Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana licznika-problem ze wskazaniem spalania na FIS


dread535

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeszukalem nasze forum i inne i nic nie znalazlem co by opisywalo moj problem.

Mam A4 B5, 96r, 1,8 ADR i zmienilem licznik na pelny FIS od anglika. Mozna powiedziec ze wszystko dziala tak jak powinno dzialac po zmianie, czyli miga lampka immo, pokazuje blad sensora oleju (bo go nie mam) i jakis problem z kontrolka airbag. Wszystkie wskaźniki pracuja poprawnie.

Moj problem jest w tym, ze po podlaczeniu sygnalu spalania (kostka niebieska pin 25) FIS pokazuje spalanie ale to nie jest prawidlowe spalanie. Nie chodzi mi tutaj o korekcje.

Podczas pracy silnika na jalowych obrotach pokazuje ok.15l i podczas dodania gazu tez pokazuje 15l. Po odpaleniu nie pokazuje nic, czyli 0,0L/100km ale po przejechaniu okolo 100m wskakuje na 15l. podczas jazdy tez pokazuje 15l.

Oto filmik jak to wyglada:

https://www.youtube.com/watch?v=CYhLF-2BCYo

A tu błędy jakie wykazal VCDS

Sunday,23,November,2014,18:30:51:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Data version: 20110418



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77

Mileage: 200080km/124323miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADR.lbl
Part No: 8D0 907 557 C
Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
VCID: 306B14F3DAB3

1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.lbl
Part No: 4D0 907 379 D
Component: ABS BOSCH 5 7402
Shop #: BB 37402
VCID: 2F69178FC78D

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.lbl
Part No: 8A0 959 655 C
Component: Airbag V AUDI D00
Coding: 01022
Shop #: WSC 63241
VCID: 33611BFF2BA5

1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lbl
Part No: 8D0 920 980 G
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09
Coding: 00142
Shop #: WSC 00000
VCID: 2F69178FC78D

Component: AUZ7Z0X1246092
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ AUZ7Z0X1246092

6 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-00 - -
01176 - Key
07-00 - Signal too Low
01177 - Engine Control Unit
49-00 - No Communications
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to Plus
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels:
VCID: 55A585678591
Note: Excessive Comm Errors


End ---------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z którego roku te nowe zegary ?

bo tak jakby niema ecu silnika i zegary nie mogą się dogadać. może je dzieli za duży okres.

a tak czy inaczej w starych oplach np zmieniało sie eprom z konfiguracją do danego silnika, aby właściwie pokazywał spalanie.

więc tu pewnie też by trzeba było, ale tu jest chyba coś więcej nie halo, bo by coś pokazał innego niż 15. np 4 - 25 - 50....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary 99r byly zakodowane na 1.8T w milach. Przekodowalem je na 4 cylindry na km/h. Tak jak mowie wszystkie wskazniki jakie maja działać sa sprawne. Immo swieci bo zegar ma w sobie immo a w moim roczniku immo jest poza zegarami. Airbag wywala bo w nowych jest dioda i jest roznica opornosci. Olej swieci bo nie mam w misce czujnika. Skupmy sie na FISie. Temperatury zewnetrznej nie pokazuje, bo nie mam czujnika. Czas podrozy liczy poprawnie. Po zresetowaniu liczy ladnie od nowa. Predkosc srednia tez oblicza. Nie mialem okazji wyjechac jeszcze na ulice ale jezdzilem chwile po podworku i liczy. Takze wiec tutaj tez to dziala...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak jak pisałem, samo spalanie żeby wyliczać, to muszą być dane z ecu silnika.

pozostałe dane są z zewnętrznych czujników.

Chyba jeszcze prędkość idzie z ecu silnika, czyli gadają.

ale np dane o zużyciu paliwa mogą być w nieprawidłowym - tj niezgodnym z oboma urządzeniami formatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Dane dochodza tylko sa inaczej zakodowane. Masz jakis pomysl jak to mozna przekodowac? Sprobuje przekodowac licznik na inne parametry, pod silnik turbo. Moja a4 to taki troche skladak wiec moze to pomoze...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wtedy chyba zmieniały sie w dieslach kompy z 8bit na 16bitowe, i w benzynie też może coś być

bo ty pewnie masz taki

http://allegro.pl/komputer-sterownik-audi-a4-8d0-907-557-c-i4787613355.html

a w nowszych dawali takie

http://allegro.pl/komputer-a4-1-8t-adr-8d0907558t-0261204957-i4805863579.html

i jak sie zmieniła generacja kompów, to pewnie sie z licznikiem nie dogada

ale zawsze jest opcja upgradeu na nowszy komp, tylko to grubszy temat do sprawdzenia co się zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wtedy chyba zmieniały sie w dieslach kompy z 8bit na 16bitowe, i w benzynie też może coś być

bo ty pewnie masz taki

http://allegro.pl/komputer-sterownik-audi-a4-8d0-907-557-c-i4787613355.html

a w nowszych dawali takie

http://allegro.pl/komputer-a4-1-8t-adr-8d0907558t-0261204957-i4805863579.html

i jak sie zmieniła generacja kompów, to pewnie sie z licznikiem nie dogada

ale zawsze jest opcja upgradeu na nowszy komp, tylko to grubszy temat do sprawdzenia co się zmieniło

Tak, mam ten pierwszy model ECU. a tak w ogole to tez mi sie wydaje ze predkosc pojazdu i obroty silnika ida z ECU. i to u mnie dziala wszystko plynnie. porownywalem obroty na zegarze i w VCDS i sa porownywalne. a jesli chodzi o spalanie to FIS pokazuje w l/100km a w VCDS spalanie podaje w l/h...moze dlatego sie to nie zgrywa?

Tylko teraz nie pamietam czy spalanie pokazywalo w 01-Engine czy w 17-instruments...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj może po necie opisów takich przeróbek, bo pewnie nie jesteś pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...