matys_5545 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witajcie, mam taką sprawe z moim 1.8 ADR mianowicie zawsze rano jak silnik jest całkiem zimny przez 2-3 sekundy jak zapale samochód słyszę górę klawiatury jakby chodziła na sucho po 3 sek ustaje jest cicho, i potem przez resztę dnia jest wszystko ok zapala silnik i jest wszystko cicho jak powinno. Dziśaj jak był przymrozek u mnie było to samo ale dodatkowo zapaliła się na 2 sek kontrolka ćiśnienia oleju i zapikała dwa razy... Czy jest to spowodowane przytkanym smokiem? Co propnujecie
jacek70 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Podobnie miałem gdy do adr mechanik wlał olej mineralny i przyszło obniżenie temp. Myślę że działo się tak z powodu gęstego oleju. Dodałem uszlachetniacz ( czego nie polecam) i problem ustał. Na następną zimę zalałem semi i już takich objawów nie było.
matys_5545 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Podobnie miałem gdy do adr mechanik wlał olej mineralny i przyszło obniżenie temp. Myślę że działo się tak z powodu gęstego oleju. Dodałem uszlachetniacz ( czego nie polecam) i problem ustał. Na następną zimę zalałem semi i już takich objawów nie było. Ale ja 3 tygodnie temu wymieniłem olej na 10W40 liqui moly
MATIUS Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 OLEJ masz dobry może byc problem ze smokiem ,napinaczem wałków rozrządu tez ma wpływ na ciśnienie ,lub zaworek na pompie olejowej ci się przycina na początek sprawdział bym cisnienie oleju manometrem
matys_5545 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 OLEJ masz dobry może byc problem ze smokiem ,napinaczem wałków rozrządu tez ma wpływ na ciśnienie ,lub zaworek na pompie olejowej ci się przycina na początek sprawdział bym cisnienie oleju manometrem Odnośnie napinacza też go wymieniłem bo strasznie stukał drogo mnie to wyszło...jutro z samego rana jak silnik będzie zimny podepnę manometr i sprawdzę ciśnienie oleju. Obstawiam smok bo z tego co widziałem to ma strasznie wąskie to gardło z sitkiem no nic zobaczymy jutro
Labiel Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Olej generalnie radził był full syntetyk, ale już ok. Za to poranne stukanie może też odpowiadać filtr oleju. Powinien mieć w sobie specjalny zawór zwrotny, który nie dopuszcza do spływania oleju z górnych części silnika podczas postoju. Wtedy jak się rano odpala to góra szybciej dostaje ciśnienie i problem nie występuje. Oczywiście warto zawsze sprawdzić ciśnienie oleju.
matys_5545 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ale przecież filtr oleju też wyminilem jak zmienialem olej
Tobike Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jak się sytuacja będzie powtarzać to zrób płukankę silnika i zalej nowy olej 5W40. Druga możliwość jest taka że wcześniej auto jeździło na kiepskim oleju rzadko wymienianym i hydraulika jest już zmęczona po prostu.
matys_5545 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jak się sytuacja będzie powtarzać to zrób płukankę silnika i zalej nowy olej 5W40. Druga możliwość jest taka że wcześniej auto jeździło na kiepskim oleju rzadko wymienianym i hydraulika jest już zmęczona po prostu. a da się poprawić hydraulikę?
jacek70 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Niestety hydrauliki raczej nie poprawisz bez ingerencji mechanicznej.
matys_5545 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Niestety hydrauliki raczej nie poprawisz bez ingerencji mechanicznej. Co masz na myśli mówiąc ingerencja mechaniczna?
Labiel Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 To zależy w czym tkwi problem. Swego czasu w poprzednim silniku też u mnie występował problem grających zaworów po dłuższym stanie - góra 2 sek i auto chodziło cicho. Zmieniłem olej, dałem porządny filtr i było już ok.
matys_5545 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Witam sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym silniku 5,5 bar
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wazne jest tez to jak wyglada cisnienie oleju podczas odpalania silnika. klepanie w silniku nie bierze sie z nikąd masz zapchanego smoka w pompie, nędzny olej oraz kończące sie popychacze hydrauliczne
matys_5545 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 Wazne jest tez to jak wyglada cisnienie oleju podczas odpalania silnika. klepanie w silniku nie bierze sie z nikąd masz zapchanego smoka w pompie, nędzny olej oraz kończące sie popychacze hydrauliczne czytać nie potrafisz? wymieniłem nie dawno olej z filtrem na liqui moly dziękuje za takie sugestie :/ Witajcie przesyłam linka (pomiar ciśnienia oleju samochód dwa dni stał temperatura na zewnątrz -3 stopnie ,przewód olejowy dość długi 1,5 metra) zaraz prześle innym link pomiar ciśnienia na ciepło https://www.youtube.com/watch?v=SNl9ePtznUE&feature=youtu.be Tutaj przesyłam linka z pomiarem ciśnienia na ciepło https://www.youtube.com/watch?v=4gHnkHkrwoQ&feature=youtu.be
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Umim czytać, 10w40 to mozesz sobie smarowac zawiasy od chlewa albo obory. zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz co sie dzieje. Cisnienie oleju To jedno a wydajnosc pompy to drugie sprawdz w jakim st Anie jest smok w pompie Edytowane 10 Grudnia 2014 przez Dev
matys_5545 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Umim czytać, 10w40 to mozesz sobie smarowac zawiasy od chlewa albo obory. zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz co sie dzieje. Cisnienie oleju To jedno a wydajnosc pompy to drugie sprawdz w jakim st Anie jest smok w pompie Twoja wiedza na ten temat jest żenująca sprawdź sobie jaką producent zaleca normę do tych silników a później się wypowiadaj (norma 500 do 505) Edytowane 10 Grudnia 2014 przez matys_5545
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) na płocie "d...pa'' było napisane, bedziesz to rżnął ? do silnika mozesz nalac nawet "Kujawskiego" mi jest to obojętne szukasz pomocy i informacji na temat usterki na forum to bądz tak miły i nie komentuj wypowiedzi kogokolwiek jestes jeszcze za "krótki" na tym forum a Twoja przygoda z audi dopiero sie zaczeła wiec szanuj i docen to że chcemy Ci pomagać sprawdz to o czym była mowa a na pewno znajdziesz przyczynę normy które podałeś były opracowywane 20 i wiecej lat temu a do tego czasu wiele sie zmieniło Edytowane 10 Grudnia 2014 przez Dev
matys_5545 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Jesteś mądrzejszy niż inż audi mógłbyś się nie kompromitować i nie odzywać się! takich rad udzielaj kolegą a nie mi,to ze na forum jestem krótkim stażem nie oznacza że się nie znam , i będę komentować takie odpowiedzi bo to jest żałosne! Doucz się a później się wypowiadaj Matius miałeś rację zaworek na pompie oleju Edytowane 10 Grudnia 2014 przez matys_5545
Tyrath Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Heheheh, widze z buta ziomek na ostro wjeżdża na forum i się w tańcu nie pierdyka sorry za offtop, ale Dev nie wysilaj się, jak jest mądrzejszy to machnie jeszcze kilka monologów i sam sobie 'rozwiąże' problem. A co do oleju to słuchaj się kolego 'starszych', oleje zalecane przed 20 latami były dobre do samochodu, który był nowy. Dzisiaj taki silnik jest dużo bardziej wyeksploatowany i niestety trzeba głębiej się zastanowić co mu lać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się