syn_szefa Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Witam Wszystkich, Potrzebuje pomocy! Po wymianie rozrządu pojawił mi się błąd Błąd 16725: 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 004 - No Signal/Communication Auto odpala raz na 10 razy, auto jest dużo słabsze, nie czuje turbo ani zmiennych faz rozrządu tak jak by to był wolnossący 1.8 ;/ Przed wymianą rozrządu widoczne było że ktoś narysował położenie wałka wydechowego o jedno oczko za późno, mechanik ustawił rozrząd wg znaków fabrycznych - czy możliwe jest że wałek wydechowy ma być opóźniony o jeden ząbek ?? Dziś umówiłem się na przestawienie rozrządu zobaczymy czy coś to da. Czujka G40 jest sprawna była sprawdzana inna czujka, dodatkowo napięcie przy czujce wynosi 4.95V tak więc prąd dochodzi do czujki. Błąd pojawia się zaraz po próbie zapalenia auta Problem rozwiązany Wałek ssący ma być opóźniony o jeden ząbek. - nie wiem dlaczego ale po tym auto pali normalnie mocy ma wystarczająco ogólnie jest ok. Temat do zamknięcia Edytowane 5 Listopada 2014 przez syn_szefa
edekxp Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Raczej oba wałki, chyba że rozpinałeś łańcuch napinacza Koło przy pasku rozrządu napędza wałek wydechowy Ja bym sprawdził czy jest założony dobrze wałek ssący (zdjęcie pokrywy zaworów) Jeżeli opóźniłeś o jeden ząbek koło od wałka, to opóźniłeś dwa wałki. Pewnie ssący jest teraz dobrze ale wydechowy raczej nie Może napinacz umarł i nie naciąga łancucha Edytowane 6 Listopada 2014 przez edekxp
syn_szefa Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Dokładnie tak, opóźniłem tylko wałek wydechowy, wyciągałem go nie ruszając ssącego. Znaki na wałku ssącym pokrywa się z zębatka, natomiast na wałku wydechowym widać opóźnienie o jeden ząbek. Niestety auto działa tylko w tej konfiguracji bez błędu z G40. Napinacz też jest nowy + łańcuszek wymieniałem komplet. Dodatkowo dziwna sprawa bo miałem zamontowany napinacz hydrauliczny a w tym modelu on juz nie występował po 2001 roku. Teraz jest założony automatyczny i wydaje się być ok.
mlody a4 261ps Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 znaki masz na walku i pokrywie polpanewek znaki te często się nie zgrywają tak jak nam by się wydawalo ze być powinno najważniejsze jest aby pomiędzy znakami na walkach była przerwa wynoszaca 15sworzni lancucha rozrządu i wtedy jest poprawne ustawienie:) przepraszam 16 sworzni mala literowka:)
syn_szefa Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) I tak właśnie u mnie się stało. Zamieszczam zdjęcie przed przesunięciem wałka wydechowego o jeden ząbek w lewo.: I jeszcze pytanie czy dobrze to jest zrobione bo równie dobrze wałek ssący mógłbym przekręcić jeden ząbek w prawo i wtedy znaki na obudowie pokrywy zaworów i zębatką wałka wydechowego by się zgodziły a tak to jest teraz przesunięty o jeden ząbek w lewo. Edytowane 12 Listopada 2014 przez syn_szefa
edekxp Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Przecież to bedzie i tak to samo.Jak przesunąłeś wałek wydechowy to również przestawił się znak na kole rozrządu w lewo Potem w prawo trzeba przekręcić rozrząd i bedzie wszystko się pokrywać. Tak mi się wydaję może ktoś potwierdzi
syn_szefa Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 Teraz żeby się wszystko zgadzało musiałbym oba wałki przesunąć o jeden ząbek wprawo(nacięcie na zębatce wałka ssącego wtedy nie będzie się troszkę zgadzał z tym znakiem na panewce - będzie troszkę za bardzo w prawo) ale pokryje mi się ten na pokrywie zaworów i kole rozrządu na wałku wydechowym + ten znak co z tyłu silnika się patrzy.
edekxp Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Coś tu jest nie zrozumiałe. Przecież jak obrócisz wałek wydechowy to przekręci się również koło rozrządu tego wałka. Ustaw rozrząd na znaki o potem wałek ssący aby się zgadzało
syn_szefa Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 dokladnie tak. ustawiłem tak ponieważ tak było i wychodzi na to ze teraz mam oba wałki przestawione o jeden zab w lewo
henek155 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 dokladnie tak. ustawiłem tak ponieważ tak było i wychodzi na to ze teraz mam oba wałki przestawione o jeden zab w lewo oba wałki przestawione o ząb w lewo ale po stronie łancucha przestawiałeś czy po stronie paska? Auto chodzi dobrze? czy to był koniec problemów?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się