jankes93 0 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Witam, strasznie mi "wyje" łożysko od alternatora, czy można je wymienić bez wymiany całego alternatora? Model A4 B5 1.8 ADR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Pewnie ze można. Przecież to ktoś montuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jankes93 0 Posted January 3, 2015 Author Share Posted January 3, 2015 Wymieniał juz ktoś? Dam radę sam to zrobić czy potrzebne będzie jakieś urządzenie aby wybić to łożysko mechanicznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko 4 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 są tam dwa łożyska, nie ma większych problemów z wymianą do łożyska od strony szczotek potrzebny będzie jakiś mniejszy ściągacz, drugie samo schodzi po dupnięciu jakimś młotkiem przez deskę w oś alternatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
jankes93 0 Posted January 3, 2015 Author Share Posted January 3, 2015 Czyli po niedzieli biorę się za wymianę Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko 4 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 jest tam też coś takiego http://allegro.pl/130903-kapa-lozyska-lozysko-6200-alternatora-valeo-i4947614890.html, nie dawno wymieniałem ale nie mogę znaleźć rozmiarów łożysk, zobacz jak wyglądają szczotki regulatora napięcia i do przeczyszczenia drobniutkim papierem ściernym komutator Link to comment Share on other sites More sharing options...
jankes93 0 Posted January 3, 2015 Author Share Posted January 3, 2015 Dzięki za rady, jeszcze macie jakieś uwagi, które uwzględnię przy wymianie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szper11 1 Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 (edited) Ja kiedyś jeszcze w 80 b4 wymieniałem łożyska alternatora które kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i po 3 tygodniach zaczęły wyć jeszcze mocniej niż te pierwsze. Następnym razem pojechałem do gościa który prowadził sklep z łożyskami i mówił że do alternatora montuje się łożyska które po numerze mają oznaczenie CE i że to są łożyska ze wstępnym luzem czyli jak są zimne to posiadają wyczuwalny luz i dopiero jak się nagrzeją w czasie pracy to ten luz się kasuje. Nie wiem ile w tym było prawdy ale po kupnie u niego łożysk z tym oznaczeniem problem już nie wrócił. A może to tylko taki zbieg okoliczności. CE- Luz promieniowy w zakresie klasy „normalnej”, łożyska niskoszumowe Przykład: 6007CE źródło: http://parkmedia.pl/nsk/pdf/pl_bearing_designation_systems.pdf Edited January 5, 2015 by szper11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXik 1 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 jankes93 jeśli będzie Ci się chciało możesz zrobić jakies fotostory z wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jankes93 0 Posted January 7, 2015 Author Share Posted January 7, 2015 Dobrze, jak się wezmę za wymianę to zrobię, nie widzę problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magicbattle 11 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 i tez dobra lutowniece co ma duzo W przynajmniej 100 zeby sprawnie poszlo jak i pozniej lutowanie z powrotem. musisz rozlutowac 6 polaczen uzwojenia. roboty jak na pierwszy raz 2-3 godziny. no i pistolet pneumat bo kola pasowego nie odkrecisz kluczem za choinke. maly sciagacz i wiekszy do kola ostatecznie. duze lozysko placilem 28 zł specjalne jak pisali wczesniej i male 8.5 plus komutator 7.5 jesli bedzie niezle zajechany. zadnym papierkiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now