Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieki oleju i plynu chlodniczego BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od niedawna jestem posiadaczem B6 Avant 1.8T 163km BFB i mam mieszane uczucia po tym co zobaczylem po zdjeciu plastikowej oslony silnika z gory. Kolega erchi mi podpowiedzial, zeby was popytac :) Mam pare pytan bo do 1.8T to moja pierwsza przygoda w zyciu.. 1.Uszczelka pod zaworami sie poci olejem, wiec napewno do zrobienia ale powiedzcie mi: 2.kolektor przy laczeniu z silnikiem, wszystkie 4 rozgalezienia, na srubach tez sie strasznie poci.. Lac sie nie leje ale dlaczego i co tam puszcza? I po zidentyfikowaniu: czy jest to sprawa z ktora nie zwlekac czy mozna ewentualnie z tym jeszcze chwile pojezdzic? 3.Druga sprawa to wystajacy pionowo w gore waz z plynem chlodniczym, wychodzi z czesci ktora jest polaczona z filtrem oleju i blokiem silnika z drugiej strony, bezposrednio pod kolektorem, reki sie wlozyc nie da bo bagnet i platanina rurek blokuje dojscie. Rurka znajduje sie dokladnie pod 2-3 rozgalezieniem kolektora, albo poluzowala sie obejma i cisnienie go wypycha i ucieka troche plynu albo poprostu gdzies jest juz poszarpana od dolu. Nie dostane sie tam bez zdjecia gory niestety.. Co to moze byc? 4.Martwia mnie rowniez slady oleju na skrzyni biegow (jak zmienialem kola na zimowe to od prawej strony zauwazylem, ze przod skrzyni od spodu tez jest splamiony)... Moze to byc olej splywajacy z gory? dodam, ze przy zmianie biegow, ciezko mi wskakuje dwojka.. Moze to wina sprzegla ktore bierze juz mocno z gory ale auto ma najechane oryginalne 156 tys wiec to troche wczesnie na sprzeglo... 10 tys do tylu byla kontrola oleju w skrzyni i wszystsko okej. Nizej podsylam zdjecia. Czerwona petla zaznaczylem ten waz z plynem chlodniczym.

http://www.directupload.net/file/d/3806/3p37nzoy_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/jkydk8re_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/j7n5pmsc_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/5pgcdxnj_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/t3r2hnlc_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/ciarz2hl_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3806/2llbuc6p_jpg.htm

Przegladnijcie te wszystkie 7 zdjec i w miare mozliwosci prosze o odpowiedzi na moje powyzsze pytania.

Z gory dzieki.

Pozdrawiam

Opublikowano

na pewno uszczelka pokrywy ( przy okazji warto zmienić uszczelkę pod napinaczem) i chyba nie kolektor (uszczelka) tylko wtryski leją. Chyba że ten cały syf to z wtrysków

olej na skrzyni może to być zaciek z pokrywy.

Opublikowano

działaj i to ostro...jak dasz w palnik to zobaczysz jak będzie się dymiło.....

Opublikowano

No wlasnie nieswiadom tego co tam sie dzieje, zrobilem juz prawie 1000km... i to 600 po autostradzie z predkosciami 180-220km/h i jak dotad nic sie nie dymilo :decayed:

Opublikowano

u mnie olej dosłownie się kopcił/ zapach prawie frytek / wymiana uszczelek i spokój.

tu masz opisane

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/176193-all-b6-wymiana-uszczelki-pokrywy-zaworow-18t/

No dzieki dzieki, przydatny link. Ale bardziej mnie martwia te wtryski.. uszczelka pod klawiatura poci sie bardzo delikatnie a widze, ze to jest zabieg, ktory w kazdej chwili moge sobie przeprowadzic pod domem (jakby zaczelo mocniej sie wyciskac) a te wtryski? Skomplikowane to? Generalnie na bagnecie po ok 1000 km nie zauwazylem ubytkow oleju ale po sladach widac, ze juz mocno puszczaja... :facepalm: jakie to sa koszta? i ewentualnie jakie skutki jak to narazie oleje? Jakies pomysly dotyczace gumowego weza ktory zrzuca plyn chlodniczy?

Opublikowano

zrob porzadek z klawiatura, umyj porzadnie silnik karcherem plus jakims wytrawiaczem delikatnie rozcienczonym z wodą

a dwa, jesli chodzi o wtryski, moje przypuszczenia sa takie że masz oringi wywalone te od strony kolektora, na wtryskach, o olej/film olejowy z turba wydostaje sie wlasnie tamtedy i robi sie zaciek

sprawdz rure dolna intercoolera, zbadaj czy duzo oleju w niej jest, i sprawdz w jakim stanie (chodzi o czystosc) jest przepustnica

Opublikowano (edytowane)

zrob porzadek z klawiatura, umyj porzadnie silnik karcherem plus jakims wytrawiaczem delikatnie rozcienczonym z wodą

a dwa, jesli chodzi o wtryski, moje przypuszczenia sa takie że masz oringi wywalone te od strony kolektora, na wtryskach, o olej/film olejowy z turba wydostaje sie wlasnie tamtedy i robi sie zaciek

sprawdz rure dolna intercoolera, zbadaj czy duzo oleju w niej jest, i sprawdz w jakim stanie (chodzi o czystosc) jest przepustnica

Jakby byly wydupcone oringi na wtryskach to wybijaloby benzyne raczej? Wyglada to, smierdzi i tluste jak olej.. co ma na celu kontrola ruru intercoolera i przepustnicy?

Edytowane przez Majjkel
Opublikowano

Benzyna odparowuje i nie zostawia tłustych zaciekow poza tym wttyskiwana jest praktycznie prosto do głowicy wiec nie ma jak się cofnąć, olej wycieka wraz z ciśnieniem doladowanego powietrza

Opublikowano

ciezko znalesc te oringi jako same uszczelki.. na allegro ani sladu. Jaki jest koszt tych dupereli? Ponawiam pytanie w jakims celu sprawdzenie rury intcoolera i przepustnicy? Ma to jakis zwiazek Twoim zdaniem z wydmuchiwaniem oleju przy wtryskach?

Opublikowano

Słuchaj. Zrób tak. Umyj to możliwie najdokładniej. Przy wtryskach wytrzyj dokładnie szmatą. Odpalisz, pojeździsz i zobaczysz czy to z pokrywy czy z wtrysków. Cokolwiek by nie leciało z nich to ma to być szczelne więc bedziesz musiał zmienić jeśli z nich leci. Oringi wtrysków dostaniesz w aso za nie duże pieniądze. A intercooler i przepustnice masz sprawdzić żeby stwierdzić czy jest tam olej, np. jakby turbo puszczało itd

Takie gdybanie nic nie da :)

Opublikowano

Jacha, ze posprawdzam. Pytam tylko z czystej ciekawosci madrzejsze glowy. Jedna rzecz to porzadnie auto posprawdzac fizycznie a drugo to niedajace spokoju domysly w glowie :P Duzy check auta planowalem dopiero za jakies 2000 tys km jak bede w polsce.Bo tu nie mam ani warunkow ani narzedzi tylko drogiego niemieckiego mechanika, ktory mnie straszyl juz, ze dwie krople oleju z pod pokrywy kapiace na katalizator postawia mi auto w plomieniach :D Wymyje porzadnie silnik, pohuham, podmucham do suchego, posmigam i zobacze jak, gdzie i ile tego cieknie. Jezeli nie bedzie tego duzo to najprawdopodobniej ogarne te tematy dopiero jak przyjade przed swietami do ojczyzny. Jezeli bedzie zle no to bede musial dac niemcowi zarobic :facepalm: Wycieki oleju dzieki Wam, calkiem szybko i skutecznie zdiagnozowane. Pozostala tylko jedna rzecz. Wyciek plynu chlodniczego z tego gownianego weza, ktory zaznaczylem na zdjeciach, pod kolektorem. Osadzony pionowo w gore, w metalowym 'gniezdzie' i wlasnie z tego gniazda sika/saczy sie plyn chlodniczy... jakies pomysly?


Dodam, ze na wolnych obrotach bylo suchutko, dopiero jak dostal cisnienia to zaczelo sobie bulkac.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy dobrze podpowiadaja syf koło wtrysków to normalne w tym aucie może nie w takim stopniu jak u Ciebie ale jednak, do sprawdzenia wymiany oringi na wtryskach, ewentualnie plastikowe gniazda w kolektorze w które wchodza wtryski, to zanaczyłęs na zdjeciu to odma, z niej nie może kapac płyn chłoniczy bo go tam nie ma, moze kapac gdzies góry, jesli tam jest brudno od oleju to to całe kaolanko co wchodzi w gniazdo metalowe silnika tez pewnie do wymiany, tez bardzo czesto się rozpada, w sumie to cała odma tam jest do sprawdzenia pod kolektorem.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

To kolanko z tego co latarka sie dostalem to od oleju jest wolne ale ewidetnie jest tam mokro z plynu chlodniczego, ktorego mi zreszta ze zbiorniczka ubylo, czyli widze, ze bez podnosnika sie nie obejdzie. Postaram sie jutro wcisnac tam raz jeszcze z telefonem pod spod i pstryknac dokladnie to co boli, bo przez kolektor niewiele widac.. Plastikowe gniazda na wtryski zapewne rowniez tylko w ASO? Waszym zdaniem, zajac sie tym pilnie czy na sile jeszcze troche potrzyma? Bo jak juz wspomnialem mozliwosci na ten czas mam nie wielkie :facepalm:

Opublikowano

Zajmij się wyciekiem plynu ale ja bym szukał dziury nawet w zbiorniczku ewentualnie w chlodniczce oleju. Wtryski i gniazda mogą poczekać.

Opublikowano

gdzie znajduje sie ta chlodniczka oleju? plyn chlodniczy scieka gdzies wlasnie pod kolketor i nizej na skrzynie biegow, zatrzymuje sie na oslonie silnika od spodu. Nie ma go niby duzo no ale nieszczelnosc jest...

Opublikowano

chlodniczka oleju jest bezpośrednio na filtrem oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...