Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju i filtrów 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Wiem, że olej w ALTach to temat rzeka, ale mimo wszystko chciałbym podpytać bardziej doświadczonych kolegów przed jego zmianą.

Posiadam Audi A4 B6 Avant z 2003 roku z silnikiem benzynowym 2.0, przebieg 180 000km.

Auto jest garażowane, raczej nie katuję silnika wysokimi obrotami jeśli nie ma takiej potrzeby (np. wyprzedzanie).

Jazda kilka razy w tygodniu, przeważnie na krótkich odcinkach.

Ze względu na to, że auto mam od niedawna, nie jestem w stanie stwierdzić na jakim poziomie aktualnie jest zużycie oleju.

Silnik chodzi równomiernie i porównywalnie cicho, z wydechu również nie wydostają się jakieś niepokojące czarne obłoki dymu,

jednak w zagłębieniach na pokrywie zaworów widać gdzieniegdzie ciemny osad, być może gdzieś jest nieszczelność.

Obecnie był lany syntetyk VAPSOIL 5w30 norma VW 50700. To jest z tego co się orientuję jakiś niemecki Volkswagenowski olej - auto sprowadzane. W Polsce niedostępny, dlatego muszę przerzucić się na coś innego.

Z tego co wyczytałem na forum - pomijając, że ilu ludzi tyle opinii - najbardziej optymalnie będzie zalać coś z półki 5w40.

Polecacie Motul, Mobil, Valvoline... Ja skierowałem się w stronę Mobil.

Pytanie tylko, czy nie powinienem zalać oleju z taką samą normą 50700? Mobil Super 3000 X1 5W-30 podaje VW 502 00/505 00, podobnie Motul 8100 X-cess 5W40.

Chciałbym wiedzieć czym dokładnie powinienem się kierować?

Druga sprawa - filtry. Chciałbym wymienić wszystkie filtry, oleju, paliwa, powietrza i kabinowy. Zamówiłbym filtry Knecht lub Mann, chociaż niektórzy twierdzą, że jeśli filtr paliwowy to tylko Knecht, natomiast filtr paliwa - Mann.

Na koniec pytanie, czy przy wymianie oleju sprawdzić/wymienić coś jeszcze? Wyczytałem, że problemem potrafi być odma.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę, aby uniknąć problemu z większym zużyciem oleju? Wtryskiwacze, uszczelniacze wtrysków, przewody paliwowe?

Mam nadzieję, że dobry dział wybrałem.

Pozdrawiam

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

po pierwsze: norma 507.00 nie jest normą dla silnika ALT.

po drugie: jak wlejesz coś od Motula, LM lub Valvoline to będzie dobrze. Jak mówią klasycy: byle nie Castrol i temu podobne.

po trzecie: Mann i Knecht jak filtry paliwa to obojetnie który, a do oleju chyba lepiej Mann. I ponownie zacytuję klasyka: wszystko byle nie Filtron.

po czwarte: jeśli chodzi o odmę to poproś mechanika, zeby przynajmniej sprawdził stan wszystkich jej elementów. Jest wysoce prawdopodobne, że których z elementów już pękł, co raczej nie dziwi, bo robiono te elementy z materiału, który źle znosił panujące tam temperatury.

po piąte: ciekawi mnie ile oleju ciągnie Twój silnik, więc zachęcam do obserwacji, pomiarów i dyskusji na forum.

Opublikowano

Zdecydowałem się na olej Valvoline, aczkolwiek sądzę, że marka nie aż tak ważna jak pochodzenie oleju.

Mam nadzieję, że trafię na oryginał.

Filtry Knecht, wszystko montuję na dniach.

To co mi wyszło w trakcie, zauważyłem, że jest nieszczelność przy pokrywie zaworów, tak więc niestety ta duża (gumowo metalowa?) uszczelka od pokrywy zaworów też do wymiany.

Opublikowano

Jeżeli będziesz wymieniał uszczelkę to możesz napisać jakie to koszta ( plus robocizna ), jeśli nie robisz tego sam.

Opublikowano

Kolego, ale zdaje się norma 507 VW dotyczy silników diesla, także Ty nie masz najmniejszego powodu by się nią przejmować. Ja z tych olejów, które wymieniłeś raczej bym wybrał Motula. X-cess 5W40 to bardzo dobry olej o najwyższej klasie jakości (SN).

Przy wymianie oleju wtryskiwaczy, uszczelniaczy itp., bym nie tykał, natomiast na bieżąco kontrolowałbym poziom oleju i sprawdzał czy nie ma jakiegoś wycieku. Pozwoli Ci to ocenić czy silnik bierze olej.

Jednak warto byś przy tej okazji sprawdził i ewentualnie wymienił inne rzeczy. Skontroluj poziom, a przede wszystkim parametry innych płynów, jak choćby chłodniczy, czy płyn wspomagania. Kolejną rzeczą, którą winieneś sprawdzić i ewentualnie wymienić to klocki i tarcze hamulcowe, sprawdzić skuteczność tłumienia amorków, luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz jeszcze parę innych rzeczy. Jednym słowem zrobić taki mały przegląd. To ważne dla Twojego bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Wprawdzie to nie jest stare auto, ale lepiej dmuchać na zimne.

Opublikowano (edytowane)

Czyli nie mam patrzeć na tę normę 50XXXX? Po przyjeździe z Niemczech, na etykiecie co prawda słabo czytelnej było zaznaczone 50700, więc sam już nie wiem.

A co do tych uszczelniaczy, dlaczego byś nie tykał kolego? Jest wyciek i trzeba to zrobić, bo dolewki będą podejrzewam jeszcze większe niż przypuszczałbym od tego typu silnika.

Jutro będę u mechanika i dowiem się więcej. Na razie wiem tyle, że koszt takiej uszczelki wyceniono mi na około 75zł.

Jeśli wszystko wyjdzie rozsądnie cenowo, będę mocno zastanawiał się czy przy okazji nie wymienić rozrządu.

Edytowane przez Crucifixed
Opublikowano

Rozrząd nie jest drogi :) Robota jak masz kumatego mechaniora to też nie droga,bo nie musi ściągać przodu żeby wymienić.

Opublikowano

Jak będziesz chciał coś to alt to pisz. Ja ostatnio zalelem swojego liqui moly high tech Synthoil i zobaczę co z tego będzie. Uszczelka najtaniej wychodzi z reinza.

Tapnięte z SGS5

Opublikowano

Czyli nie mam patrzeć na tę normę 50XXXX? Po przyjeździe z Niemczech, na etykiecie co prawda słabo czytelnej było zaznaczone 50700, więc sam już nie wiem.

A co do tych uszczelniaczy, dlaczego byś nie tykał kolego? Jest wyciek i trzeba to zrobić, bo dolewki będą podejrzewam jeszcze większe niż przypuszczałbym od tego typu silnika.

Jutro będę u mechanika i dowiem się więcej. Na razie wiem tyle, że koszt takiej uszczelki wyceniono mi na około 75zł.

Jeśli wszystko wyjdzie rozsądnie cenowo, będę mocno zastanawiał się czy przy okazji nie wymienić rozrządu.

musisz patrzeć na normę 50XXXXXX, bo jest ona ważniejsza niż klasa lepkości. Faktycznie, norma 507.00, jest dla diesla więc dla Ciebie nie jest istotna. Ale olej który miałeś wlany (Vapsoil 5w30) ma normę 504.00 507.00. Dla benzyny norma jest 504.00, dla diesla 507.00. W naszych ALT obowiązuje norma 502.00 i tego powinniśmy się trzymać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Olej jednak tak jak Maro55 doradził Motul X-cess 5w40 :) Spełnia tę normę o której mówisz kiko, więc myślę, że będzie w sam raz.

Uszczelka tak jak mówi Wandej, mechanik zaproponował mi Reinz, chociaż mówił, że są jakieś tańsze zamienniki ale to gra nie warta świeczki.

Co do filtrów, chciałem żeby filtr kabiny był węglowy, ale znajomy mechanik mówił że do samochodów z klimą zwykły w zupełności będzie dobrze się sprawował.

Rozrząd razem z pompą: rozrząd - 390zł, pompa 140zł, z oby dwu części odrobinę udało by się ukrócić, ale właśnie mechanik u którego byłem mówił, że będzie musiał przód rozbierać. Części oryginalne, może dlatego tak drogo. Za robociznę chciał około 350zł, dlatego na chwilę obecną darowałem sobie, myślałem, że to tańsza zabawa :)

Jeszcze mam problem z kontrolką AIR-BAG. Po kilku minutach jazdy się zaświeca, mam nadzieję, że uda mi się jeszcze jutro przy odbiorze sprawdzić to w komputerze.

Edytowane przez Crucifixed
Opublikowano

Olej jednak tak jak Maro55 doradził Motul X-cess 5w40 :) Spełnia tę normę o której mówisz kiko, więc myślę, że będzie w sam raz.

Uszczelka tak jak mówi Wandej, mechanik zaproponował mi Reinz, chociaż mówił, że są jakieś tańsze zamienniki ale to gra nie warta świeczki.

Co do filtrów, chciałem żeby filtr kabiny był węglowy, ale znajomy mechanik mówił że do samochodów z klimą zwykły w zupełności będzie dobrze się sprawował.

Rozrząd razem z pompą: rozrząd - 390zł, pompa 140zł, z oby dwu części odrobinę udało by się ukrócić, ale właśnie mechanik u którego byłem mówił, że będzie musiał przód rozbierać. Części oryginalne, może dlatego tak drogo. Za robociznę chciał około 350zł, dlatego na chwilę obecną darowałem sobie, myślałem, że to tańsza zabawa :)

Jeszcze mam problem z kontrolką AIR-BAG. Po kilku minutach jazdy się zaświeca, mam nadzieję, że uda mi się jeszcze jutro przy odbiorze sprawdzić to w komputerze.

Zmień mechanika. Filtr kabinowy właśnie do klimy powinien być z węglem. A rozrząd razem z pompa to 400zl maks za części

Tapnięte z SGS5

Opublikowano

Wymiana rozrządu kosztowała mnie 100 zł. Coś drogi ten twój mechanik

Opublikowano

A co do tych uszczelniaczy, dlaczego byś nie tykał kolego? Jest wyciek i trzeba to zrobić, bo dolewki będą podejrzewam jeszcze większe niż przypuszczałbym od tego typu silnika.

Sorry, źle się wyraziłem. Jeżeli jest wyciek, to oczywiście należy go zlikwidować. Mi chodziło o to by nie wymieniać wtryskiwaczy, czy innych elementów, tak na wszelki wypadek.

Opublikowano

Patryk masz jakieś dane (pewne) na temat tego kiedy rozrząd był wymieniany? Jeżeli tak to masz jakieś odniesienie do tego kiedy Ty powinieneś to zrobić. Jeżeli nie masz pojęcia kiedy był rozrząd robiony to radziłbym Ci w miarę sprawnie temat ogarnąć bo zerwany pasek itp. potrafi zrobić spory bałagan w silniku i te parę stówek które potrzebujesz na wymianę na pewno nie pokryje kosztów naprawy silnika.

Opublikowano (edytowane)

Byłem odebrać auto od mechanika, olej, wszystkie filtry wymienione, uszczelka o której mówiłem wymieniona - jest to koszt 65zł + robocizna, ale nie jest to nic skomplikowanego.

Dodatkowo zostało kilka rzeczy sprawdzone i wyszło, że górna część tego elemetnu:

6861.jpg

jest popękana. Dokładnie od tej węższej części do zagięcia mniej więcej. Chłopaki mi narzucili na to wężyk, zabezpieczyli obejmami i izolacją i na chwilę obecną siedzi to dobrze, ale mam z tą częścią (jak mniemam to ta nieszczęsna odma) pojawić się w poniedziałek jeśli chcę to jednak wymienić.

Byłem zapytać o to w dwóch miejscach i okazało się że zamienników nie mogą znaleźć, jest tylko oryginał i kosztuje blisko 200zł O_O

Pytanie czy można wymienić tylko część tego elementu, czy trzeba całość? i czy są do tego zamienniki, albo ile to powinno kosztować?

Bo tak na dobrą sprawę nie widzę sensu wymieniania tego plastiku za tyle $$$

Edytowane przez Crucifixed
Opublikowano

Nie ma zamienników domy. Tylko serwis ale ona około 150zl kosztuje nie 200

Tapnięte z SGS5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...