Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca (edytowane) Przecież jest lista na pierwszej stronie. DH obsluguje. Trzeba wgrać parametryzację pod pdc do BCM1. Edytowane 19 Lipca przez Muskel1
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Wiem, że jest. Na tym się opierałem. Ale chodzi mi o wiarygodne źródło, tak żeby elektryk nie miał zastrzeżeń. Na ten moment czujniki i kamera tył działają. wizualizacja też się pojawiła, ale jest brak wizualizacji dla przodu i sygnału dla przodu. To na pewno chodzi o parametryzację, czy też może być inny problem jak np uszkodzony czujnik?
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 10 minut temu, woochuck napisał(a): Ale chodzi mi o wiarygodne źródło To jest wiarygodne źródło. Miałeś fabrycznie tylne czujniki i dołożyłeś przednie, czy nie miałeś w ogóle?
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Miałem fabrycznie tył i dołożyłem przód. Ale jak kupiłem auto to było stuknięte w tył i auto dostało nowe czujniki na tył (z nowym zderzakiem).
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca I w MMI też wszystko odpowiednio pozmieniane? Kodowanie w BCM1 też?
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Twierdzi, ze kodowanie ogarnięte. o MMI nie pytałem. Mówiąc o MMi mówimy o opcjach do ogarnięcia w zielonym menu?
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Tak, tak jak opisane jest to na pierwszej stronie, w MMI w zielonym menu musisz kilka rzeczy pozmieniać.
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Będę u niego po 15 i się dowiem albo poproszę o odblokowanie zielonego menu i sam zmienię. Jeszcze jedna rzecz - w rozmowie tel spytałem o to, czy robił parametryzację, on stwierdził, że to się robi tylko w przypadku montażu komponentów z innej marki (czy jakoś tak). Podejrzewam, że on używa po prostu innego słownictwa, bo mi to brzmi na totalną głupotę. Dlatego pytanie - jak będę u niego to jakoś mogę sprawdzić, czy robił tą parametryzację wgl? Skoro ekran pokazuje wizualizację to nie jest tak, że musiał zrobić parametryzacje, bo inaczej by jej nie pokazało?
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca I druga rzecz, skoro podpiął swoje bmc1 i działało, to znaczy, że wszystko w zielonym menu musieli też zrobić prawidłowo chyba?
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Nie wiem i Ty sam też nie wiesz co on podpiął i co działało a co nie.
woochuck Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca No dobra, sprawdzę na miejscu jeszcze to zielone menu. Jak nie wypali to będę szukał kogoś innego. Polecisz kogoś sprawdzonego kto ogarnie temat? wielkopolska między Wrocławiem a Poznaniem.
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Nie jestem z tamtych stron, więc nikogo nie polecę.
michalspam94 Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia Pacjent: A5 Sportback Lift z MMI 3G Low BCM nie obsługuje PDC Podłączenie tylnych czujników + kamery cofania bez dynamicznych linii Materiał: Moduł PDC 8K0919475T Głośniczek 8E0919279 Wiązka zderzaka tył 8K0971104 Czujniki (4szt) 420919275 Uchwyty z przedlifta: 8T0919258RH, 8T0919290RH, 8T0919289LH, 8T0919257LH - podeszły do polifta Uszczelki (4szt) 1T0919133C Kamera cofania (chińska zintegrowana z klamką bagażnika) Ja kupiłem całą wiązkę z czujnikami, koszyczkami i uszczelnieniami. Moduł i głośniczki kupiłem z kawałkami kabli, zatem wystarczyło dolutować dłuższy przewód i można działać. Opis działań: 1. Zrobiłem wiązkę kostki T16: CAN, zasilanie, masa, głośniczek 2. Przeciągnąłem kable z bagażnika do kostki z CAN-ami, podlutowałem. Można wybrać jedno z poniższych T46s jest przy bezpiecznikach po otwarciu drzwi pasażera - wystarczy dolutować do jednej z par z niebieskim paskiem. T17f ze schematu jest również z przodu auta jednak poniżej w osłonie 3. podłączyłem masę, zamontowałem głośniczek: A5 sportback nie ma miejsca tam gdzie A4 lub nie widzę. Zamontowany za prawym boczkiem bagażnika 4. Podłączyłem tymczasowo zasilanie z zapalniczki i uruchomiłem czujniki. Od razu zaczęły pikać po wbiciu wstecznego na zapłonie. 5. Zamontowana kamera cofania w klamkę (chińczyk) i podłączona bezpośrednio pod MMI 3G Basic. 6. Kodowanie komputerem: a) 19 Gateway -> Instalation List -> zaznaczamy "Park Assist" (może być też widoczne jako 10 Asystent parkowania lub podobnie) -> Save b) 10 Park Assist -> 16 Security Access (Pin: 71679) -> 07 Coding -> Pomocnik kodowania ustawiłem kodowanie skrzyni na manualną wysyłanie podglądu ze sterownika PDC (Byte 0 Bit 4 na 1) hak - kodowanie w najnowszym module 4 kanałowym (8K0919475T) nie jest przyjmowane. Mam oryginalny hak z centralką po CAN. Start-Stop - kodowanie w najnowszym module 4 kanałowym (8K0919475T) nie jest przyjmowane. podgląd z kamerki cofania - kodowanie jest przyjmowane, zmienia się wyświetlanie i pokazuje obraz. 7. Ustawione sterowanie i wizualizacja z radia - mam MMI 3GL Basic - wyklikanie w zielonym menu opcji: Car -> CarMenuOperation -> parkhilfe: 0 => 1 Car -> CarDeviceList -> APS: zaznaczamy 8. Zdjęty zderzak i zamontowane czujniki - wiercenie od środka delikatnie poszczerbiło lakier - na przyszłość wierciłbym małą dziurkę, okleił taśmą papierową i wiercił od zewnątrz. Pozostało: 8. Podłączyć zasilanie pod bezpiecznik 5 - dociągnąć zasilanie po zapłonie, zostawiam na później jak dowiem się nieco więcej o elektryce auta. Uwagi: - PDC pika u mnie już po wbiciu wstecznego bez odpalenia i z zaciągniętym ręcznym - zderzak w A5 sportback FL ma zaznaczone miejsca do wiercenia - niestety delikatnie, więc trzeba się przyjrzeć - nie mam u siebie zasilania po zapłonie w bezpiecznikach w bagażniku - podpiąłem do zasilania zapalniczki z bagażnika Do ustalenia / zweryfikowania: 1. Gdzie realnie można najbliżej podłączyć ten CAN? T17f ze schematu jest również z przodu auta T46s jest przy bezpiecznikach po otwarciu drzwi pasażera - wystarczy dolutować do jednej z par z niebieskim paskiem. 2. Zasilanie PDC powinno być z czarnej listwy bezpieczników: Bezpiecznik 5 lub 7 (zależy od rocznika) - do zweryfikowania skąd dociągnąć zasilanie Ciekawostki: 1. Podłączenie przycisku od PDC do wersji 4 kanałowej nic nie daje nawet w przypadku podłączonej kamery cofania (bez modułu dynamicznych linii) Podłączenie przednich czujników Materiał: Moduł PDC 8K0919475R (8K0919475AA był akturat sporo droższy i bez kostek) Zestaw 4x czujniki z koszyczkami, wiązkami i głośniczkiem do A4 B8 FL (chiński) do doposażenia Uszczelki siwe x2 (w zestawie były czarne) Przełącznik PDC+ESP pod MMI 3G Kable (wiązki z zestawu okazały się krótkie, starczyłyby tylko do BCM-a, a niestety mój nie współpracuje z PDC) Opis działań: 1. Podłączone na krótko bez przycisku. Błędów brak, kodowanie ustawione (przyjmuje start-stop). Po wbiciu wstecznego pokazuje podgląd z kamery i czujników przód, tył, ale nie pika. Ustawienia głośniczka przez MMI pokazują, że głośniczki są sprawne. Być może kwestia odpalenia auta jak ktoś pisał, a może brak przycisku. Zweryfikuję jak skończę podłączać. Kodowanie ustawiamy tak samo jak w przypadku tylnych czujników. 2. Zrobiłem wiązkę kostki T16+T12: na nowo CAN (żeby szedł razem z resztą kabli), kable do przycisku, głośnika i do okolic BCM-a, gdzie połączę z tymi z zestawu 3. Zdjęty zderzak i zamontowane czujniki - wiercenie od środka małego otworu i od zewnątrz uważając aby nie uszkodzić lakieru. Zewnętrzne miejsca montażu były zaznaczone, na grillu niestety nie, ale było miejsce na zamontowanie uchwytów - te z zestawu są nieco inne niż oryginalne i minimalnie wystają czujniki z grilla Koszyczki zewnętrzne okazały się niepotrzebne. Zderzak miał spryskiwacze i od razu od nich były w jednym elemencie uchwyty na PDC. Utrudniło to wiercenie, ale zostawiłem oryginalne uchwyty. Czujniki z zestawu po zamontowaniu są około 1-2mm cofnięte 4. Przeciągnięcie kabli z bagażnika do okolic BCM-a zrealizowałem prawą stroną 5. Montaż głośniczka 6. Wymiana przycisku (miałem ten z obrazkiem od ESP, kupiłem przedlift czyli napis ESP-OFF - można przełożyć sam przycisk z ikoną ESP - pasuje) Uwaga: Pikanie następuje podczas faktycznej jazdy i zależne jest chyba od wbitego biegu (manual). Na postoju nie udało mi się przetestować, ale podczas parkowania działa jak należy.
woochuck Opublikowano 5 Sierpnia Opublikowano 5 Sierpnia @Muskel1 dzięki za wcześniejsze odpowiedzi. Auto odebrane i sprawdzone u znajomego mechanika. -Kodowanie wygląda na przeprowadzone prawidłowo, -w zielonym menu zmiany wprowadziliśmy tak jak trzeba, i efektu nadal nie ma. Wygląda na to, że elektryk nie zrobił tej parametryzacji. Stąd teraz pytania: - parametryzacje zrobię tylko przy pomocy vag can pro, czy też przy pomocy VCDS? - czy parametryzacje ogarnie każdy elektryk? Czy też jest to coś bardziej skomplikowanego?
Muskel1 Opublikowano 5 Sierpnia Opublikowano 5 Sierpnia VCDS nie ma takiej możliwości. VCP albo ODIS. Nie powiem Ci czy każdy elektryk to ogarnie, bo nie znam możliwości i umiejętności każdego elektryka. Osoby posiadające VCP powinny być w stanie wgrać parametryzację, pod warunkiem, że potrafią się tym posługiwać. Niestety ale coraz częściej można stwierdzić nawet na tym forum, że samo posiadanie VCDS czy VCP nie czyni nikogo osobą potrafiącą się nimi posługiwać i nie potrafią wykonać najprostszych podstawowych procedeur, tak więc nawiązując do pytania czy każdy to ogarnie, odpowiedź brzmi- nie wiem.
woochuck Opublikowano 7 Sierpnia Opublikowano 7 Sierpnia Bardziej miałem na myśli, czy potrzebna jest do tego paczka danych, która nie jest ,,jawna,,. Ale w porządku, jestem już umówiony z innym elektrykiem i będę dawał znać o efektach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się