MurzynDDZ Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Witam! Mam problem w audiczce a dokładniej przy odpaleniu silnika po jakichś 20-30 sekundach zaczyna syczeć coś przy kierownicy, jakby powietrze uciekało. Przy skręcaniu kierownicą syczenie ustaje. Sprawdzałem stan oleju wspomagania i chciałem właśnie się zapytać jaki powinien być prawidłowy, ponieważ nie zauważyłem tam wskazówek (min/max) a jest dużo mniej niż połowa zbiorniczka. Czy mały stan może być przyczyną syczenia? Dodam jeszcze, że nie mam pojęcia jaki wlewał poprzedni właściciel ten olej, więc jaki wlać? Ewentualnie wymienić (ze wskazówkami, bo słyszałem, że trzeba odpiąć wąż spuścić i przy zgaszonym silniku kręcić kierownicą i spuszczać resztę). Pozdrawiam! Edytowane 26 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Płyn to dobry LHM, a ma być około połowy zbiorniczka bo potrzebny jest zapas miejsca na cofajacy się płyn przy skrecaniu. Jeden wężyk idzie na pompę, a drugi przychodzi od magla i to ten od magla ściągasz i krecisz fajera w obie strony na max aż wszystko zleci. Potem dolewasz nowego i znów krecisz w celu wyplukania syfu. Zakładasz wężyk i lejesz do baniaka krecisz kiera aż przestanie ubywac i po wymianie. Oczywiście wszystko na zgaszonym silniku.
MurzynDDZ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Wymieniłem płyn lecz problem nadal nie ustąpił, syczy w okolicy kierownicy (po skręcaniu w lewo w prawo syczenie ustaje), a na zewnątrz właśnie słychać jeszcze bardziej głośniejsze syczenie przy szybie od strony kierownicy. Chyba mnie warsztat będzie czekał. A wiecie co może być przyczyną? Coś zapewne się rozszczelniło, może jakiś wężyk doprowadzający płyn? Pozdrawiam! Edytowane 27 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 A może to podciśnienie czyli servo?
MurzynDDZ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) A może to podciśnienie czyli servo? W poniedziałek pojadę do mechanika znajomego, a jeśli to podciśnienie to jakie rozwiązanie będzie? Dodam, że nawet po wymianie oleju zaczęło bardziej syczeć i w dodatku trochę ciężej wspomaganie chodzi. Wcześniej był za mały stan oleju w układzie to znajomy mi powiedział, że to mogło zapowietrzyć układ, czy to może być prawdą? Edytowane 27 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Nawet jeśli to sam się odpowietrza. A servo to hamulce, myślałem ze może tylko coś syczy. Ale jak masz problem ze wspomaganiem to odpada bo nic do niego nie ma. Jak było bardzo mało płynu to już może być po pompie lub maglu... ? Hmm na dnie zbiornika b6 jest siatka, filtr ciekawe czy b5 tez ma może się zapchala? Wtedy są podobne objawy.
MurzynDDZ Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Nawet jeśli to sam się odpowietrza. A servo to hamulce, myślałem ze może tylko coś syczy. Ale jak masz problem ze wspomaganiem to odpada bo nic do niego nie ma. Jak było bardzo mało płynu to już może być po pompie lub maglu... ? Hmm na dnie zbiornika b6 jest siatka, filtr ciekawe czy b5 tez ma może się zapchala? Wtedy są podobne objawy. Jest siateczka na dnie zbiornika, sprawdzę jutro, ale raczej nie jest zapchana. \ Aktualizacja - 30.12.2014 : Siateczka nie jest zapchana. Byłem w swoim mieście u 4 mechaników. Pierwszy mechanik nawet nie wziął auta do szczegółowych oględzin i stwierdził, że jest do wymiany lub regeneracji maglownica. Drugi stwierdził, że wspomaganie działa w porządku i nie ma co przejmować się tym syczeniem. Trzeci stwierdził, że należy wymienić pompę bo nie podaje ciśnienia. Czwarty (najbardziej taki wiarygodny) uznał, że to nie jest na pierwszy rzut oka maglownica, być może pompa i mówił, że nie chce mydlić oczu, mam przyprowadzić auto po nowym roku a dokładnie po 9 grudnia (bo mają urlop) i na spokojnie zobaczy co poszło . Miałem wcześniej czerwony płyn. Jak zauważyłem, że jest mały stan (auto kupowałem niedawno więc nie wiem jaki był lany) zmieniłem na febi, lecz wspomaganie gorzej hulało jakoś wydawało mi się, że trochę ciężej niż na poprzednim i dzisiaj zalałem HIPOL ATF II D mineralny czerwony i działa tak jak wcześniej wspomaganie leciutko no ale nadal słychać te syczenie. Dzisiaj jak wróciłem od tych mechaników poświęciłem trochę czasu, aby się przyjrzeć gdzie dokładnie tak syczy to o dziwo najgłośniejszy dźwięk dochodzi z serwa, dokładnie z tego: Ale co to ma wspólnego z układem wspomagania kiery? Dodam, że przy odpalonym silniku na biegu jałowym (luzie) przy wciskaniu pedały hamulca (pulsacyjnie) robi się twardy. To może faktycznie serwo a nie wspomaganie? Ale czemu jeśli kręcę kierą to syczenie cichnie? Już sam nie wiem... Poradzicie coś? Pozdro! Edytowane 30 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Miałeś płyn zielony panie bo audi innego nie stosuje. Problem polega na tym ze dali ciała z mineralem od którego rdzewieje magiel i dlatego był czerwony. [emoji12] To rdza. Jak zmieniałem na syntetyczny stary tez był czerwony. Jaki płyn zalales przed ATF?
MurzynDDZ Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Przed ATF lałem febi zielony, (dużo na nim km nie zrobiłem bo jakieś może 40), ale wydaje mi się, że to nie była rdza dlatego, że był bardziej gęsty od febiego czyli musiał być czerwony. Zostać przy tym ATFie? Auto jeszcze na nim wiele nie jeździło bo mam od wczoraj ale lepiej na nim chodzi wspomaganie tak jak wcześniej, bo na febim przed wczoraj ciulowo, ciężej chodziło. Dodam, że już oddałem do mechanika auto i stwierdził, że to jednak serwo jest do wymiany i auto już jest robione. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
POWER-KRIS Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Tez uważałem ze to servo ale dziwiło mnie ze wspomaganie ci pada od serva i nie wiedziałem co doradzić. [emoji12] Jak gdzieś dostaniesz LHM Citroëna to możesz zalać. Na razie ok. Ja mam ten od 3 lat zalany i super http://archiwum.allegro.pl/oferta/febi-plyn-do-wspomagania-syntetyczny-06161-6161-1l-i4354631437.html
MurzynDDZ Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) To znaczy wspomaganie mi nie padło, działało normalnie, tylko było mało płynu wymieniłem na febi zielony i właśnie zaczęło kapke ciężej chodzić i wróciłem na czerwony i objaw ustąpił i działa teraz jak należy. A myślałem, że z tym syczeniem od wspomagania dlatego, że jak kręciłem kierownicą to cichło, lecz to jednak serwo bo tam było słychać najbardziej, że syczy i w dodatku mechanik stwierdził, że pedał hamulca jest twardy. Dzisiaj ma wymienić, więc zobaczymy jak to będzie po wymianie. Czyli na tym ATFie mogę jeździć? Ale chyba zmienię na ten co ty masz skoro mówisz, że jest ok. To jest syntetyk czerwony, co nie? Edytowane 30 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
lukaszlw Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Czekam na odpowiedź bo od dziś mam takie same objawy. Ja bym powiedział, że to nie servo, faktycznie odgłos pochodzi z tamtych okolic ale pod servem jest maglownica. Może to ona daje taki odgłos. Zastanawiające jest to czemu to cichnie podczas ruchów kierownicą. Poziom płynu jest, pompa zmieniana pół roku temu, wspomaganie działa normalnie. Przeczytałem dużo opinii na różnych forach, jedni mówią że zapchany przewód, jeszcze inni o jakimś zaworze zwrotnym. W każdym przypadku zmiana płynu nic nie dawała. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez lukaszlw
POWER-KRIS Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Nie febi i minerał i syntetyczny jest zielony w zielonej butelce.
MurzynDDZ Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) No i niestety dzwonił mechanik i stwierdził, że niby to nie serwo a maglownica syczy, ale to trochę dziwne, ponieważ nie leje się z niej a wspomaganie działa lekko a na zewnątrz słychać wyraźnie w podszybiu że to od serwa syczy, przecież magiel jest pod spodem i nie byłby słyszalny aż tak bardzo w podszybiu na zewnątrz, więc może mechanik mnie wyciulał bo nie chciało mu się tego zrobić? (okres sylwestrowy) Pozdrawiam! Edytowane 30 Grudnia 2014 przez MurzynDDZ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się