HatefulEvil Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Mam nadzieję, że się nie wygłupię, ale postanowiłem sprawdzić w dalej wymieniony sposób czy zawór N75 W OGÓLE działa odpinając wężyk z gruszki na turbinie i organoleptycznie sprawdzając na jałowym biegu czy wgl zasysa powietrze - wynik negatywny. Zwiększając obroty do 3k wcale nie było czuć by coś zasysał. Natomiast przeprowadzając taki sam test zaraz przy rozgałęzieniu od pompy vacum bez problemu dało się wyczuć zasysanie powietrza. Czy na podstawie takiej próby mogę stwierdzić nie sprawność zaworka, czy pominąłem jakąś "procedurę systemową" (w sensie działanie tego układu, którego nie jestem świadom) i cały ten test mogę sobie rozbić o kant ****?
OLIVER Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Zakładając ze masz prawidłowo pod pięty zawór N75 i wężyki nie są dziurawe to masz nie sprawny zawór N75 Sprawdź jeszcze jesli masz zaworek zwrotny czy jest sprawny i czy dobrze załozony Edytowane 13 Grudnia 2014 przez OLIVER
goldi Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dobrze zrobiłeś zakladajac ze nasze ecu nie obsluguje grypy 11 w Bs i nie mamy możliwość sprawdzić działania n75 zdejmujac i zakładając wezyk od gruszki sprawdzasz czy jest zasysanie powietrza i skok sztangi po czym można stwierdzić czy skok jest prawidlowy .Pamiętaj że zawsze mozesz podmienić n75 z n18
HatefulEvil Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Ruszałem sztangą ręcznie tylko, że przy zgaszonym silniku (nie wiem czy ma to jakiś wpływ) i byłem w stanie poruszyć może z pół centymetra więc turbo mi raczej nic nie powie... Swoją drogą goldi wgl Cię nie rozumiem, czy dobrze zrobiłem czy źle według Ciebie ^^' EDIT: w sumie nie wiem jak długi czas miałem wypięty z trójnika wężyk idący do zbiornika podciśnienia, co chyba zwiększa szansę, że zaworek zwrotny się zapaskudził? Edytowane 13 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
goldi Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dobrze zrobiłeś skoro piszesz że skok sztangi jest 50 mm to zdecydowanie za mało.Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne jezeli wiesz o czym pisze .Pomoże nan to ocenić prace turbo i przepływomierza wszystko masz opisane w dziale diagnostyka vag
OLIVER Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Ruszałem sztangą ręcznie tylko, że przy zgaszonym silniku (nie wiem czy ma to jakiś wpływ) i byłem w stanie poruszyć może z pół centymetra więc turbo mi raczej nic nie powie... Raczej więcej nie jesteś wstanie podciągnąć sztangi do góry bo trzyma sprężyna w gruszce i jest nie wygodnie ... Jeśli chcesz wiedzieć jak sztanga pracuje Ci to mozesz jeszcze na krótko z pominięciem N75 bez po średnio od trójnika z grodzi podpiąć turbo i ładnie Ci wtedy zaciągnie sztangę ...Nawet możesz się przejechać ALE!!!! nie wkręcać wyzej niż 2,5 tyś obr. Odczujesz jak i czy dmucha turbina .... zaworek zwrotny się zapaskudził? To idzie sprawdzić ..Zdemontuj zaworek i dmuchnij w niego w jedną stronę powinno się tylko dać przedmuchać ( od strony turba - do grodzi ) Jak kolega wyzej napisał Logi to podstawa
HatefulEvil Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Pany będą logi jak "sprawny" kabel wróci z serwisu i uda mi się piny dopasować ^^' i ogarnąć jak się robi logi xd Edytowane 13 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
OLIVER Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Pany będą logi jak "sprawny" kabel wróci z serwisu i uda mi się piny dopasować ^^' i ogarnąć jak się robi logi xd A nie masz do kogo z forum podjechać by Ci posprawdzał co i jak i ewentualnie doradził Ci ....Albo na jakiegoś spota.podjedź ..
HatefulEvil Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) http://vaglog.pl/log_197479.html http://vaglog.pl/log_197480.html Pomoże ktoś łąskawy w interpretacji? sterowanie egrem napewno nie działa, bo mam wężyk wypięty, ale nie wiem czy jest zaślepiony, a turbawka "przeładowuje" z tego co widzę (jeśli dobrze to interpretuje). Zaworek n75 chyba nie ma podciśnienia, ale wtedy by "niedoładowywało" chyba prawda? Tak więc pewno jest zablokowana... ps.czy któryś program otwiera to ładnie w kolumnach czy coś? Edytowane 20 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
goldi Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Przerabiasz to i wrzucasz przez vaglog jest opis jak i co ale z tego co widzę nie masz wogole podcisnienia turbo nie pracuje każdą interpretacje logów zaczyna się od doładowania turbiny jesli jest ok to po tem reszta także szukaj bo nie ma doładowania
HatefulEvil Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Macie jakiś patent jak wyciągnąć zawór N75? Łącznik, który ma przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, puszcza w obie i zastanawiam się czy zbiornik jest szczelny, ale łącznik ma chyba mały wpływ na to, a zbiornik mógłbym tymczasowo wywalić?. Jakby zawór N75 był nie sprawny to miałbym w sekcji silnika błąd tego zaworu? Swoją drogą czy turbo bez sterowania nie powinno dawać mniejszego dołądowania? Nie można w tym momencie wywnioskować, że jest zacięte w połowie np? EDIT: mogę takie coś wykorzystać jako zawór jednokierunkowy w układzie podciśnienia? http://allegro.pl/aai030-zawor-zwrotny-przeciwzwrotny-4x6-mm-i4838235394.html Edytowane 20 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
Hezen Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) N75 łatwo zregenerować, nie wiem po co bawić się w jakieś zaworki? Sprawdź wężyk od map sensora, znajduje się on w ECU (często w obudowie ECU wężyk sie przeciera i olej z dolotu zalewa elektronikę, a map sensor nieprawidłowo mierzy ciśnienie) Map sensor pokazuje ciśnienie atmosferyczne, tak jakby w ogóle nie był podłączony i wszystko blokuje. EDIT:Regeneracja N18/N75http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?action=film&id=13 http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?action=film&id=10 EDIT: mój błąd, nie doczytałem że zawór zwrotny przepuszcza. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Hezen
HatefulEvil Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Bo w układzie jest zawór jednokierunkowy, żeby podciśnienie przy n75 nie spadało jak się gwałtownie hamuje czy coś tam. A co do wężyka od map sensora to chodzi o ten co się do dolotu wpina, obok zaworu N18? EDIT: Wiem wiem wiem, że da się zregenerować, powiedz lepiej co to map sensor i o jaki wężyk Ci chodzi i rozumiem, że z tego powodu n75 moze wgl nie sterowac wcale? Czy map sensor to ten czujnik po lewej na tej rurze dolotu, która jest na zdjęciu, a wężyk to to po prawej w materiałowym oplocie? http://www.gg.pl/dysk/QXy47zQkNoT3QHy47zQktcM/Dolot%20czujniki.JPG i swoją drogą nie rozumiem jak olej z dolotu ma się znaleźć w ecu, chyba, że źle dedukuję co jest co. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
Hezen Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Chodzi o wężyk który wpina się w dolot. Ten w materiałowym/bawełnianym oplocie. Jesli map sensor (czujnik na laminacie komputera, w skrzynce po prawej stronie stojąc przed autem) z jakiegoś powodu źle mierzy cisnienie w dolocie to sterowanie turbiną jest nieprawidłowe. Ecu elektrycznie steruje zaworkiem n75. Przy odpietym wezyku map sensora, bedzie on podawał cisnienie atmosferyczne lub zblizone do niego i turbo bedzie cały czas pompować tyle co na biegu jałowym. W dolocie zawsze jest troche oleju. Czasami sie zdarza się ze ów wężyk przetrze się i potrochu olej (mgiełka olejowo-powietrzna) leci na elektronikę ECU - objawia się to błedem ecu sprawdzajac bledy vagiem Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Hezen
HatefulEvil Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Chodzi o to, ze moj N75 wgl nie pompuje bo sprawdzalem przy odpietym wezyku czy cos zasysa - czy na biegu jalowym tak ma byc, bo z tego co napisales wnioskuje ze "cos" ma jednak pompowac. Dodatkowo W takim razie do czego służy ten czujnik ktory wsadzony jest w rure dolotu jesli to nie jest map sensor? Edytowane 20 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
mantix Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jest to czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
Hezen Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 (edytowane) Podmieniałes n18, ten od egr na n75? Najprostszy sposób zeby się dowiedzieć czy masz sprawny ten zaworek. Przez zadne z wyjsc zaworkow n18 oraz n75 nic nie jest pompowane. Masz w tych zaworkach trzy wyjścia do podłaczenia węzyków i to jeszcze opisane na ich obudowie: ATM- Węzyk od filtra powietrza VAC- pompa vacum, wezyk od czarnej okrągłej "puszki" (zbiornik podciśnienia) OUT- weżyk do gruchy turbo. Na odpalonym silniku sprawdź językiem czy przez wezyk od gruszki zasysa powietrze. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 21 Grudnia 2014 przez Hezen
HatefulEvil Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 (edytowane) Sprawdzałem nic nie zasysa. N18 wgl mam nie podpięty tak więc go nie sprawdzę (czekam na wężyki które zamówiłem). Rozumiem, że trzeba wyjąć N75 żeby zamienić go z N18 dlatego pytałem wcześniej o jakiś patent, bo tam dość ciasno jest a rozumiem, że robi się to bez rozbierania pasa przedniego swoją drogą teoretycznie jeśli map sensoor dostaje ciśnienie atmosferyczne a nie z dolotu, to chyba jest ono mniejsza jak te w dolocie i zastanawiam się czemu nie pompuje wtedy na maxa zamaist wcale? Pozatym czy przypadkiem błędny pomiar przez map sensor nie mógłby przypadkiem skutkować, krótkim alarmem z wykrzyknikiem po odpaleniu silnika? Właśnie borykam się z takim problemem, tylko nie zawsze odpalenie silnika wywołuje ten alarm i w innym wątku doradzali, że może być to uszkodzone aku. Edytowane 21 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
mapper Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Zdejmij rurę dolotu powietrza do filtra klucz 10 fajke lub na małą grzechotkę i odkręcasz bez problemu n75
HatefulEvil Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2014 (edytowane) Sprawdziłem szczelność węża z dolotu do ecu strzykawką i (nie)stety jest szczelny... Co teraz? Hezen mistrzu ratuj Edytowane 24 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się