elmer80 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) Widzę że pusto w tym dziale to się czymś pochwale. Wprawdzie to nie audi ale grupa VAG. Pacjent - Skoda Octavia 2 FL 4x4 2.0 TDI BMM. Projekt - skrzynia biegów o dłuższych przełożeniach. Pomysł i wykonanie - Rafał Szumowski który jest posiadaczem jednego z szybszych Golfów w PL jak nie najszybszego :twisted: Jakby ktoś chciał się pobawić w tego typu przeróbki to mogę podać kontakt na priv ale od razu zaznaczam że nie jest to tania zabawa... Tak dla przykładu parę śrubek do wieńca dyfra 9 stówek Całość polegała na wymianie przełożeń głównych w mojej skrzyni KNP Dawcą była skrzynia O2Q albo O2M już sam nie pamiętam. Efekt końcowy jest taki że realne prędkości na 6 biegu wyglądają następująco: 2000 - 121 2500 - 151 3000 - 181 3500 - 211 4000 - 241 4500 - 271 na ori skrzyni było: 102, 127, 153, 178, 203, 229 na razie vmax nie był testowany bo nie ma czym... nadal jest seryjne turbo lecz na pewno będzie coś większego a mianowicie GTB2260VKLR 8) poniżej parę fotek wysłane z Commodore 64 Edytowane 28 Grudnia 2014 przez elmer80
elmer80 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 Pytasz o skrzynię? Tak. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Jak na takim przełożeniu radzi sobie seryjny avf ??? Sprzęgło zostawiłeś ori ??
elmer80 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 To jest Skoda Octavia BMM dodatkowo trochę dłubnięta. Sprzęgło z dwumasą seryjne nowe. wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 9 stowek śruby powiadasz ???? mam tego ze dwa kilogramy jakbys chciał
elmer80 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Wiem Dev Ty wszystko masz na kilogramy... tak jak zacisków i zdawkowych postów nic nie wnoszących wysłane z Commodore 64 Edytowane 28 Grudnia 2014 przez elmer80
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Nie płacz, mi tez jest smutno. ale sruby mam jakbys chciał dla Ciebie za darmo fajna sprawa z ta skrzynią, szkoda ze w audi nie zawiele mozna zrobic w tym kierunku.
elmer80 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 Nie dziękuję. Zapłaciłem i nie płaczę. Po taniości można założyć inną skrzynię. No limits można sobie skrzynkę ułożyć po swojemu... ząbek w tą, ząbek w tamtą :-) wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 No dobra, jezeli jest to 4x4 to co z tylnym dyfrem ?
elmer80 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 W układzie poprzecznym silnika napęd na tył przekazywany jest z przekładni kątowej. To co wyjdzie ze skrzyni, mam na myśli obroty nie ma żadnego znaczenia - na pewno to wiesz. W moim przypadku było zmienione przełożenie główne które zwiększa obroty w takiej samej proporcji zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Ośka oczywiście zachowa się podobnie i dlatego też napisałem post w wątku ze skrzynią "piątką". Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie lecz mogę dać kontakt do człowieka który ogarnia profesjonalnie te tematy. Od razu z góry się odcinam że nie mam w tym żadnego interesu że kogoś polecam. wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 to teraz wskaż mi na którym rysunku co zmieniłeś
elmer80 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 O co Tobie chodzi? wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 podaj mi (nam) informacje co gdzie zmieniłes wrzuciłeś 4 screeny, na kazdym sa elementy skrzyni, przekładni katowej, sreeen nr 2 odpada bo to tylny dyfer z Haldexem no i chchiałbym wiedziec co z którego rysunku zostało przec Ciebie wymienione aby auto osiagało wiekszą predkosc przy tych samych obrotach
elmer80 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) A co masz na dwóch pierwszych zdjęciach na pierwszej stronie??? wysłane z Commodore 64 Scr nr 2 i 3 są ze sobą ściśle powiązane. Masz to opisane w moim poście powyżej. Bardziej już nie potrafię wytłumaczyć... Edytowane 29 Grudnia 2014 przez elmer80
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 wiem co mam, masz na pierwszej stronie ale chciałbym abys wskazał mi to na rysunkach
elmer80 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 No i właśnie tołototo zostało zmienione... na 1 scr masz w kółeczko wzięte... Ty czytasz czy tylko obrazki oglądasz? Przełożenia główne skrzyni biegów. Poniżej na zdjęciu stare wałki i nowe oraz duże ori koło znitowane z mechanizmem roznicowym. wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 pieknie, no to teraz napisz nam łaskawie w jaki sposób naped jest przenoszony od silnika do kół zobaczymy jak teraz sam wpuscisz sie w maliny
elmer80 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Daj spokój... wiem że i tak nie przyswoisz tego do wiadomości... Wszystko jest opisane i pokazane powyżej. Proponuje odwiedzić forum vag-racing.pl i poczytać o skodzie biturbo Pana Rogalotti którego pewnie znasz ze słyszenia. To właśnie jemu skrzynię robił Rafał i nawet tam zastosował takie właśnie rozwiązanie. Tak na koniec. Zapamiętaj sobie że skrzynia, mechanizm różnicowy nie ma żadnego znaczenia w przypadku gdy mamy przekładnie kątowa. Koniec. Ciao wysłane z Commodore 64
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 ja nie musze niczego szukac i niczego sprawdzać, doskonale wiem co jest na rzeczy chciałem abyś w prosty i logiczny sposób opisał sposób przeniesienia napedu w aucie w którym wystepuje przekładnia katowa której sie tak mocno uczepiłeś a która nie ma tutaj zadnego zwiazku, poniewaz nie zmienilismy jej pierwotnego przełozenia to tylko przekładnia katowa która przenosi moment ze skrzyni na wał pedny bo nie ma innej mozliwosci aby go przeniesc zminiłeś porzełozenie na walku który idzie do tej przekładni a to tylko podnioslo obroty na wale pędnym caly czas istota zagadnienia tkwi w tylnym dyferencjale który w chwili obecnej ma krótsze przełozenie od tego który masz w przednim i jak wczesniej pisałem tylko spięcie na 100% Haldexa potwierdzi moja tezę, nic więcej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się