Ciasteczkowaty Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Witam wszystkich pasjonatów, mechaników i miłośników. Prośba o kompetente info. Turbina zmieniona na "nową" używana naturalnie, sprawdzona, ciśnienie doładowania wszystko ponoć w 100% sprawne technicznie i praktycznie, ale po zamontowaniu w aucie doładowanie na poziomie ok 10% (Torque), stara turbina około 60% (Torque) moze wiecej niepamiętam. Mechanik twierdził, że na nowej turbinie nie ma błędów. Wiem tyle co wyczytałem z forum, że prawdopodobnie trzeba zrobić adaptacje. Jak dobrym tropem idę to prosze o wskazanie czy dobrze myślę - potrzebuję interfejs USB którym bym takową adaptacje wykonał (fajnie by było jakiś link), poniewarz jak do tej pory wiedza moja skończyła się na poziomie zabawki elm327 bluetooth i Torque. Turbina KKK 059 145 715F Silnik 3.0 TDI ASB 233PS zawirusowany na 271PS Powód wymiany? Powoli się kończyła, kupiona i wymioniona przypakiem, poniewarz awaria dotyczyła uszczelki egr która tak pięknie "wrzeszczała", że posądziłem turbine o koniec jej żywota. Dziękuje z góry za wszystkie informacje.
marcin4x4 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 i po raz kolejny.... sztangę regulujesz mechanicznie nie programowo. KKK nie ma śruby stopu więc robi się to troszkę trudniej. Jak Ci nie wali błędu znaczy że pracuje poprawnie, co jednocześnie nie oznacza że idealnie.
Ciasteczkowaty Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Znalazłem VAG CAN PRO ma zautomatyzowaną procedure - Adaptacja sterownika turbosprezarki w silnikach 2.7/3.0TDi, no właśnie jest to ale cena, czy może ktoś zna jakąś alternatywe, czy lepiej faktycznie te 644 wydać i z czystym sumieniem korzystać? marcin4x4, mylisz się co do śruby stopu, ale cóż każdy może się pomylić twój post zmotywował mnie do zbadania jej bliżej, ale co tam proszę klik potem organoleptycznie i jest. Więc póki co interfej VCP niepotrzebny chyba że w przyszłości się przyda. Dla zainteresowanych śrubokręt, klucze w rękę i naprzód, zaplecze dydaktyczne w linku. Dobrze było by mieć taki tester ale na początku ustawienie na środek też ok. Pozdrawiam.
marcin4x4 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) to nie jest adaptacja sztangi, tylko przyuczenie ECU i nastawnika. (było na wielu forach kilkanaście razy). Logowałeś chociaż turbo ? jest coś nie tak że chcesz w tym grzebać ? Moja KKK akurat śruby nie ma. Edytowane 7 Listopada 2014 przez marcin4x4
sebastian_marat Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Moja 3K śrubę stopu ma, zarówno stara jak i nowa
marcin4x4 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Może mam ińszą wersja, wiem tylko tyle że siedziała w ASB, numerów nie sprawdzałem, dostałem za grosze z auta o rozsądnym przebiegu to nie marudziłem.
sebastian_marat Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 możliwe, ja mam 702S i 715F
Ciasteczkowaty Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 No i po sprawie Actuator czy jak tam to się zwie, był w skrajnej pozycji... po poluźnieniu 3 śrub, ustawiłem mniej więcej na środek (na przyszłość trzeba będzie bardziej precyzyjnie ją ustawić) i na szczęście wszystko wróciło do normy. Konkluzja... każdą sprężarkę trzeba profesjonalnie sprawdzić przed założeniem do auta. Niestety mój błąd, bo byłem na wyjeździe, czasu było niewiele i temat nieznany, a turbina z "aledrogo". Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
marcin4x4 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 sprawa nie jest bardzo trudna a mechanicy się tego boją jak ognia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się