jankes93 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam, strasznie mi "wyje" łożysko od alternatora, czy można je wymienić bez wymiany całego alternatora? Model A4 B5 1.8 ADR.
jacek70 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Pewnie ze można. Przecież to ktoś montuje.
jankes93 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 Wymieniał juz ktoś? Dam radę sam to zrobić czy potrzebne będzie jakieś urządzenie aby wybić to łożysko mechanicznie?
darko Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 są tam dwa łożyska, nie ma większych problemów z wymianą do łożyska od strony szczotek potrzebny będzie jakiś mniejszy ściągacz, drugie samo schodzi po dupnięciu jakimś młotkiem przez deskę w oś alternatora
jankes93 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 Czyli po niedzieli biorę się za wymianę
darko Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 jest tam też coś takiego http://allegro.pl/130903-kapa-lozyska-lozysko-6200-alternatora-valeo-i4947614890.html, nie dawno wymieniałem ale nie mogę znaleźć rozmiarów łożysk, zobacz jak wyglądają szczotki regulatora napięcia i do przeczyszczenia drobniutkim papierem ściernym komutator
jankes93 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 Dzięki za rady, jeszcze macie jakieś uwagi, które uwzględnię przy wymianie?
szper11 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Ja kiedyś jeszcze w 80 b4 wymieniałem łożyska alternatora które kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i po 3 tygodniach zaczęły wyć jeszcze mocniej niż te pierwsze. Następnym razem pojechałem do gościa który prowadził sklep z łożyskami i mówił że do alternatora montuje się łożyska które po numerze mają oznaczenie CE i że to są łożyska ze wstępnym luzem czyli jak są zimne to posiadają wyczuwalny luz i dopiero jak się nagrzeją w czasie pracy to ten luz się kasuje. Nie wiem ile w tym było prawdy ale po kupnie u niego łożysk z tym oznaczeniem problem już nie wrócił. A może to tylko taki zbieg okoliczności. CE- Luz promieniowy w zakresie klasy „normalnej”, łożyska niskoszumowe Przykład: 6007CE źródło: http://parkmedia.pl/nsk/pdf/pl_bearing_designation_systems.pdf Edytowane 5 Stycznia 2015 przez szper11
eXik Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 jankes93 jeśli będzie Ci się chciało możesz zrobić jakies fotostory z wymiany.
jankes93 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dobrze, jak się wezmę za wymianę to zrobię, nie widzę problemu
Magicbattle Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 i tez dobra lutowniece co ma duzo W przynajmniej 100 zeby sprawnie poszlo jak i pozniej lutowanie z powrotem. musisz rozlutowac 6 polaczen uzwojenia. roboty jak na pierwszy raz 2-3 godziny. no i pistolet pneumat bo kola pasowego nie odkrecisz kluczem za choinke. maly sciagacz i wiekszy do kola ostatecznie. duze lozysko placilem 28 zł specjalne jak pisali wczesniej i male 8.5 plus komutator 7.5 jesli bedzie niezle zajechany. zadnym papierkiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się