Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy mam wymieniony napęd pompy


fend18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem auto a4 b7 BPW z 2005r. z przebiegiem 120tyś samochód do końca serwisowany i po VIN sprawdziłem, że miał coś robione z napędem pompy oleju, poniżej wykaz prac i części bardzo proszę o info na czym mogła polegała poniższa naprawa?

Link do części http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9b938dde31483ee.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fe2cbdb849d6eb7.html

Edytowane przez fend18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zapytać wujka Google, o kilka numerów części z twojej listy, żeby się dowiedzieć , że masz zamontowany napęd na kołach zębatych :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zapytać wujka Google, o kilka numerów części z twojej listy, żeby się dowiedzieć , że masz zamontowany napęd na kłach zębatych :decayed:

Wpisywałem, ale nie było to dla mnie jednoznaczne stąd pytanie, czyli jak rozumiem jest to już napęd bezawaryjny? bez tego imbusa? a co z tymi wałkami wyrównującymi ? czy podczas tej zmiany one są usuwane czy napęd może zostać wymieniony, a wałki mogą zostać? Moje ostatnie doświadczenia z a4 to AJL i AEB tam takich "problemów" nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum dużo materiału na ten temat, chociażby tutaj:

Atak szybko i w skrócie, to masz wymieniony napęd wałków wyrównoważających na mniej awaryjny (koła zębate), ale pompa oleju jest napędzana właśnie od tych wałków za pośrednictwem słynnego sześciokąta i tu się nic nie zmieniło :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum dużo materiału na ten temat, chociażby tutaj:

Atak szybko i w skrócie, to masz wymieniony napęd wałków wyrównoważających na mniej awaryjny (koła zębate), ale pompa oleju jest napędzana właśnie od tych wałków za pośrednictwem słynnego sześciokąta i tu się nic nie zmieniło :decayed:

Czyli naprawa połowiczna? do pełni sukcesu brakuje wywalenia tego imbusa i zastąpienie go napędem pompy oleju z kół zębatych? dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,nie stresuj się tym napędem.jak masz zrobione na nowy układ to będzie jezdzic. ciesz się jazdą... Nie czytaj za dużo bo zglupiejesz i osiwiejesz.

Wywalisz wałki i będzie ci wibrowalo pod tyłkiem.

Ja u siebie mam napęd nowego typu,a tam 6cio kąt pierwszej generacji,zużycie-nie potrafię określić-żadne,wymieniłem dobry na nowy przy nalocie 210tkm(licznikowe-obecnie 260tkm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,nie stresuj się tym napędem.jak masz zrobione na nowy układ to będzie jezdzic. ciesz się jazdą... Nie czytaj za dużo bo zglupiejesz i osiwiejesz.

Wywalisz wałki i będzie ci wibrowalo pod tyłkiem.

Ja u siebie mam napęd nowego typu,a tam 6cio kąt pierwszej generacji,zużycie-nie potrafię określić-żadne,wymieniłem dobry na nowy przy nalocie 210tkm(licznikowe-obecnie 260tkm)

Gdybym się stresował to bym nie kupił zestawu miny podobno czyli 2.0TDI + multitronic bo wiedziałem przed zakupem co może się dziać. Z tym wibrowaniem to dobra sprawa, bo to dla żony samochód i może jej się spodoba :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jej się spodoba to ciebie odstawi na bok...

Nic przyjemnego nie ma takiego spokoju pod d*pą jak mają w b6 PD'ki. Ja u siebie wałki zostawiam-też myslałem nad swapem pompy ale jak wsiadłem do 2u litrówki po swapie to odrazu stwierdziłem -definitywnie nie. No chyba że gość miał coś oprócz tego zwalne np poduchy silnika/skrzyni i tak wibrowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jej się spodoba to ciebie odstawi na bok...

Nic przyjemnego nie ma takiego spokoju pod d*pą jak mają w b6 PD'ki. Ja u siebie wałki zostawiam-też myslałem nad swapem pompy ale jak wsiadłem do 2u litrówki po swapie to odrazu stwierdziłem -definitywnie nie. No chyba że gość miał coś oprócz tego zwalne np poduchy silnika/skrzyni i tak wibrowało.

Nie wiem co było powodem takiej naprawy bo z tego co wyczytałem to wymieniane było turbo, pompa vacum, rurka bagnetu od 1.9TDI miska olejowa dość poważna i kosztowna to była naprawa i robiona w ASO. Samochód od dziadka 1930r. pierwszy właściciel i jedyny wg briefu. Czyli w wieku 75lat kupił sobie z salonu nowe audi a4. Biedni niemieccy emeryci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może imbus uległ ukręceniu turbo się zatarło i zmienili napęd na tryby i nowe turbo dostało... Ja tak to widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może imbus uległ ukręceniu turbo się zatarło i zmienili napęd na tryby i nowe turbo dostało... Ja tak to widze.

trochę wcześnie jak na ukręcenie imbusa 90tyś km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę wcześnie jak na ukręcenie imbusa 90tyś km ?

nie znasz dnia ani godziny - jak to sie mówi. dziadek zmieniał olej co przebieg czy co rok niezależnie od ilosci przejechanych km, znasz styl jazdy dziadzia...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wcale nie dziwię , jak dziadek pewnie jeździł 60 km/h na szóstym biegu :naughty::hi:

Dziadzia miał multitronica

trochę wcześnie jak na ukręcenie imbusa 90tyś km ?

nie znasz dnia ani godziny - jak to sie mówi. dziadek zmieniał olej co przebieg czy co rok niezależnie od ilosci przejechanych km, znasz styl jazdy dziadzia...?

olej dziadzia wymieniał średnio co 30tyś km LONG III nr częsci FO 111300 tak mniemam, że to olej, ale bardzo rzadko tzn w ciągu 7 lat 4 razy. Czy występuje uszczelka miski olejowej czy używa się masy uszczelniającej z tubki? Bo raczej zrzuce miske, żeby zobaczyć co niemcy wymyśliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dziadzia miał multitronica

Chyba mi umknęło :decayed:

Ale to wcale nie znaczy że go nie można zamęczyć z tym mulltitronikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micha jest na masę uszczelniającą,ja bym nie zaglądał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez niby miał być w pasku 2.0 napęd pompy oleju na kolach zazębionych nawet po vin w serwisie tak twierdzili, a po zdjęciu miski okazało się ze łańcuszek i byłem zmuszony przerobić cały moduł pompy na kola zazebione a miskę oleju przy montażu dobrze oczyścić odtłuścić rozpuszczalnikiem nitro lub acetonem i zastosować masę uszczelniającą dirko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...