Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Podciśnienie 2.0 TDI BRD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak pakujesz nowy egr to juz nic nie modź - bedzie dobrze jezdziło. a jesli masz zamiar kupic nowy + EGR OFF to jest to nie poważne...

Nowy = wszystko fafa jek powinno

EGR OFF = stary niech zostaje na pkładzie + zaslepka na łaczenie rury spalin EGRu przy kolektorze wydechowym i z głowy.

Naturalnie to twoja fura i twoje pieniadze - ja tak to widze....

Piotrku z całym mega szacunkiem i bez obrazy, ale strasznie mącisz w głowie swoja teorią-(to hobby czy jesteś na codzien mechanikiem/diagnostą samochodowym? - bardzo przepraszam ale jestem poprostu ciekawy,bo masz tak obcykana teorię zupełnie opisane jak w dokumentacji serwisowej)

jestem takiego zdania jako mechanik - albo robimy druciarstwo (zygamy szmalem i podcieramy dupe szkłem[prawdo podonie na wieki bedzie spokuj] ) albo idziemy w strone jak gitara grała.(za czym jestem osobiscie- Ja. Tak też postapiłem osobiscie wymieniłem EGR na nowy 520zł połozyłem w sklepie i siemano - mimo ze mam praktycznie zabawy ze strony Tunera za "darmo")

Opublikowano

jak pakujesz nowy egr to juz nic nie modź - bedzie dobrze jezdziło. a jesli masz zamiar kupic nowy + EGR OFF to jest to nie poważne...

Nowy = wszystko fafa jek powinno

EGR OFF = stary niech zostaje na pkładzie + zaslepka na łaczenie rury spalin EGRu przy kolektorze wydechowym i z głowy.

Naturalnie to twoja fura i twoje pieniadze - ja tak to widze....

Piotrku z całym mega szacunkiem i bez obrazy, ale strasznie mącisz w głowie swoja teorią-(to hobby czy jesteś na codzien mechanikiem/diagnostą samochodowym? - bardzo przepraszam ale jestem poprostu ciekawy,bo masz tak obcykana teorię zupełnie opisane jak w dokumentacji serwisowej)

jestem takiego zdania jako mechanik - albo robimy druciarstwo (zygamy szmalem i podcieramy dupe szkłem[prawdo podonie na wieki bedzie spokuj] ) albo idziemy w strone jak gitara grała.(za czym jestem osobiscie- Ja. Tak też postapiłem osobiscie wymieniłem EGR na nowy 520zł połozyłem w sklepie i siemano - mimo ze mam praktycznie zabawy ze strony Tunera za "darmo")

Grzesiu jak kupie nowy to nie będe nic grzebał;-), jak wywale programowo to zostawie ten i zaślepie, będzie furmanka hulać:-)

Opublikowano (edytowane)

jak pakujesz nowy egr to juz nic nie modź - bedzie dobrze jezdziło. a jesli masz zamiar kupic nowy + EGR OFF to jest to nie poważne...

Nowy = wszystko fafa jek powinno

Przecież dokładnie to, tylko innymi słowami mu napisałem wyżej , w poście nr.59 :decayed:

Piotrku z całym mega szacunkiem i bez obrazy, ale strasznie mącisz w głowie swoja teorią-(to hobby czy jesteś na codzien mechanikiem/diagnostą samochodowym? - bardzo przepraszam ale jestem poprostu ciekawy,bo masz tak obcykana teorię zupełnie opisane jak w dokumentacji serwisowej)

Z wykształcenia jestem technikiem samochodowym, ale od 25 latek na życie zarabiam w innej branży :decayed:

Nie znaczy to że nie jestem na bieżąco z techniką samochodową, w ramach wolnego czasu i możliwości technicznych grzebię w swoich autach i autach znajomych, nie chcę się przechwalać, ale kilka "beznadziejnych" przypadków udało mi się rozwikłać :)

A kluczem do sukcesu jest właśnie zrozumienie zasady działania i procesów zachodzących w danych mechanizmach w czasie ich pracy.

Dorzucając do tego wnikliwą , czasem długotrwałą obserwację objawów jakiegoś problemu udaje mi się postawić prawidłową diagnozę , bez wymieniania połowy załóżmy na to silnika :hi:

Nie psioczę generalnie na mechaników, tylko jak wszyscy zarabiający pracą na chleb, nadrzędnym celem dla nich jest moment zapłaty :P

Efektem tego jest brak chęci z ich strony do zajmowania się trudnymi , czasochłonnymi przypadkami, bo kasy z tego nie będzie, co najwyżej dużo straconego czasu, nerwów i frustracja :decayed:

Poza tym prawie wszyscy działają schematycznie i podobieństwo objawów do jakiegoś wcześniejszego przypadku prowadzi czasami do błędnej diagnozy, pośpiech i rutyna robią swoje, ale rachunki za to płaci klient :decayed:

jestem takiego zdania jako mechanik - albo robimy druciarstwo (zygamy szmalem i podcieramy dupe szkłem[prawdo podonie na wieki bedzie spokuj] ) albo idziemy w strone jak gitara grała.

Na temat druciarstwa i podcierania d*py szkłem można by pisać do usranej śmierci :decayed:

Ale dążąc do rozwiązania problemu mam zawszę otwartą mózgownice na niestandardowe rozwiązania.

Jak mogą być skuteczne w dodatku niewielkim kosztem, to to zawsze je biorę pod uwagę, bo nie sztuką jest wywalenie kasy na coś, czego wymiana nie jest konieczna i może słuzyć jeszcze długo :hi:

Pozdrawiam.

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

bo ogólnie wiedze masz zajebistą - nie wiem skad ją bierzesz (ja osobiście takiego dostępu nie mam)na temat tych silników sam dzieki twoim wiadomoscią jakie tu przelewasz sie uczę Ja. dosłownie opisujesz wszystko jak z wewnętrznych dokumentacji ASO przeszkolenia mechaników/diagnostów odnośnie danego modelu silnika... - ja na codzien mam stycznosć z M-B i tam własnie mamy takie dokumentacje na temat danego silnika opisana jego "strategia" lecz niestety w praktyce jest zupełnie inaczej i zazwyczaj w 80% przypadkach kieruje rutyna.

Także stary szacunek ogólnie za takie możdżenie.

Opublikowano (edytowane)

Net jest kopalnią wiedzy, na pewno nie jest ona pełna, bo tylko do niewielkiej części się można dokopać, ale od czego mamy właśnie mózg :kox::hi: ?

Myślę że właśnie od tego, żeby dokładając do tego praktykę i ogólną wiedzę techniczną, analizując procesy zachodzące w danych mechanizmach, resztę po prostu sobie wydedukować :):decayed:

A najważniejsza jest w tym wszystkim chęć i motywacja do tego by to rozkminić , po prostu trzeba to lubić :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Panowie jeszcze jedno pytanko :decayed: , chodzi o synchro wałka dzisiaj w końcu na spokój sprawdziłem

Jadę spokojnie jest -0.5 daję w palnik to jakąś chwile jest + 0,97 i spada do +0,5. Oczywiście na wolnych obrotach 0.

Czy to normalne?? :facepalm:

Opublikowano

normalne...jasne ze to normalne...nikt nie ma sztywnego odczytu

Opublikowano

normalne...jasne ze to normalne...nikt nie ma sztywnego odczytu

Grzesiu jak zawsze mnie uspokoiłeś :decayed:

Panowie dzisiaj jeszcze coś sprawdziłem :decayed: , te dwa zaworki co sterują klapkami kolektora i chłodniczką egr, czy one powinny przepuszczać powietrze??.

Czy ktoś z was mógł by sprawdzić(oczywiście jeśli to nie problem) czy te zaworki u Was przepuszczają :) . Ja dmuchałem :grin: w wężyki od gruchy klap i tej chłodniczki egr i jest przedmuch przez te zaworki, przewody szczelne też sprawdzałem. Nie chce w razie czego kupować ich na darmo :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Nie kupuj :) znów nie trafiłeś...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

Dobrze że Forum istnieje :decayed: , dzięki Grzesiu :wink:

Dobra w końcu podmieniłem egr i przepustnice po przebiegu 100tys :decayed:. Jeszcze nie jeździłem samochodem więc nie wiem jak to się zachowuje, jak będzie lipa to pójdzie programowe wyłączenie :kwasny:, Piotrze miałeś racje że te telepanie przy gaszeniu to wina klapy gaszącej :wink: , dziwne jest to że klapa nie miała żadnych błędów a wariowała :) . założyłem tą od magika i ku mojemu zdziwieniu ze słabym DKZ samochód w końcu normalnie gasi :D.

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa tylko bez zwały ze mnie :grin: ,czy dmuchając w ten wężyk

a572df4afa37a163med.jpg

65d621b8d001a45bmed.jpg

vacum pompa powinna trzymać czy też gdzieś przepuszczać??, u mnie z tyłu gdzieś powietrze ucieka i nie wiem czy tak powinno być :kwasny: , przewody do serwa szczelne sprawdzałem ;)


?? :)

Edytowane przez kamiltgk
Opublikowano (edytowane)

Ma robić sie w układzie podciśnienie a nie nadciśnienie. B) - efekt prawidłowy.tak ma być

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Ma robić sie w układzie podciśnienie a nie nadciśnienie. B) - efekt prawidłowy.tak ma być

:notworthy:

Więc tak polatałem trochę na tym dobrym egr i szału nie ma :decayed: dalej te turbo dobrze nie wstawało, po zaślepieniu całkowicie egr-a i zanim check się nie zapali samochód całkiem ładnie chodzi :wink:. Dlatego wyłączam go programowo i będę miał spokój(ciekawe co jeszcze się w najbliższym czasie wysypie) :decayed:.

Dzięki jeszcze raz za pomoc :drinks:

Znowu mam pytanko:-), co to jest w blokach pomiarowych grupa 004, 3 okienko?? I jakie tam są dopuszczalne wartości??

Opublikowano

związane jest to z wałkiem wydechowym który przekazuje naped na wałek sterujący PPd max to chyba jest 7,1 lub 7,6kw - w niektórych samochodach jak sie podłacze i najade kursorem na okienko to wyswietla sie dymek z podpowiedziami zakres tolerancji itd a np u siebie jak sie podłacze to wogóle nic a nic nie podpowiada... ja mam nap 4,1*

Opublikowano

U mnie jest na zimnym 6.3, znowu jak się rozgrzeje to skacze z 7.1 na 6.6 czy tak powinno być?? . To u ciebie jest sztywne te 4.1? Czy też zmienia się.

Opublikowano

Skacze też 4,1-4,6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...