Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długa skrzynia w grupie VAG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Widzę że pusto w tym dziale to się czymś pochwale.

Wprawdzie to nie audi ale grupa VAG.

Pacjent - Skoda Octavia 2 FL 4x4 2.0 TDI BMM.

Projekt - skrzynia biegów o dłuższych przełożeniach.

Pomysł i wykonanie - Rafał Szumowski który jest posiadaczem jednego z szybszych Golfów w PL jak nie najszybszego :twisted:

Jakby ktoś chciał się pobawić w tego typu przeróbki to mogę podać kontakt na priv

ale od razu zaznaczam że nie jest to tania zabawa...

Tak dla przykładu parę śrubek do wieńca dyfra 9 stówek :evil:

Całość polegała na wymianie przełożeń głównych w mojej skrzyni KNP

Dawcą była skrzynia O2Q albo O2M już sam nie pamiętam.

Efekt końcowy jest taki że realne prędkości na 6 biegu wyglądają następująco:

2000 - 121

2500 - 151

3000 - 181

3500 - 211

4000 - 241

4500 - 271 :D

na ori skrzyni było: 102, 127, 153, 178, 203, 229

na razie vmax nie był testowany bo nie ma czym... nadal jest seryjne turbo

lecz na pewno będzie coś większego a mianowicie GTB2260VKLR 8)

poniżej parę fotek

d49d139e65c9ae96cdfb00751c297b08.jpg

2c5d468d1a23928c6d9678d86cce5b35.jpg

841d5b84fd77da6e3e3e44750d04eaa9.jpg

1c97a426a347ca58b21cfe9f7c0a70cb.jpg

b2ad7dd1f81a90be1643f1d5b8b8897b.jpg

wysłane z Commodore 64

Edytowane przez elmer80
Opublikowano

I ty to masz u siebie ???

Opublikowano

Pytasz o skrzynię? Tak.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Jak na takim przełożeniu radzi sobie seryjny avf ??? Sprzęgło zostawiłeś ori ??

Opublikowano

To jest Skoda Octavia BMM dodatkowo trochę dłubnięta. Sprzęgło z dwumasą seryjne nowe.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

9 stowek śruby powiadasz ????

mam tego ze dwa kilogramy jakbys chciał :wink:

Opublikowano (edytowane)

Wiem Dev Ty wszystko masz na kilogramy... tak jak zacisków i zdawkowych postów nic nie wnoszących

wysłane z Commodore 64

Edytowane przez elmer80
Opublikowano

Nie płacz, mi tez jest smutno.

ale sruby mam jakbys chciał

dla Ciebie za darmo

fajna sprawa z ta skrzynią, szkoda ze w audi nie zawiele mozna zrobic w tym kierunku.

Opublikowano

Nie dziękuję. Zapłaciłem i nie płaczę.

Po taniości można założyć inną skrzynię. No limits można sobie skrzynkę ułożyć po swojemu... ząbek w tą, ząbek w tamtą :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

No dobra, jezeli jest to 4x4 to co z tylnym dyfrem ?

Opublikowano

W układzie poprzecznym silnika napęd na tył przekazywany jest z przekładni kątowej. To co wyjdzie ze skrzyni, mam na myśli obroty nie ma żadnego znaczenia - na pewno to wiesz.

W moim przypadku było zmienione przełożenie główne które zwiększa obroty w takiej samej proporcji zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Ośka oczywiście zachowa się podobnie i dlatego też napisałem post w wątku ze skrzynią "piątką". Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie lecz mogę dać kontakt do człowieka który ogarnia profesjonalnie te tematy. Od razu z góry się odcinam że nie mam w tym żadnego interesu że kogoś polecam.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

to teraz wskaż mi na którym rysunku co zmieniłeś

Opublikowano

O co Tobie chodzi?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

podaj mi (nam) informacje co gdzie zmieniłes

wrzuciłeś 4 screeny, na kazdym sa elementy skrzyni, przekładni katowej, sreeen nr 2 odpada bo to tylny dyfer z Haldexem

no i chchiałbym wiedziec co z którego rysunku zostało przec Ciebie wymienione aby auto osiagało wiekszą predkosc

przy tych samych obrotach

Opublikowano (edytowane)

A co masz na dwóch pierwszych zdjęciach na pierwszej stronie???

wysłane z Commodore 64

Scr nr 2 i 3 są ze sobą ściśle powiązane. Masz to opisane w moim poście powyżej. Bardziej już nie potrafię wytłumaczyć...

Edytowane przez elmer80
Opublikowano

wiem co mam, masz na pierwszej stronie ale chciałbym abys wskazał mi to na rysunkach

Opublikowano

No i właśnie tołototo zostało zmienione... na 1 scr masz w kółeczko wzięte...

Ty czytasz czy tylko obrazki oglądasz? Przełożenia główne skrzyni biegów.

Poniżej na zdjęciu stare wałki i nowe oraz duże ori koło znitowane z mechanizmem roznicowym.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

pieknie, no to teraz napisz nam łaskawie w jaki sposób naped jest przenoszony od silnika do kół

zobaczymy jak teraz sam wpuscisz sie w maliny

Opublikowano

Daj spokój... wiem że i tak nie przyswoisz tego do wiadomości...

Wszystko jest opisane i pokazane powyżej.

Proponuje odwiedzić forum vag-racing.pl i poczytać o skodzie biturbo Pana Rogalotti którego pewnie znasz ze słyszenia. To właśnie jemu skrzynię robił Rafał i nawet tam zastosował takie właśnie rozwiązanie.

Tak na koniec. Zapamiętaj sobie że skrzynia, mechanizm różnicowy nie ma żadnego znaczenia w przypadku gdy mamy przekładnie kątowa. Koniec. Ciao

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

ja nie musze niczego szukac i niczego sprawdzać, doskonale wiem co jest na rzeczy

chciałem abyś w prosty i logiczny sposób opisał sposób przeniesienia napedu w aucie w którym wystepuje przekładnia katowa

której sie tak mocno uczepiłeś a która nie ma tutaj zadnego zwiazku, poniewaz nie zmienilismy jej pierwotnego przełozenia

to tylko przekładnia katowa która przenosi moment ze skrzyni na wał pedny bo nie ma innej mozliwosci aby go przeniesc

zminiłeś porzełozenie na walku który idzie do tej przekładni a to tylko podnioslo obroty na wale pędnym

caly czas istota zagadnienia tkwi w tylnym dyferencjale który w chwili obecnej ma krótsze przełozenie od tego który masz w przednim

i jak wczesniej pisałem tylko spięcie na 100% Haldexa potwierdzi moja tezę, nic więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...