lukasz_182 0 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 WItam Temam być może poruszany ale jestem nowy więc pytam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5, niestety w moim aucie odmuwił posłuszeństwa nadmuch na szyby i podłogę ( góra -dół ). Nadmuch z pozostałych kierunkach działa bez zarzutu. sprawdziłem bezpieczniki ... ok. Sterownik też jest raczej ok bo na konsoli wszystko przełącza elegancko. mam kilka podejrzeń : - mógł spalić się silniczek ( ale tam powinny być 2 silniczki zimne / ciepłe powietrze, możliwe że spaliły się oba)? - mogły spaść cięgna odpowiadające za poruszanie klapami? Co jeszcze mogło się stać ? Macie jakieś pomysły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hezen 24 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek. Typowa usterka w naszych modelach Przy rozebraniu całego mechanizmu silniczka warto zajrzeć do potencjometru - trzeba uważać żeby nie połamać cienkiej plastikowej osłony ale jest to możliwe. Ewentualnie zakupić preparat Kontakt PR do czyszczenia potencjometrów i tym sprayem potraktować potencjometr i go rozruszać. Silniczek który musisz sprawdzić znajduje się tutaj (przy prawej nodze kierowcy): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce100808e3c7f48e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b58082f30f04762.html To ten jeden silniczek reguluje klapę odpowiedzialną za rozdzielanie powietrza między nadmuchem na szybę, przód oraz nogi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Sprawdź czy silniczek pracuje w całym zakresie od początku do końca. To że na wyświetlaczu świeci się odpowiednią strzałka czy dioda kierunku to wcale nie oznacza że silnik zasterował klapą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hezen 24 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Rowniez moze zrobic nastawy podstawowe, wtedy pokaze czy odmowil posluszenstwa silniczek, czy potencjomert. Rownie dobrze moze odczytac kod z klimatronika wciskajac rownoczesnie obieg wewnetrzny i strzalke "do gory" i wchodzac na 1 kanał. Wysłane z mojego GT-I9100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko 4 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Komutator silniczka do czyszczenia, bo zapewne zapchał się grafitem ze szczotek. u Mnie było odwrotnie-szczotki zarosły pyłkiem miedzi z komutatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hezen 24 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Tez tak moze byc, aczkolwiek najczesciej komutator sie zapycha grafitem ze szczotek. Wysłane z mojego GT-I9100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now