Skocz do zawartości
IGNOROWANY

avf słaby jak na 130 kucy


milio86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

na wstępie dodam że szukałem i czytałem wszędzie na forum i sa podobne przypadki ale z tego co wyczytałem to nic konkretnie nikt nie pisze co do tego, kończy się tylko na domysłach bo do końca się nie znam wiec proszę o pomoc.

Posiadam a4 b6 z silnikiem 1,9 tdi AVF od paru miesięcy i od kąt jeżdżę zauważyłem ze jakby brakuje mu trochę mocy,

posiadałem wcześniej a3 1,9 tdi AGR 90 kucy i był żwawszy bardziej. Od kat jeżdze to wymieniłem rozrząd z pompa wody

wyregulowałem pompowtryski, olej, wszystkie filtry i wyczyściłem EGR. autko pali w granicach 5,8 6,0 l/100km... podpinałem autko pod vaga nic nie pokazywał błędów więc wszedłem w bloki pomiarowe i sprawdzałem lecz nie znam się do końca wiec prosiłbym o pomoc z waszej strony na forum:

wszystko robiłem na rozgrzanym silniku i na jałowym biegu.


blok 003 - 882/min 250.0mg/str 235.2mg/str 58.2%


na jałowym biegu:

blok 010 - 249.9 mg/str 984.0 984.0 0.0%


powyżej 3000rpm:

blok 010 - 705.6 mg/str 984.0 1428.0 40.0%


na jałowym:

blok 011 - 882/min 1056.0 984.0 19.9%


cyl 1 cyl 2 cyl 3 cyl 4

blok 013 - - 0,82 mg/str 0,33 mg/str 0,09 mg/str 0,35 mg/str


blok 015 - 882/min 5.5 mg/str 0,60 l/h 0.0 mg/str


blok 023 - -8,0 21,0 18,0 -14.0


z góry dziekuje za pomoc jeżeli cos sie domyslacie i beda potrzebne logi dynamiczne i statyczne napiszcze a dam to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam przeczytać temat FAQ Diagnostyka, masz tam opisane jak zrobić i jak wstawić logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki własnie statyczne zrobiłem:) czytałem jeszcze zrobie dynamiczne jutro bo potrzebuje drugiej osoby:) a powiedzcie mi statyczne w BS też zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale powiem ci że sztanga to sie rusza ale nie aż tyle jak piszesz obserwowałem to 1 cm,, ale spoko 011BS tez zrobie i dodam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli geometria do czyszczenia, jak dodasz logi będziemy pewni na 100%

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiłes ?????? przepływka jest ok, turbo trzyma cisnienie nawet ładnie więc chyba zle patrzyłes na tą sztange, korekcje na pompkach sa w normie, BIPy też choć widać ze pompka na 2 cylku musi troszke podlewać ale i tak pompki masz zdrowe. Ogólnie motorownia zdrowa, nie wiem jak z EGR bo według mnie najlepiej mozna sprawdzić jego działanie recznie/wizualnie.

Sprawdz jak sprawuje sie vakum, jesli podcisnienie jest ok to lej Motula i nie daj wkręcić sie w bezsensowne wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za analizę czyli po prostu trzeba brać pod uwagę ze autko swoje waży i ze sobie coś wkręcałem:) Rozrząd robiłem kompletny części z serwisu z pompa wody 10 000 km temu przy przebiegu 197 000 km niby autentycznym po przeglądzie przed kupnem TUV w Niemczech ;p olej zalewam co 12 000 km teraz już Liqi Moly TOP TEC 4600 5w30 w normie 505.01 wcześniej castrola 5w30 EDGE akurat na początku raz zalałem bo autko mam od 4 miesięcy i dolałem w sumie razem ze 300ml gdzieś przez te 12kkm. ... ale chyba to nie jest źle tak myślę :) EGR czyściłem i naprawiałem bo ciekł ale to sprawdzę sobie go w weekend czy chodzi po prawnie chyba że jest do wymiany bo z tych dziurek cieknie wcześniej z grzybka ciekło i to zrobilem zaginając bardziej ta blachę na nim i pomogło:/ Jeszcze regulowałem pompo-wtryski do tego przy wymianie rozrządu i zastanawiam się nad wymianą uszczelnień na pompkach koszt nie duży w sumie a dbać trzeba :D...aha rozrząd wcześniej jak sprawdzaliśmy z mechanikiem był trochę przestawiony ale nie pamiętam o ile... ale wydaje mi się że trzeba go jeszcze ustawić lekko jak myślisz??

Edytowane przez milio86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiał bys dac statyczne 4. Napinacz rozrządu wymieniałes ??? spore rozbierznośco masz na nim najpierw -1,1 potem + 1,1. Jesli nie masz zadnego problemu to nic nie ruszaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak napinacz też wymieniłem wszystko właśnie pasek, napinacz, pompa, rolke . właśnie też zauważyłem i jakoś tak mi sie to nie podoba trochę, możne jeszcze raz wyregulować pompki bo wczoraj zobaczyłem ze na postoju pali 0,8l w sumie nie dużo mam nadzieje ze nic sie z nimi nie dzieje....:/ wezme napinacz zobaczę czy napięty tak jak po wymianie :/ i statyczne 004 dam wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulować pompki czyli co robisz ????? pompowtrysk ustawia sie raz i sie go nie rusza to nie włącznik od swiateł zeby nimi kręcić jak sie podoba .................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli odkręcam pokrywę ta czarna i po kolei każdy odkręcam kontre krece imbusem aż poczuje opór cofam o 180 stopni i tak każdy kolejny oczywiście gdy pompo wtrysk jest na maksa wciśnięty wałkiem wtedy to robie dla każdego po kolei...

logi zrobiłem tak jak chciałeś 004 i jeszcze raz 13 i 23 grupe też zobacz jak możesz :)

Statyczne:

004- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab8884e4eb05e01f.html

013- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9bf7c49032055bf.html

023- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46af6a14365f8226.html

dodam że na jałowym czuć tak lekko ze nie równo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jeszcze raz śruby kulowe nie są od przestawiania ich jak sie podoba...... Synchro masz lekko przestawione ale nie jest zle, niektórzy ustawiają tak celowo i twierdza ze silnik ładniej pracuje ja ustawiam zawsze na 0 jesli jest to mozliwe. Te silniki tak maja ze nie równo pracują, jesli chciał bys utopić kilka tysi to mozesz pokombinować aby równo chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie lukaszooo za zerknięcie na to wszystko:) akurat przy pompkach po prostu nie chciałbym żeby mi padł ten drugi ale z kolei jak wszystko gra i mieści się w normie to nie będę ruszał i kombinował bo tak ten silnik od początku miał z ta praca na jałowym więc puki zostawiam to wszystko jeszcze raz dzięki:) przynajmniej nauczyłem się robić logi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja w sumie:) a powiedz mi jeszcze a synchro może jednak ustawić żeby było ok z nim jak myślisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie muszą wypowiedziec tunerzy jak ustawiają, u mnie na nowym napinaczu mechanicznym na biegu jałowym idealnie 0,0 przy dynamicznych wskakuje na -0,6. Kiedys gdziesz czytałem ze jesli ustawi sie na +1,1 to bedzie mniej palił a jesli na -1,1 to bedzie łądniej chodził ile w tym prawdy nie mam pojecia niech wypowie sie ktos mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...