Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sytuacja awaryjna


albi281

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Właśnie z ciągnąłem moją A4 z drogi,żona wyjechała do pracy i nie dojechała.Auto zgasło i tyle,a że 5000 km temu powinienem wymienić rozrząd więc od razu uznałem że stało się najgorsze,po zdjęciu osłony okazało się że pasek nie pękł,ale przesunął się 2-3 mm w str. silnika i tyle samo paska się wystrzępiło.

Czy mogło to spowodować przestawienie się rozrządu? czy może usterki nie odpalania szukać gdzie indziej bo zanim zaciągnę auto do mechanika wolę wiedzieć co i jak żeby mnie nie naraził na niepotrzebne koszty.

Dzięki za odpowiedzi i instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyć nowy pasek, ustawić rozrząd tak jak być powinien i zobaczyć czy odpali. Daj zdjęcie jak się przesunął. Mógł przeskoczyć i wyszczerbiło ząbki albo coś z napinaczem. Silnik masz AJM ?

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech najpierw sprawdza na znaki, czy wszystko pasuje, bo jak nie to moze byc tak ze nawet szkoda na pasek wydawac jak sie przesunal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie sprawdziłem błędy i jest jeden:

19464 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem- nie mogę znaleźć co on oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokładniej opis błędu bo 19464 moze miec kilka przyczyn. Po pierwsze, zeby komputer wysterował odpowiednio pompki, to musi dostac prawidłowy sygnał z czujnika G40. Jak nie ma sygnału to, jest wtedy problem z odpaleniem. Ten błąd moze również oznaczac, ze czujnik położenia wałka rozrządu G40 świruje, bo rozrząd Ci się rozjechał i synchro jest poza zakresem regulacji. Ustaw rozrząd na 0 (na blokadach), przekręć klika razy wałem korbowym (ręcznie kluczem), sprawdź, czy jest ustawiony poprawnie i spróbuj odpalić.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sytuacja opanowana,rozrząd przeskoczył o jeden ząbek,pasek wyglądał jak by był po większym przebiegu (nie wiem czy możliwe żeby poprzedni mechanik go nie wymienił) koszt 1000 zł. to zabolało :facepalm: choć bardziej by bolało jak by pękł (szczęście w nieszczęściu).dzięki za podpowiedzi choć następnym razem zainwestuję w blokady i sam spróbuję go wymienić,na pewno z pomocą forum dam radę.

Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak przypuszczalem. G40 byl poza zakresem regulacji, bo rozrzad sie rozjechal, stad ten blad. Masz szczescie ze tloki sie nie pocalowaly z zaworami, bo wtedy koszta znacznie wieksze :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...