Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nawiew na przednią szybę


voytek_dbo

Rekomendowane odpowiedzi

klimatronic , problem wystepuje od kilku dni nie działa tylko nawiew na przednia szybę reszta jest ok

,nie bylo wczesniej zadnych problemow z nawiewami !

poszperalem troszke o tym problemie na forach , ale nie znalazłem przydatnych informacji tylko tyle ,

żeby odkręcić schowek pasażera i sprawdzić śilniczki ...? ,tylko nie napisali jakie to są, i gdzie dokladnie się znajduja ? itp

klimatronik działa bezproblemowo ,klima nabita ,szczelna ,nie pojawia sie zadna woda w aucie ,czyli temat wilgoci odpada

posiadam vaga autophix scanner ale nie wiem jak to obsługiwac , nie mam kiedy sie nauczyc :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w tryb serwisowy klimatronika i sprawdź na pierwszym kanale (1c) czy są błędy.

Wklejam instrukcję wraz z opisem kodów błędów.

Wejście w tryb serwisowy:
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kanału. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kanał.

Kody diagnostyczne (błędy) wyświetlane na kanale 1c:
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551

Edytowane przez Babel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka sie nie otwiera i z tego powodu nie daje powietrza na szybe, pewnie silniczek od klapy sie zatarł, po zdjeciu schowka duzo nie zobaczysz dojscie do tych klap i silniczkow jest utrudnione, sa one pod deska na samymy srodku. Ten od regulacji temp. jest widoczny pod spodem po zdjeciu schowka ale gdzie ten od szyby to :huh::dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj schowek pasażera i zobacz czy cięgna przy silniczkach nie są zablokowane mechanicznie. (u mnie kiedyś złapały kabelek od alarmu) Jeśli nic w nich nie siedzi to do czyszczenia silniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakoś bardziej obrazowo mógłbyś wytłumaczyć ?

jak wygląda to cięgno przy siliczku ,

jak zdjąć te ciegna do czyszczenia itp

od wczoraj pojawił sie kolejny problem z klimatronikiem ,mianowicie przestała świecić lewa strona klimatronika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięgna to te ramiona które idą od silnika do klapy. Oświetlenie to pewnie żarówka bo są dwie na prawą i na lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek-nagrzewnicy-klapy-nawiewu-audi

To silniczek od regulacji temp. sa podobne ciezki jest dostep do nich musisz poszukac gdzie znajduje sie ten od nawiewu na szybe czolowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio ciągle pojawia mi się problem z nawiewem w kabinie mianowici nie moge ustawić zadnego nawiewu oprócz środkowego w klimatroniku naciskam np na szybe a tu nic sie nie przełancza dajej dmucha na środkowy tak samo jak włacze wszystkie szyba+kabina+nogi nawiew działa tylko na kabine nie mogę tak jezdzić bo paruje mi szyba myśle że coś sie zacieło ma ktoś jakoś rade co z tym zrobić posiadam klimatronic z 95r sa jeszcze takie błady na klimatroniku 11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana 13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana oraz jakiś 65,1

Edytowane przez Damian80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian mam to samo, rozwialzales jakos ten problem?

EDIT. U mnie klapa centralna zeskoczyla z zaczepu przez co byla ustawiona caly czas na srodek. Pomimo tego ze klapa szyba/nogi działała to nie dochodziło tam powietrze bo blokowała klapa centralna.

Edytowane przez vwiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...