Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 AHU Kopci


a4mwo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pachnie? Hmmm...szczypiacy w gardło zapach. W przyszłym tygodniu wyciągam wtryski i oddam do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up, no właśnie... lejące wtryski mogą byc powodem kopcenia.

Ja w przyszłym tyg. bede zamawial wtryski 216, ale najpierw musze sie dowiedziec paru rzeczy od naszych ekspertow na forum ;)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się pod temat, bo też mam AHU i jestem ciekaw co to może oznaczać, u mnie też kopci po odpaleniu tak samo jak w opisach wcześniej, i nie ma objawów że się kończy silnik itp. przeważnie auta mają grubo ponad 300 tys. i coś z mocy i pierwotnych właściwości na pewno zgubiły..jestem zdania, że póki oleju starcza od wymiany do wymiany to jest ok ;) swoją drogą mam służbowe Berlingo z 2012r. i dziwne, że też jest to samo z "kopceniem" o tej porze roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem że z rana tuż po odpaleniu na 1 cyl. mam korektę 3,1mg po czym po dosłownie 10 sek normuje się do -0,54. Wygląda na to jakby "dymek" był przyczyną zalanego cylindra - tak w związku z tym wnioskuję.... (zwiększona dawka paliwa). Niemniej jednak wtryski były sprawdzane maszynowo i wykazały się "znakomitym" wg zakładu wynikiem.

Zamieniłem więc wtrysk na inny (z innego auta) ale dymek po nocy ten sam... (zapach paliwa). Nie jest więc winny wtryskiwaczy

Skłaniam się teraz ku gniazdom wtryskiwaczy - w górnej części tutaj gdzie są 2 duże oringi ewidentnie widać nieduże ale ślady "wytarcia". Zastanawia mnie jednak jedno ponieważ pomiędzy oboma orignami PD jest "R" - czyli powrót paliwa natomiast doprowadzenie paliwa jest poniżej najniższego z dużych orignów (idąc od wałka rozrządu w dół). Dalej dno w głowicy wygląda b.dobrze a na dole na PD jest przecież mała uszczelka. Jeśli dobrze rozumuję tylko przez tą uszczelkę mogło by ewentualnie dostawać się do komory spalania paliwo i zalewać cylinder (powodować kopcenie do momentu jego wypalenia). Z górnej części (powrotu) musiało by "przelecieć" aż przez 2 uszczelki...

Poprawcie mnie jeśli się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...