Hezen Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Ja tez nie mam kanału a będę uzupełniał olej w swojej skrzynce. A więc tak: Rozgrzewasz olej w skrzyni do 40-45 stopni, podnosisz auto obojętnie czym byle tylko wejść pod spód. Luzujesz korek spustowy, opuszczasz auto. Podstawiasz pod korek jakieś naczynie, sprawdzasz temperaturę jak będzie 30-35 stopni to odkręcasz korek spustowy i patrzysz czy leci olej - jeśli nie to uzupełniasz go po stanu (tak żeby się z otworu spustowego sączył olej. Olej sprawdzasz i uzupełniasz na odpalonym silniku, bardzo przydatna rzecz to lejek i wąż który nakładasz na rurkę wlewową skrzyni Co do odkręcenia miski, to możesz zrobić tak jak piszesz z tym że do pustej skrzyni (konwerter i skrzynia opróżniona z oleju wchodzi jakieś 4,2-4,5l oleju), po odkręceniu samej miski zleci jakieś 2-2,5L i w takim wypadku najlepiej poluzować sterownik skrzyni żeby zleciało więcej oleju. Tak ogólnie przy zmianie oleju jak już sterownik jest na wierzchu zaleca się jego kompleksowe czyszczenie oraz diagnostykę, ale jak nie czujesz się na siłach tego zrobić bo jest z tym dużo grzebania oraz dużo małych elementów to lepiej się tego nie podejmować Poza tym po odkręceniu jednego z zaworów rozregulujesz ciśnienie oleju - po prostu musiałbyś go zostawić w spokoju Przy zalewaniu nowym olejem i tak musisz sprawdzić stan oleju i go doprowadzić do porządku, nie może być oleju ani za mało ani za dużo. Jeśli zalałbyś ilością oleju z jakiej tam książki serwisowej to będziesz miał za wysoki stan oleju, tym bardziej że w konwerterze będzie stary olej. Za dużo oleju - za wysokie ciśnienie, rozwalisz pompę, kosze też swoje dostaną. Za mało oleju - zajedziesz pompę, sterownik i kosze czyli całą skrzynkę Edytowane 2 Stycznia 2015 przez Hezen
heju Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 hm za dużo za mało tak źle i tak nie dobrze. to jak bym wycierał dupe szkłem....troche mnie nakręciłeś na robote ale można sporo nabroić i nie wiem czy nie jeździć puki działa. jechałem dzisiaj spokojnie sobie bez obciążenia i tak autko powoli bujałem i faktycznie to jak na 3 bieg mi się przełączyła to kilka razy zadrgała kiera i ustało. takie momenty. ale to była taka rekreacyjna jazda samemu, jak dochodzi cała familia albo przyczepa to targa i to konkretnie.....
Hezen Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Wymiana oleju lub jego uzupełnienie nie zaszkodzi tym bardziej ze do skrzyni nie zaglądałeś od bardzo długiego czasu.To czy wymienisz, czy uzupełnisz stan zależy od Ciebie, nie jest to trudne a sterownika nie musisz ruszać.Jeśli będziesz jeździł tak jak jest bez chociażby próby naprawy to w końcu się wysypie a może się okazać że nie masz stanu oleju i wystarczyło by kupić litr za 30-40 zł a tak wydasz za samą skrzynie 1000-1200zł i będzie to zakup kota w worku.Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 2 Stycznia 2015 przez Hezen
audi a4 b5 sline Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 witam. bylem dzisiaj w warsztacie po podlaczeiu waga zero bedow.po wiezdzie na kanal okazalo sie ze w skrzyni brakuje 05 litra oleju,a w dyferencjale 04 litra.po uzupelnieniu i jezdzie testowej jest poprawa.za tydzien wymieniam olej z filtrem. ps.podczas wyciagania korka zeby dolac olej owy korek sie uszkodzil jaki jest jego nr ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się