Skocz do zawartości
IGNOROWANY

niewyuczone położenia krańcowe w sterowniku 44


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Mam namyśli, że może taśma ślimaka kierownicy przesunęła Ci się względem przekładni kierownicy za bardzo w jednym kierunku lub przekładnia względem taśmy. 

Przekładnia kierownicy musi być w położeniu gdzie koła są idealnie na prosto. Taśna ślimaka kierownicy ma tak samo swój punkt zero i musi on pokrywać się z położeniem przekładni gdy koła są idealnie na prosto. To jest punkt wyjściowy. Jeżeli jedna z tych rzeczy jest przestawiona zbytnio w jedną stronę to nie zgrasz ich ze sobą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wycentrowanie. 

Ustaw koła na prosto. Wykręć śrubkę nr. 2. Tam w środku gdzie ta śruba siedzi jest w w pewnym miejscu wyżłobienie. Jak wsadzisz tam jakiś dłuższy szpiczasty przedmiot do końca aż się oprze (jest do tego specjalna śruba centrująca na dole na zdjęciu VAS 6224)) a druga osoba zacznie lekko w prawo lub lewo kręcić kierownicą powinieneś poczuć jak przedmiot wskoczy w rowek. Wtedy tam gdzie jest strzałka na rysunku powinieneś widzieć znak. Te dwa punkty muszą w jednej lini leżeć i koła powinny być na prosto wtedy jest wycentrowane. 

20201107_210635.jpg

20201107_211849.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał:

Twój profil mnie zmylił. Tam masz B6 2003r. i z takiego założenia wyszedłem:doh:

Aaaa kurde sorki hah.

Chodzi o a5 polift ale to to samo co a4 można powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy elektromechanicznej przekładni ustawia się tylko koła na prosto i centruje się przekładnie poprzez ustawienie zbierzności i regulację drążków kierowniczych na stanowisku do ustawiania zbierzności. 

Przy hydraulicznych to samo tylko dodatkowo ustawiasz przekładnie na te znaki z Twojego rysunku. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według rysunku poniżej ta odleglosc od a do b powinna być taka sama po obydwu stronach i powinna być mniejsza niż 25mm. Tak zrozumiałem z tłumaczenia. 

20201107_210038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz vcds i zobacz co na prostych kołach pokazuje czujniką kąta skrętu, jak jest przesunięcie o 360 stopni lub podobnie to masz obróconą taśmę o jeden obrót. trzeba poprawić, zrobić adaptację i powinno grać. przy składaniu mógł ktoś obrócić kierownicę o pełny obrót i nie zauważyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prostych kołach pokazuje okolice 0 stopni. Tasma nikt nie obracał.  Żeby to zrobić trzeba w niej zwolnić blokadę czyli trzeba by to zrobić np śrubokrętem. 

Przy max skręcie w lewo pokazuje 570 stopni a przy max w prawo 490 stopni. Pytanie co jest przyczyną skoro tasma nie była obracana a ruch taśmy od blokady do blokady na boki tj + 10 do -10 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2020 o 17:24, Muskel1 napisał:

No to się zdziwisz kolego.

 

Odpal silnik, skręć kierownicę na max. w lewo i trzymaj w tej pozycji przynajmniej 3 sek (w niektórych modelach słychać jedeno piknięcie jak zapamięta pozycje). Następnie kierownicę w prawo na max. i znowu trzymasz kilka sek.  Powinno zadziałać i kontrolka zgasnąć. 

U mnie to nie działa a4 b8 lift. Jest to kwestia flasha sterownika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...