Jump to content
IGNORED

brak nawiewu szyba / podłoga pozostałe kierunki ok


lukasz_182
 Share

Recommended Posts

WItam

Temam być może poruszany ale jestem nowy więc pytam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5, niestety w moim aucie odmuwił posłuszeństwa nadmuch na szyby i podłogę ( góra -dół ). Nadmuch z pozostałych kierunkach działa bez zarzutu. sprawdziłem bezpieczniki ... ok. Sterownik też jest raczej ok bo na konsoli wszystko przełącza elegancko.

mam kilka podejrzeń :

- mógł spalić się silniczek ( ale tam powinny być 2 silniczki zimne / ciepłe powietrze, możliwe że spaliły się oba)?

- mogły spaść cięgna odpowiadające za poruszanie klapami?

Co jeszcze mogło się stać ? Macie jakieś pomysły.

Link to comment
Share on other sites

Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek.

Typowa usterka w naszych modelach ;)

Przy rozebraniu całego mechanizmu silniczka warto zajrzeć do potencjometru - trzeba uważać żeby nie połamać cienkiej plastikowej osłony ale jest to możliwe.

Ewentualnie zakupić preparat Kontakt PR do czyszczenia potencjometrów i tym sprayem potraktować potencjometr i go rozruszać.

Silniczek który musisz sprawdzić znajduje się tutaj (przy prawej nodze kierowcy):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce100808e3c7f48e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b58082f30f04762.html

To ten jeden silniczek reguluje klapę odpowiedzialną za rozdzielanie powietrza między nadmuchem na szybę, przód oraz nogi.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy silniczek pracuje w całym zakresie od początku do końca. To że na wyświetlaczu świeci się odpowiednią strzałka czy dioda kierunku to wcale nie oznacza że silnik zasterował klapą.

Link to comment
Share on other sites

Rowniez moze zrobic nastawy podstawowe, wtedy pokaze czy odmowil posluszenstwa silniczek, czy potencjomert.

Rownie dobrze moze odczytac kod z klimatronika wciskajac rownoczesnie obieg wewnetrzny i strzalke "do gory" i wchodzac na 1 kanał.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites


Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek.

u Mnie było odwrotnie-szczotki zarosły pyłkiem miedzi z komutatora

Link to comment
Share on other sites

Tez tak moze byc, aczkolwiek najczesciej komutator sie zapycha grafitem ze szczotek.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...