Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak zakodować radio by po zgaszeniu silnika sie nie wyłączało


skulcz

Rekomendowane odpowiedzi

Tom A4 . Tak dokladnie jest. Przyciski się podświetlają ,a radio juz nie działa. Tez myślałem o tym żeby podmienić plus który ginie dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Mialem nadzieje ze można to zrobić kodowaniem. Pz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magistrala Can jest prawidłowo podpięta świadczy o tym działające podświetlenie. Musisz zrobić to tak jak powinno, za wyłączenie radia po wyjęciu kluczyka odpowiada can. Problemu szukaj w podpięciu radia nie w kodowaniu i magistrali can. Wymontuj radio i na 99% zobaczysz tam nie oryginalne połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze wszystko jest oryginał tylko wersje USA maja taki bajer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna wersja nie ma takiego( bajeru ) musi wszystko działać dłubał tam ktoś i tyle może było inne radio a do sprzedaży władowali ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna wersja nie ma takiego( bajeru ) musi wszystko działać dłubał tam ktoś i tyle może było inne radio a do sprzedaży władowali ori.

Kolego może cię zdziwię ale mialem b6 uda i miała ten sam bajer. Byla oryginalna w 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanów się i nie gadaj bzdur :facepalm:

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro twierdzisz że oba tak miały to po co pytasz jak to zniwelować, zakodować. Byłem przed momentem u znajomego który naprawia usy i nie ma czegoś takiego jak twój bajer. Może masz auta od jednego importera i on składa z 3 rozbitków jednego usa i później takie cyrki są

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po prostu czy ktoś grzebał przy instalacji radia, w ELSIE na schematach zasilania radia niema wzmianki o wersji USA czy Europa, dla potwierdzenia że radio jest w wersji USA i nie było grzebane powinno mieć nieparzyste wartości częstotliwości po przecinku czyli np 90,3; 90,5 itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem nie jedno w autach z za oceanu i uwierz mi ciężko byś się zdziwił jakie niektóre to ulepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie nie ma parzystych częstotliwości. Radio jest na pewno w wersji Usa bo tez jest klwaisz od radia sat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto masz przystosowane do przepisów w pl ? tzn lampy przód, kierunki tył może coś było dłubane w instalacji i jest spierdzielone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom ja tez widziałem nie jedne cuda i nie koniecznie z USA. Mnie jedynie zastanowila zbierznosc sytuacji. B6 i B7 miały to samo. W b6 sobie dalej spokój z tym tematem steraz chcę to zrobić.pz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem ci zerknij do radia widzisz że nie ma różnic w instalacjach us a eu musi być coś nadłubane. Zauważ że tylko ty masz taki problem ,a nie jeden użytkownik forum ma auto z usa ,a temat tylko jeden i tylko ty masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za podpowiedzi. POzdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku


Wyciagalem radio i instalacja ori. Nie widac sladu żeby cos bylo dłubane. Pz
Problem rozwiązany. Trzeba zmienić radio na Europę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. U mnie też występuje problem z radiem. Fabrycznie było u mnie prawdopodobnie rns-e, ale zostało zamienione na bns 5.0, przez co instalacja była podobno lekko modyfikowana. Radio nie włącza się ani nie wyłącza po przekręceniu kluczykiem. Trzeba je samemu włączać/wyłączać przyciskiem. Poza tym wyłącza się w trakcie jazdy mniej więcej co 30 min ( i trzeba je samemu włączać ). Po przeczytaniu wielu postów wynika że może być problem z komunikacją po kablu can. Co mogę z tym zrobić? Jak sprawdzić czy can działa poprawnie? Z tego co wiem odpowiada on także za starowanie radiem z kierownicy, a to akurat działa.

Edytowane przez skiline11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nie podlaczony can co radia.

https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/114/8119/50293555/steckerbelegung-rns-e-zu-5-0-6220671820383859670.jpg

przy zmianie z rns-e na bns 5.0 tak trzeba pozmieniac kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nie podlaczony can co radia.

https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/114/8119/50293555/steckerbelegung-rns-e-zu-5-0-6220671820383859670.jpg

przy zmianie z rns-e na bns 5.0 tak trzeba pozmieniac kabelki.

Dzięki za schemacik. Zastanawia mnie tylko to że na tym schemacie nie ma nic o polu D, gdzie w pole 9 jest wpięte CanHigh, a w pole 10 CanLow, i to prawdopodobnie z tymi kablami jest problem. Wcześniej zrobiłem sobie zdjęcie tego fragmentu, i wygląda na to, że prawidłowe kable są tam powpinane. Spróbuję jeszcze dzisiaj zamienić te kabelki co są na tym schemacie, który wysłałeś i zobaczę czy chodzi, ale z tego co widzę to są to kable od mikrofonu telefonu ( C1 i C7) ( nie do końca wiem do czego jest ten B5 (Diagnoza L) ), a z tego co widzę to mikrofon, działa bo udało mi się trochę poszprechać po niemiecku z radiem :-).

Takie kable mam wpięte w sektor D na kostce jak na tym zdjęciu : http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/73c42f0fca7d5d1f

Edytowane przez skiline11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...