Skocz do zawartości
IGNOROWANY

brak nawiewu szyba / podłoga pozostałe kierunki ok


lukasz_182

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

Temam być może poruszany ale jestem nowy więc pytam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5, niestety w moim aucie odmuwił posłuszeństwa nadmuch na szyby i podłogę ( góra -dół ). Nadmuch z pozostałych kierunkach działa bez zarzutu. sprawdziłem bezpieczniki ... ok. Sterownik też jest raczej ok bo na konsoli wszystko przełącza elegancko.

mam kilka podejrzeń :

- mógł spalić się silniczek ( ale tam powinny być 2 silniczki zimne / ciepłe powietrze, możliwe że spaliły się oba)?

- mogły spaść cięgna odpowiadające za poruszanie klapami?

Co jeszcze mogło się stać ? Macie jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek.

Typowa usterka w naszych modelach ;)

Przy rozebraniu całego mechanizmu silniczka warto zajrzeć do potencjometru - trzeba uważać żeby nie połamać cienkiej plastikowej osłony ale jest to możliwe.

Ewentualnie zakupić preparat Kontakt PR do czyszczenia potencjometrów i tym sprayem potraktować potencjometr i go rozruszać.

Silniczek który musisz sprawdzić znajduje się tutaj (przy prawej nodze kierowcy):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce100808e3c7f48e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b58082f30f04762.html

To ten jeden silniczek reguluje klapę odpowiedzialną za rozdzielanie powietrza między nadmuchem na szybę, przód oraz nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy silniczek pracuje w całym zakresie od początku do końca. To że na wyświetlaczu świeci się odpowiednią strzałka czy dioda kierunku to wcale nie oznacza że silnik zasterował klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez moze zrobic nastawy podstawowe, wtedy pokaze czy odmowil posluszenstwa silniczek, czy potencjomert.

Rownie dobrze moze odczytac kod z klimatronika wciskajac rownoczesnie obieg wewnetrzny i strzalke "do gory" i wchodzac na 1 kanał.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek.

u Mnie było odwrotnie-szczotki zarosły pyłkiem miedzi z komutatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak moze byc, aczkolwiek najczesciej komutator sie zapycha grafitem ze szczotek.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...