Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVB - termostat wymiana


miazgat0r

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Ci ze mialem niedawno podobna sytuacje. Kupilem swoja b6 w kwietniu 2014 i wskazowka w ogole sie nie podnosila... wymienilem czujnik temp na ori i dzwigal sie do 70 stopni tylko. Wymienilem termostat na wahlera i bylo ok. Jezdzilem miesiac po czym temp max to 80 stopni za nastepny tydz juz 70. Nie podlaczalem kompa tylko wymienilem termostat znow i okazalo sie ze bez zmian. Kupilem znow ori czujnik i jak wymienilem to znow jest wszystko ok takze mozesz miec termostat dobry a czujnik padniety. Co do termostatu mam AVF ale przy wyciaganiu go i wkladaniu uwazaj na takie plastiki cienkie w ktorych on siedzi bo latwo sie łamia i moze ci potem nie dogrzewac jak dostanie pomiedzy ten nowy a obudowe.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik mozna sprawdzić vagiem a termostat łopatologicznie przez kontrolowanie temp przewodów chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze mialem niedawno podobna sytuacje. Kupilem swoja b6 w kwietniu 2014 i wskazowka w ogole sie nie podnosila... wymienilem czujnik temp na ori i dzwigal sie do 70 stopni tylko. Wymienilem termostat na wahlera i bylo ok. Jezdzilem miesiac po czym temp max to 80 stopni za nastepny tydz juz 70. Nie podlaczalem kompa tylko wymienilem termostat znow i okazalo sie ze bez zmian. Kupilem znow ori czujnik i jak wymienilem to znow jest wszystko ok takze mozesz miec termostat dobry a czujnik padniety. Co do termostatu mam AVF ale przy wyciaganiu go i wkladaniu uwazaj na takie plastiki cienkie w ktorych on siedzi bo latwo sie łamia i moze ci potem nie dogrzewac jak dostanie pomiedzy ten nowy a obudowe.

Temat jest taki, że nagrzewa sie do ~80 stopni i później spada. Dodam że nie są to gwałtowne ruchy wskazówki. Może faktycznie wina leży po stronie czujnika temperatury...

Edytowane przez miazgat0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo podobnie ze ta wskazowka sie wachala... osobiscie zaczalem od termostatu bo tanszy koszt i samemu wymienisz. A czujnik tylko oryginal polecam. Jak nie masz mozliwosci podlaczenia pod vaga to proponuje wymien termostat koszt ok 30 zl jak nie pomoze to czujnik i tez sam bez problemu go wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altka na pewno nie odkrecalem. Odkrecalem tam jakies przewody z tego co pamietam. Nie wiem jak jest w AVB. Co do plynu najlepiej wymienic na zimnym silniku bo plynu nigdzie nie spuszczalem a przy wymianie mi troche z bloku wylecialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to porządnie. Spuść płyn z układu zalej wodą destylowaną z preparatem do czyszczenia chłodnic, nastepnie spóść płyn wyciągnij czujnik temp i przeczyść sam czujnik jak i wtyczke, to samo zrób z kostka. Termostat wymień na ori z ASO i zalej koncetratem FEBI. Jesli czujnik bedzie ok to raz na zawsze zapomnisz o problemie z chłodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn chłodniczy jest klarowny, ma odpowiednią temperaturę zamarzania, a w układzie chłodzenia nie ma śladów kamienia i innych zanieczyszczeń, to nie ma potrzeby płukania układu.

Ubytek uzupełniamy oczywiście koncentratem rozcieńczonym wodą destylowaną w odpowiedniej proporcji, albo gotowym płynem G12 :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza ale jesli np jest zalane Petrygo lub inny roztwór a do tego doleje koncetrat G12 to zrobi sie rude błotko, pare razy robiłem tak z checi oszczednośći klienta a potem i tak trzeba było robić po mojemu.

Jak dobrze wiesz rudy płyn nie pomaga układowi

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petrygo nie jest różowe tylko niebieskie, a borygo, co ma podobny kolor do G12, to nawet ciężko kupić :naughty:

Żeby płukankę dokładnie spuścić to i tak trzeba wyciągnąć termostat, czyli robota dwa razy .

A tak jak po jednym jest dobrze, to nie musimy się dwa razy brudzić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy powinno sie wymieniać co 60 tysi niestety mało kto to robi, dodatkowo duzo ludzi miesza rózne płyny co skutkuje rudym błotem i znacząco skraca życie termostatu.

Zrzut z etki powinien pomóc w wymianie.

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i280.photobucket.com/albums/kk187/quattrojames/Manuals/19AVBthermostat2.jpg&imgrefurl=http://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a4-1-9-tdi-temperature-never-reaches-90-degrees.150759/page-2&h=575&w=800&tbnid=_INGq2v9lOhEPM:&zoom=1&docid=59y3sJW3mgRe3M&ei=PQG8VKmFCoSEPanHgcAN&tbm=isch&ved=0CCYQMygGMAY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...