Blachu 4 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Witam Ostatnio w aucie miałem wymienianą chłodnicę klimatyzacji. Wymieniony został też osuszacz. Po złożeniu jeździłem 3 tygodnie bez czynnika w układzie. Na panelu klimy palił się przycisk "econ". Wczoraj pojechałem nabić klimę, maszyna bosha sprawdziła układ - był szczelny. Jednak klimatyzacja nie uruchomiła się, wentylator klimy też nie. Tryb "econ" nie palił się na klimatroniku. Okazało się że kabel przy wtyczce do sprężarki klimatyzacji, był przetarty. Po zlutowaniu nadal nie działa klima Bezpiecznik nr 6 wygląda na sprawny... Po podpięciu vaga wyskoczyły takie błędy: - 1274 Silnik sterujacy klapy przeplywu powietrza - 71 zablakowany lub brak napiecia - Blad sporadyczny- 604 potencjometr w v71-G113 przerwa lub zwarcie do plusa - Blad sporadyczny - 819 Nie znany kod bledu sygnal za maly - Blad sporadyczny Pierwszy błąd już miałem wcześniej. Drugi związany jest z klapą i podobno nie ma wpływu na nie działanie klimy. Trzeci błąd to czujnik ciśnienia klimatyzacji. Jakieś sugestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 2002 to będzie pewnie jeszcze klima z klasycznym sprzęgłem - to możesz spróbować zwrócić uwagę, czy po załączeniu klimy kręci się całe koło pasowe sprężarki. nie wiem jak w audi, ale w innych autach widać po zewnętrznej części koła pasowego - kręci się albo stoi. a jak wyżej i nowsza klima, to vag i grupy pomiarowe w klimie - chyba w grupie są ciśnienia i % działania sprężarki. ciśnienie powinno być min 8-10 bar, a procenty obciążenia też powinny sie zmieniać po econ na on i off Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassyli 3 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 A temperatura nie była poniżej 5 stopni ? wtedy też się nie włączy. Ale najlepiej sprawdzić w vagu czy ciśnienie jest. A co do 3 błędu to może on blokuje uruchomienie klimy bo pokazuje że nie ma ciśnienia w układzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobikos 77 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Jak koledze nie świeci się econ to powodem nie jest czujnik. Sprawdziłbym sprzęgło zrywne w kompresorze. W takim wypadku Koło pasowe kręci się zawsze, natomiast śrubka w jego środku już nie. Wątek o sprzęgle zrywnym już istnieje. Proponuję poszukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 Temperatura była 7-9 st na fis... Najpierw sprawdzę ten czujnik. Jego wiązkę lub wymiana na nowy. -Lumia 920- Teraz właśnie econ nie pali się na klimatroniku. Czyli miałbym do wymiany sprężarkę klimatyzacji? -Lumia 920- Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobikos 77 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Do naprawy lub wymiany jeśli się zatarła. Jedź do warsztatu. Czujnika nie ma co sprawdzać poza diagnostyką VAG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted December 17, 2014 Author Share Posted December 17, 2014 W vagu w kanale klimatyzacji w którejś grupie sprawdzę działanie klimy? Tzn ciśnienie itp? Jak wrócę na weekend to sprawdzę te sprzęgło zrywne w kompresorze, czy kręci się śrubka w środku koła pasowego... -Lumia 920- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 (edited) chyba w grupie 1 są ciśnienia i % działania sprężarki. ciśnienie powinno być min 8-10 bar, a procenty obciążenia też powinny sie zmieniać po econ na on i off. tyle że ja mam ze zrywnyn i z 2004. A w 2002 mogło być jeszcze zwykłe i ciśnienie w sterowniku może być gdzie indziej. pisałem wyżej... jak byś był od spodu to rób fote tabliczki sprężarki, to sie wyjaśni co masz Edited December 17, 2014 by Homiczek Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobikos 77 Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 W b6 nie ma zwykłego sprzęgła. W każdym b6 regulacja ciśnienia w układzie jest realizowana za pomocą zaworu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted January 17, 2015 Author Share Posted January 17, 2015 Podpiąłem jeszcze raz auto pod vag-a... Temperatura na fis-ie była 7 st. Klimatyzacje włączyłem na "LO"... Wychodzi no to, że jest za małe ciśnienie w układzie klimatyzacji. Czyli nieszczelność, czy może za mało czynnika mi nabili? Bo jakby była nieszczelność to chyba by zeszło całkowicie ciśnienie, czy się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszek7791 3 Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 ciśnienie masz dobre tylko pewnie za długo jeździłeś bez czynnika i sprężarka się zatarła , sprawdź czy sprzęgło nie jest zerwane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Przyczyna w końcu zlokalizowana... Zerwane sprzęgło zrywne kompresora - śrubka na środku koła pasowego stoi w miejscu... Przestudiuję wątek na forum związany z jego naprawą i podejmę takowe próby, a czy się uda to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,464 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Zarznieta sprezarka, do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGoriO 44 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 układ do płukania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 To teraz tak podsumowując... Wymienić sprężarkę i dalej co?? Dławik i osuszacz też? Układ do płukania? Tzn jest on płukany przez maszynę boscha podczas nabijania klimy, czy inaczej to wygląda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,464 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Nic innego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blachu 4 Posted March 2, 2015 Author Share Posted March 2, 2015 Dev dlaczego nic innego? Doczytałem że po zatarciu sprężarki trzeba też wymienić dławik, osuszacz, płukanie układu itd... A jak wygląda sytuacja ze skraplaczem? Też jest bezwzględnie do wymiany? Czy można go zostawić, bo niedawno został przecież założony nowy... -Lumia 920- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now