Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poziom oleju wspomagania - syczenie przy kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Mam problem w audiczce a dokładniej przy odpaleniu silnika po jakichś 20-30 sekundach zaczyna syczeć coś przy kierownicy, jakby powietrze uciekało. Przy skręcaniu kierownicą syczenie ustaje.

Sprawdzałem stan oleju wspomagania i chciałem właśnie się zapytać jaki powinien być prawidłowy, ponieważ nie zauważyłem tam wskazówek (min/max) a jest dużo mniej niż połowa zbiorniczka. Czy mały stan może być przyczyną syczenia?

Dodam jeszcze, że nie mam pojęcia jaki wlewał poprzedni właściciel ten olej, więc jaki wlać? Ewentualnie wymienić (ze wskazówkami, bo słyszałem, że trzeba odpiąć wąż spuścić i przy zgaszonym silniku kręcić kierownicą i spuszczać resztę).

Pozdrawiam!

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano

Płyn to dobry LHM, a ma być około połowy zbiorniczka bo potrzebny jest zapas miejsca na cofajacy się płyn przy skrecaniu.

Jeden wężyk idzie na pompę, a drugi przychodzi od magla i to ten od magla ściągasz i krecisz fajera w obie strony na max aż wszystko zleci. Potem dolewasz nowego i znów krecisz w celu wyplukania syfu. Zakładasz wężyk i lejesz do baniaka krecisz kiera aż przestanie ubywac i po wymianie. Oczywiście wszystko na zgaszonym silniku.

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem płyn lecz problem nadal nie ustąpił, syczy w okolicy kierownicy (po skręcaniu w lewo w prawo syczenie ustaje), a na zewnątrz właśnie słychać jeszcze bardziej głośniejsze syczenie przy szybie od strony kierownicy. Chyba mnie warsztat będzie czekał. A wiecie co może być przyczyną? Coś zapewne się rozszczelniło, może jakiś wężyk doprowadzający płyn?

Pozdrawiam!

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano

A może to podciśnienie czyli servo?

Opublikowano (edytowane)

A może to podciśnienie czyli servo?

W poniedziałek pojadę do mechanika znajomego, a jeśli to podciśnienie to jakie rozwiązanie będzie?

Dodam, że nawet po wymianie oleju zaczęło bardziej syczeć i w dodatku trochę ciężej wspomaganie chodzi.

Wcześniej był za mały stan oleju w układzie to znajomy mi powiedział, że to mogło zapowietrzyć układ, czy to może być prawdą?

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano

Nawet jeśli to sam się odpowietrza.

A servo to hamulce, myślałem ze może tylko coś syczy. Ale jak masz problem ze wspomaganiem to odpada bo nic do niego nie ma.

Jak było bardzo mało płynu to już może być po pompie lub maglu... ?

Hmm na dnie zbiornika b6 jest siatka, filtr ciekawe czy b5 tez ma może się zapchala? Wtedy są podobne objawy.

Opublikowano (edytowane)

Nawet jeśli to sam się odpowietrza.

A servo to hamulce, myślałem ze może tylko coś syczy. Ale jak masz problem ze wspomaganiem to odpada bo nic do niego nie ma.

Jak było bardzo mało płynu to już może być po pompie lub maglu... ?

Hmm na dnie zbiornika b6 jest siatka, filtr ciekawe czy b5 tez ma może się zapchala? Wtedy są podobne objawy.

Jest siateczka na dnie zbiornika, sprawdzę jutro, ale raczej nie jest zapchana. \

Aktualizacja - 30.12.2014 :

Siateczka nie jest zapchana. Byłem w swoim mieście u 4 mechaników.

Pierwszy mechanik nawet nie wziął auta do szczegółowych oględzin i stwierdził, że jest do wymiany lub regeneracji maglownica.

Drugi stwierdził, że wspomaganie działa w porządku i nie ma co przejmować się tym syczeniem.

Trzeci stwierdził, że należy wymienić pompę bo nie podaje ciśnienia.

Czwarty (najbardziej taki wiarygodny) uznał, że to nie jest na pierwszy rzut oka maglownica, być może pompa i mówił, że nie chce mydlić oczu, mam przyprowadzić auto po nowym roku a dokładnie po 9 grudnia (bo mają urlop) i na spokojnie zobaczy co poszło .

Miałem wcześniej czerwony płyn. Jak zauważyłem, że jest mały stan (auto kupowałem niedawno więc nie wiem jaki był lany) zmieniłem na febi, lecz wspomaganie gorzej hulało jakoś wydawało mi się, że trochę ciężej niż na poprzednim i dzisiaj zalałem HIPOL ATF II D mineralny czerwony i działa tak jak wcześniej wspomaganie leciutko no ale nadal słychać te syczenie.

Dzisiaj jak wróciłem od tych mechaników poświęciłem trochę czasu, aby się przyjrzeć gdzie dokładnie tak syczy to o dziwo najgłośniejszy dźwięk dochodzi z serwa, dokładnie z tego:

pobranejp_wrraxpx.jpg

Ale co to ma wspólnego z układem wspomagania kiery? Dodam, że przy odpalonym silniku na biegu jałowym (luzie) przy wciskaniu pedały hamulca (pulsacyjnie) robi się twardy. To może faktycznie serwo a nie wspomaganie? Ale czemu jeśli kręcę kierą to syczenie cichnie?

Już sam nie wiem... Poradzicie coś?

Pozdro!

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano

Miałeś płyn zielony panie bo audi innego nie stosuje. Problem polega na tym ze dali ciała z mineralem od którego rdzewieje magiel i dlatego był czerwony. [emoji12]

To rdza.

Jak zmieniałem na syntetyczny stary tez był czerwony.

Jaki płyn zalales przed ATF?

Opublikowano (edytowane)

Przed ATF lałem febi zielony, (dużo na nim km nie zrobiłem bo jakieś może 40), ale wydaje mi się, że to nie była rdza dlatego, że był bardziej gęsty od febiego czyli musiał być czerwony.

Zostać przy tym ATFie? Auto jeszcze na nim wiele nie jeździło bo mam od wczoraj ale lepiej na nim chodzi wspomaganie tak jak wcześniej, bo na febim przed wczoraj ciulowo, ciężej chodziło.

Dodam, że już oddałem do mechanika auto i stwierdził, że to jednak serwo jest do wymiany i auto już jest robione. :)

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano

Tez uważałem ze to servo ale dziwiło mnie ze wspomaganie ci pada od serva i nie wiedziałem co doradzić. [emoji12]

Jak gdzieś dostaniesz LHM Citroëna to możesz zalać. Na razie ok.

Ja mam ten od 3 lat zalany i super

http://archiwum.allegro.pl/oferta/febi-plyn-do-wspomagania-syntetyczny-06161-6161-1l-i4354631437.html

Opublikowano (edytowane)

To znaczy wspomaganie mi nie padło, działało normalnie, tylko było mało płynu wymieniłem na febi zielony i właśnie zaczęło kapke ciężej chodzić i wróciłem na czerwony i objaw ustąpił i działa teraz jak należy.

A myślałem, że z tym syczeniem od wspomagania dlatego, że jak kręciłem kierownicą to cichło, lecz to jednak serwo bo tam było słychać najbardziej, że syczy i w dodatku mechanik stwierdził, że pedał hamulca jest twardy. Dzisiaj ma wymienić, więc zobaczymy jak to będzie po wymianie.

Czyli na tym ATFie mogę jeździć? Ale chyba zmienię na ten co ty masz skoro mówisz, że jest ok. To jest syntetyk czerwony, co nie?

Edytowane przez MurzynDDZ
Opublikowano (edytowane)

Czekam na odpowiedź bo od dziś mam takie same objawy. Ja bym powiedział, że to nie servo, faktycznie odgłos pochodzi z tamtych okolic ale pod servem jest maglownica. Może to ona daje taki odgłos. Zastanawiające jest to czemu to cichnie podczas ruchów kierownicą.

Poziom płynu jest, pompa zmieniana pół roku temu, wspomaganie działa normalnie. Przeczytałem dużo opinii na różnych forach, jedni mówią że zapchany przewód, jeszcze inni o jakimś zaworze zwrotnym. W każdym przypadku zmiana płynu nic nie dawała.

Edytowane przez lukaszlw
Opublikowano

Nie febi i minerał i syntetyczny jest zielony w zielonej butelce.

Opublikowano (edytowane)

No i niestety dzwonił mechanik i stwierdził, że niby to nie serwo a maglownica syczy, ale to trochę dziwne, ponieważ nie leje się z niej a wspomaganie działa lekko a na zewnątrz słychać wyraźnie w podszybiu że to od serwa syczy, przecież magiel jest pod spodem i nie byłby słyszalny aż tak bardzo w podszybiu na zewnątrz, więc może mechanik mnie wyciulał bo nie chciało mu się tego zrobić? (okres sylwestrowy)

Pozdrawiam!

Edytowane przez MurzynDDZ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...