Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oświetlenie bagażnika - problem a4 b5 2001 avant


mateusz001mw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak jak w temacie nie mam oświetlenia bagażnika. Bezpiecznik jest cały. Nie działa na żadnej pozycji czyli przy otwartym bagażniku i jak włączę na pozycję 1 tak aby świeciło czas tez nie świeci. Dodam że prąd dochodzi gdyż włącznik jest podświetlany. Zdjąlem obudowę klapy i co dalej.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimne luty pewnie są.

rozbierz na cześci pierwsze, wszystkie styki posprawdzaj, lutownicą popraw luty, popsikaj wd 40 i bedzie swiecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie WD40, "WD40 to żonie pod pachami jak się na plaży zapiaszczy" jak to było w jednym kabarecie.

ISOL, IZOL i tego typu wynalazki.

Pompkę też sprawdź bo lampka bagażnika ma chyba 5 pinów:

1 - masa, wspólna dla podświetlenia i światła.

2 - pin A/12 w pompce i ten pewnie podaje plus gdy klapa jest otwarta.

3 - pusty

4 - plus po bezpieczniku chyba 38, ale to raczej świeci gdy przełączysz na stałe świecenie.

5 - to mniejsza o to gdzie idzie bo jest od podświetlenia

Miernik i sprawdzasz czy jest masa czy jest plus i już wiesz co nie dochodzi.

Jedyne co wyzwala zapalenie się lampki po otwarciu klapy to mikrostyk w zamku a on nie idzie do lampki tylko do pinu C/10 w pompce, więc jeśli nie działa w żadnej pozycji to w sumie nie musi być wina pompki.

Problemu bym szukał w braku masy albo plusa, ew sam przełącznik się ...


Aano i jeszcze jedno. Jeśli działa podświetlenie to na 50% można wykluczyć masę bo masa jest tam jedna, ale podświetlenie nie idzie tym samym plusem co samo światło.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj jednak to zimne luty i od tego proponuje zacząć :) ja w swojej zrobiłem jeden lut to drugi sie uszkodził

Nie każdy musi mieć w domu jakieś preparaty specjalne do psikania po stykach. WD-40 przecież nie zaszkodzi, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz jak już się nawypisywałem teorii to weź jeszcze sprawdź czy żarówka nie jest przepalona :wink:

WD40 jest preparatem wypierającym wodę, pseudo smarującym, ale na bazie silikonów, olejów czy innych wynalazków, więc będzie raczej izolować niż poprawiać przewodzenie.

Na upartego jeden uj.

ISOL natomiast jest specjalnie na styki, fakt, że nie czyści i nie odświeża bo to już inna chemia, ale sprawdza się lepiej.

Aha i kosztuje aż 7zł w Realu i 8zł na stacjach benzynowych gdzie wd40 w tej samej pojemności kosztuje 10-15zł ;)

Zabezpiecza i izoluje części elektryczne.

ZASTOSOWANIE:
ISOL przeznaczony jest do elektrycznych części samochodowych i pływających (cewka, kopułka rozdzielcza zapłonu, przewodów akumulatora, świec zapłonowych oraz anten radiowych).

ZALETY:
* Preparat przeciw korozyjny,
* pochłania wilgoć,
* odporny na działanie kwasów i soli.

Przed użyciem oczyścić i dobrze odtłuścić części, które chcemy pokryć preparatem.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuwa rdze, odświeża zaśniedziałe styki a poźniej wyparowuje. w czym problem?

jedyne do czego kategorycznie nie powinno się używać WD-40 to smarowanie. A to właśnie najczęśniej ludzie robią :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze narodowe przyzwyczajenia do wd40 past tempo i innych wynalazków :)

"bo mój dziad tak robił, ojciec tak robił i ja tak będę robił"

Czy ten ISOL/IZOL nie jest na bazie czystego izopropanolu, który kosztuje jakieś 8zł/litr a świetnie nadaje się do czyszczenia styków elektrycznych ?

Także miernik w dłoń ustaw sobie na sprawdzanie "przejścia" i lecisz po kolei. Swoją drogą ciekaw jestem jak dużo jest już tych zimnych lutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odświeża i nie usuwa nic sam z siebie z zaśniedziałych styków, nie ma cudów, przetrzeć i tak trzeba bo odparuje a nalot zostaje ;)

Dokładnie, to jest preparat nadający się tylko i wyłącznie do wypierania wody, oleju tam jest tyle co kot napłakał.

Nie ważne czym, przetrzeć trzeba, denaturat byłby z tego najlepszy. ;)

Żaróweczka, kabelki, jeden do masy, drugi do pinów 2 i 4 w lampce i będzie wiadomo.


Na etykiecie nie podają, ale fakt, że najlepszy byłby izopropanol, ale i temu trzeba pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 w gruncie rzeczy jest substancją żrącą...wyczyści a po chwili styki będą wyglądać jeszcze gorzej jak przed spryskaniem WD40. Wszyscy nauczyli się go używać do wszystkiego, a tak naprawdę czasami jest do niczego. Wszystko co elektryczne powinno być zabezpieczane preparatami do tego przeznaczonymi.

Proponuje Kontakt 60 (do usuwania tlenków i osadów) potem do oczyszczenia Kontakt WL i do zabezpieczenia Kontakt 61. Będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam. Jutro będę działał z miernikiem i posprawdzam dziś udało mi się tylko popsikac nie pamiętam nazwy ale specjalne do styków. Jutro dam znać co i jak bo psiaknie nie pomogło ;p dodam że żarówki pierwsze co sprawdziłem. ;) i jeszcze jedno tylko Niewiem co to jest. Mianowicie pod obudową tego włącznika światła jest antena i do śruby od anteny mam kabelek dość długi bodajże czerwono żółty jest podpięty pod śrubę anteny a druga strona na wpiecie. Do czego to może być? Wie ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...