagrzeje. A jak nie to dykte przed chlodnice :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja latam a4 b5 z AJM i zaślepionym EGR a ojciec pastuchem z AFN i też zaślepionym EGR. oba silniki sprawne, te same warunki ten sam styl jazdy i ta sama temeperatura. AJM potrzebuje 1-2km więcej aby osiągnąć 90stopni. Testowałem to dokładnie bo bardzo mnie to ciekawiło :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w swoim AJM różnicy w czasie nagrzewania nie zauważyłem. Same zmiany na + w moim przypadku. Jak masz z egrem jakieś problemu typu dziwne dźwięki, wyciek oleju albo podjerzewasz że jest winny spadkowi mocy to zaślepiał śmiało. A jak wszystko działa to zostaw i nie kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaslepie olej nie bd ciekl?

Mówiłem, zajrzyj w mój temat... Odlacz i zanituj dziury pod grzybem i powinno być sucho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu ma olej cieknąć po zaślepieniu EGR?

Misiek95 daj linka bo nie moge nic znaleśc w twoim temacie o EGR

Ma NIE cieknąć

Prosze skopiuje fotki z mojego tematu.

Po pierwsze primo wyciągnąć trzeba całe to ustrojstwo na stół. Dokładnie umyć a następnie wymierzyć i wyciąć zaślepki. Ja wycinałem dwie ale niektórzy twierdzą że wystarczy jedna: na górze lub na dole tej metalowej rurki.

DSC_0960.jpg

A teraz zaślepiamy miejsce które odpowiedzialne jest za wyrównywanie ciśnienia pracującej membrany kiedy egr jest aktywny. Egr potrafi mieć wycieki w wielu miejsc, ale to właśnie te otworki są głównym sprawcą bałaganu. Można tam zapakować kołki drewniane, albo nagwintować i wkręcić śrubki. Ja zapakowałem tam nity.

DSC_0958.jpg

Wężyk podciśnienia trzeba w tym momencie odpiąć a raczej go nie podpinać. Na koniec składamy wszystko na nowych uszczelkach czyli 2 gumowe oringi do samego egra no i te blaszko uszczelki które uszczelniają rure łączącą egra z kolektorem

Po 2 tysiącach kilometrów od takiej operacji zdejmowałem osłone i oglądałem czy moja praca sie opłaciła no i stwierdzam że jest tam teraz całkowicie sucho, ani kropelki potu nie znalazłem. Oczywiście jest gro takich co powiedzą że pozbyłem sie skutku a nie przyczyny bo olej w dolocie nadal sie pojawia, blablabla, odma blablabla, oil catch tank itd. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...