przemek11 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie mam mały problem, chyba jest to problem. Zauważyłem teraz jak temp. na zewnątrz spadają do ok -10 że auto dłużej mi się nagrzewa, niby normalna i wiadoma rzecz w zime, ale do tej pory żadne auto nie nagrzewało się tak długo. 90*C osiąga po przejechaniu 10Km nawet troche więcej i gdy po osiągnięciu 90*C włącze nawiew (oczywiście ciepłego powietrza) na maxa temperatura spada do ok 75*C a gdy np jade i zagrzeje mi sie do powiedzmy 75-80 włącze nawiew i temp spada troche i już baaardzo powoli idzie do góry. dlaczego tak jest? i czy to normalne? pytam bo zadne poprzednie auto tak nie miało czy to termostat padł i jest cały czas otwarty i co silnik zagrzeje to chłodnica od razu studzi? oczywiście po dłuższym czasie jak już sie porządnie rozgrzeje silnik to wtedy mimo nawiewu temperatura jest na 90*C, żeby ktoś nie pomyślał ze cały czas spada Edytowane 1 Grudnia 2014 przez przemek11
konus Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 gdyby to było 1.9 SDI to normalka. ale wg mnie w benzynce to raczej znak że szatan się termostatem interesuje
przemek11 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 No dlatego napisałem ten temat, bo w moich 2 poprzednich autach nic takiego się nie działo, a nawet przed a4 miałem lagune I 90*C osiągała po mniej wiecej 5Km i trzymało temperature
mat994 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Termostat... Gdyby to był diesel to nie byłoby to takie dziwne . Pozdrawiam;D Chociaż w dieslu też nie powinna spaść temp do 75 * gdy nawiew włączony jest na maxa. (Sprawny termostat)
przemek11 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 no +- 75*C moze spada do 80, ale jak patrzyłem mniej wiecej po kreskach to wyszło mi 75 w tamtym momencie. to jestli termostat to cały czas jest otwarty? a podobno jakby było otwarty to w takie temp jak teraz nie zagrzałby sie nawet do tylu stopni a jak sprawdzic zeby była pewnosc czy to termostat czy nie? czy to rzecz normalna np zebym nie wymienił termostatu a tu bez zmian Mateusz i tak jak pisałem, takie cos pojawia sie podczas nagrzewania silnika, gdy sie nagrzeje dłuzszy czas juz nie spada nawet jak włącze nawiew, a jak zostawie go na troche ze ostygnie to znów to samo jest
konus Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Zlap za dolny wąż od chłodnicy przy nagrzewaniu auta. Dopóki nie dojdzie temp do ok 87 to wąż i chlodnica ma być lodowata przy takich temp. panujących na zewnątrz
przemek11 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2014 no to teraz jak bede jechał gdy bede miał na wskazówce ok 75*C to zatrzymam sie i sprawdze czy zimny czy ciepły tylko czy dostane do niego bez problemu tak z drogi
konus Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 myślałem o górnym napisałem o dolnym. do 90 stopni węże do chłodnicy jak i chłodnica ma być zimna najlepiej odpalić i niech się grzeje na postoju
xXPiotrekXx19 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 no to cos faktycznie jest nie tak u ciebie bo u mnie w 1.6 jak mam wyłączone ogrzewanie to po przejechaniu 5km oczywiscie po mieście to wiadomo że nie raz staje się na światłach nie to że od razu przejadę 5km tyko nie raz się stanie na światła to po takim odcinku mam na zegarach 90 stopni a gdy wtedy włączę ogrzewanie na max to temperatura u mnie spadnie o 5-8 stopni wiem ponieważ sprawdzam sobie w ukrytym menu klimatronika
przemek11 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 myślałem o górnym napisałem o dolnym. do 90 stopni węże do chłodnicy jak i chłodnica ma być zimna czyli mam sprawdzić górny? no własnie tez mi cos nie pasowało ale mówie moze bo przeciez jest ciepły dopiero po otwarciu gdy chłodnica ma studzić najlepiej odpalić i niech się grzeje na postoju w piątek padł mi przegub na miescie i tak go zostawiłem na noc bo w nocy nie miałem czy go przyciągnąć do domu. w sobote rano pojechałem po niego i do znajomego mechanika go holowałem to z tego miejsca gdzie stał do mechanika jest 20Km odpaliłem auto zeby miec hamulec i wspomaganie i przez cały ten czas wskazówka nie weszła powyzej 60*C moze minimalnie. a troche trwało to zanim dojechaliśmy. no to cos faktycznie jest nie tak u ciebie bo u mnie w 1.6 jak mam wyłączone ogrzewanie to po przejechaniu 5km oczywiscie po mieście to wiadomo że nie raz staje się na światłach nie to że od razu przejadę 5km tyko nie raz się stanie na światła to po takim odcinku mam na zegarach 90 stopni a gdy wtedy włączę ogrzewanie na max to temperatura u mnie spadnie o 5-8 stopni wiem ponieważ sprawdzam sobie w ukrytym menu klimatronika no ja niestety nie mam klimatronika, ale moje poprzednie auto grzało sie tak samo jak mówisz po takim dystansie i wiadomo ze minimalnie temp spadła jak załaczyłem nawiew ale tylko troszke a nie z 90 na 75 no dziś patrzyłem jak wygląda ten wąż górny i chłodnica. powiem tak, dzis bez włączania nawiewu nagrzał sie po 5-6Km właczyłem nawiew na max i temp nie spadła. przy 75*C patrzyłem ten górny wąż i był delikatnie ciepły tak z 15cm od momentu jak konczy sie metalowy a zaczyna gumowy a przy samym wlocie do chłodnicy był zimny bardzo i chłodnica tez zimna. przejechałem kawałek temperatura dosc szybko wzrosła z 75 do 90 wtedy zobaczyłem i juz waz przy wlocie do chłodnicy był juz ciepły troche. dzis działało bez zarzutu, a kilka dni temu to tak jak pisałem wczesniej. moze sie zawiesza czasem termostat i pozostaje np otwarty
xXPiotrekXx19 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 u mnie wąż górny jest zimny z chwila gdy wskoczy 86 stopni na klimatroniku to w tym samym czasie czuć że wąż już się robi ciepły. ja jutro sprawdza ile zajmnie mojemu na rozrzaniu sie do 90 stopni jak zara po opaleniu auta włacze nadmuch tak na połowę pomocy i na temperaturę powiedzmy 28 stopni i jaki dysntans mu wystarczy do rozgrzania się do 90 stopni w taki sposób.
przemek11 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 no teraz co sprawdzałem było tak samo. ze był zimny i z chwila gdy osiagnał na wskazówce 90 zatrzymałem sie znów otworzyłem mache i juz był ciepły troche oczywiscie bez nadmuchu, nie właczyłęm go od chwili odpalenia. jak miał 90 właczyłem i temp nie spadła. a wczesniej co opisywałem to chwilami miałem właczony nadmuch
xXPiotrekXx19 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Przemku dzisiaj sprawdziłem tak jak mówiłem że zaraz po odpaleniu klima na 28 stopni i nadmuch na połowę mocy i od razu jazda bez żadnych rozgrzewek na postoju i wyszło mi że 90 stopni płynu chłodzącego osiągnąłem po przejechaniu nie całe 6,5 km
przemek11 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 wiesz co ja jutro zrobie tak u siebie, z tym ze nie ustawie ile stopni wiec raczej 28 to u ciebie max to i ja dam na maxa i nadmuch na 2 w moim przypadku. z tym ze ja grzeje jakis czas na postoju ze wzgledu na turbo no ale nie 5 czy 10min, 1min postoje i w droge delikatnie
xXPiotrekXx19 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 no pewnie że lepiej poczekać chwilę jak są większe mrozy to też stoję z minutkę lub dwie i dopiero ale do testu od razu w drogę ruszyłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się